Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 grudnia 2019, 09:47

autor: Adrian Werner

Remedy zadowolone z Control. Gra nie jest hitem, ale sprzedaje się dobrze

Prezes studia Remedy Entertainment zdradził, że wyprodukowanie gry Control kosztowało niecałe 30 mln euro. Zespół jest zadowolony z dotychczasowych wyników sprzedaży i spodziewa się, że gra będzie radziła sobie dobrze jeszcze przez długi czas.

Control nie stało się bestsellerem, ale sprzedaje się dobrze. - Remedy zadowolone z Control. Gra nie jest hitem, ale sprzedaje się dobrze - wiadomość - 2019-12-05
Control nie stało się bestsellerem, ale sprzedaje się dobrze.

Serwis Gamesindustry.biz opublikował artykuł o fińskim studiu Remedy Entertainment, w którym znalazło się sporo ciekawych informacji o najnowszym projekcie studia, czyli Control. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że budżet produkcyjny wyniósł niecałe 30 mln euro, co jest stosunkowo skromną sumą jak na współczesną grę akcji. Prace nad tytułem trwały trzy lata.

Jak tłumaczy prezes studia, Tero Virtala, dzięki rozsądnemu budżetowi, Control nie musi sprzedać się tak dobrze jak wiele innych, droższych gier akcji, aby na siebie zarobić. Najnowsza produkcja zespołu nie podbiła list bestsellerów, ale radzi sobie dobrze i cały czas znajduje wielu nowych nabywców. To dobra wiadomość dla deweloperów, gdyż studio jest właścicielem tej marki.

Remedy spodziewa się, że Control będzie uzyskiwało dobre wyniki sprzedaży jeszcze przez długi czas, zwłaszcza w dystrybucji cyfrowej. Pomóc ma w tym nowa zawartość, zarówno w formie aktualizacji, jak i płatnych dodatków. Twórcy są więc zadowoleni z wyników gry, zwłaszcza że odniesienie sukcesu z nową marką na współczesnym rynku nie należy do łatwych zadań.

Obecnie studio zatrudnia ponad 250 osób z 30 krajów. Control zostało stworzone w krótszym czasie i mniejszym kosztem niż Quantum Break, a mimo to udało się zachować wysoki komfort pracowników, a przy okazji mocno ulepszyć autorską technologię zespołu, więc dla Remedy jego najnowszy projekt okazał się sukcesem.

Control ukazało się 27 sierpnia tego roku na PC, Xboksie One i PlayStation 4. Na wszystkich trzech platformach tytuł oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami. Projekt spotkał się z ciepłym przyjęciem. Według serwisu Metacritic wersja na PlayStation 4 może się pochwalić średnią ocen na poziomie 82%. Tytuł spodobał się również naszemu recenzentowi, który wystawił mu notę 8.0/10. Na pecetach gra dostępna jest na razie tylko w Epic Games Store, za co właściciel serwisu musiał zapłacić 9,49 mln euro.

Warto na koniec przypomnieć, że dyrektor kreatywny Remedy Entertainment, czyli Sam Lake, pisze scenariusz następnej produkcji zespołu. Wielu fanów liczy na kontynuację gry Alan Wake, zwłaszcza że kilka miesięcy temu studio odzyskało prawa do tej serii. Równie dobrze może to być jednak sequel Control, albo coś nowego.

  1. Oficjalna strona gry Control
  2. Recenzja Control – nie interesuje Was ta gra? Popełniacie duży błąd
  3. Control - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej