Budżet Detroit: Become Human oraz dobra sprzedaż Heavy Rain
W sieci pojawiły się informacje na temat produkcji studia Quantic Dream. Według doniesień koszt produkcji Detroit: Become Human zamyka się w kwocie 30 milionów euro, natomiast Heavy Rain zdołało dobić do 5,3 miliona sprzedanych egzemplarzy.
W ostatnich dniach studio Quantic Dream znalazło się pod obstrzałem byłych pracowników, którzy mieli wiele do powiedzenia na temat rzekomych warunków panujących w firmie. Zarzuty – bezpodstawne czy nie – raczej nie przełożą się na przyszłość kolejnego projektu Davida Cage’a, mającego się ukazać w tym roku Detroit: Become Human. Francuski dziennik Le Monde doniósł też, że studio przeznaczyło na produkcję gry 30 milionów euro, czyli prawie 37 milionów dolarów. To więcej niż wyniósł budżet Beyond: Dwie Dusze (które kosztowało francuskich twórców 27 milionów dolarów), ale to wciąż skromna kwota w porównaniu z pieniędzmi wydanymi na wiele współczesnych produkcji. Dla porównania: Wiedźmin 3: Dziki Gon kosztował rodzimych twórców 306 milionów złotych (prawie 90 milionów dolarów według obecnego kursu). Wypada jednak zaznaczyć, że Le Monde prawdopodobnie nie uwzględniło wydatków na marketing. Kampania reklamowa Heavy Rain pochłonęła 24 miliony dolarów przy kosztach produkcji rzędu 16 milionów dolarów. Możemy więc założyć, że 30 milionów euro przeznaczono wyłącznie na prace nad grą.
Oczywiście tytuł Francuzów nie jest hitem z pierwszych stron gazet, tak więc niewielki budżet można by uzasadniać niewygórowanymi prognozami sprzedaży. Jednak przeczy temu informacja o popularności wspomnianego Heavy Rain, które według Le Monde sprzedało się w 5,3 milionach egzemplarzy. Przypomnijmy, że dane z 1 czerwca mówiły o 4,5 miliona sprzedanych kopii, co oznacza, że w ostatnich sześciu miesiącach zakupiono dodatkowe 800 tysięcy kopii. Wynik ten z pewnością cieszy twórców, zwłaszcza że mowa nie o nowej grze, lecz starszym tytule, wzbogaconym dwa lata temu o edycję na nowszą platformę, która – przynajmniej w dniu premiery – zdecydowanie nie była idealnym remasterem (vide nasza recenzja). Niemniej świadczy to o dużym zainteresowaniu tego typu produkcjami, tak więc Quantic Dream i Sony (wydawca gry) mogą się spodziewać, że Detroit: Become Human sprzeda się dobrze przy stosunkowo niewielkim koszcie produkcji.