2001Najciekawsze recenzje gier strategicznych 2
Recenzje gier strategicznych opublikowane w 2001 roku.
Call to Power II - recenzja gry
recenzja gry16 stycznia 2001
Czy Call to Power 2 zasługuje na postawiony w tytule numerek? Czy może jest to jedynie nieco ulepszona i poszerzona część pierwsza i powinna być raczej oznaczona jako „Gold”? Autor niniejszej recenzji postara się odpowiedzieć na powyższe pytania.
Call to Power II - recenzja gryAge of Empires II: The Conquerors - recenzja gry
recenzja gry17 stycznia 2001
Age of Empires to seria, która stała się już klasyką w gatunku RTS. The Conquerors to dodatek do AoE II, nawiązujący do epoki odkryć i podbojów, a przynajmniej tak to zapewne miało wyglądać w intencji producenta, jeśli sugerować się tytułem.
Age of Empires II: The Conquerors - recenzja gryCombat Mission: Beyond Overlord - recenzja gry
recenzja gry10 stycznia 2001
Gra ta jest najlepszym dowodem tego, że grupka ludzi z pasją i profesjonalnym nastawieniem potrafi stworzyć nawet przy pomocy małych nakładów finansowych genialną grę strategiczną, która może być najlepszą obecnie symulacją pola walki II wojny światowej.
Combat Mission: Beyond Overlord - recenzja gryTheme Park Inc. - recenzja gry
recenzja gry2 marca 2001
Symulacje parków rozrywki podbijają serca graczy na całym świecie, co jest widoczne chociażby na listach bestsellerów. Prekursor tego trendu, firma Bullfrog, powraca na rynek w wielkim stylu ze swoim nowym tytułem Theme Park Inc.
Theme Park Inc. - recenzja gryAge of Sail II - recenzja gry
recenzja gry9 marca 2001
Ahoj wilki morskie i Wy, nie znające się na żeglarskim rzemiośle szczury lądowe. W końcu możemy wcielić się w kapitana żaglowca i rozegrać potyczkę, wziąć udział w wielkiej bitwie morskiej lub odbyć wielką kampanię, o czym opowie Wam nasz recenzent.
Age of Sail II - recenzja gryClose Combat V: Invasion Normandy - recenzja gry
recenzja gry23 stycznia 2001
Jest to nowa odsłona zasłużonej serii gier traktującej o walkach II wojny światowej. Tym razem przenosi nas w miejsce największej operacji desantowej – Normandii. Czy podzieli ona losy nieudanej poprzedniczki, czy stanie się przebojem – zobaczcie sami.
Close Combat V: Invasion Normandy - recenzja gryHomeworld: Cataclysm - recenzja gry
recenzja gry26 stycznia 2001
Homeworld: Cataclysm należy, podobnie jak pierwsza część, do gier typu RTS ( Real Time Strategy ) i rozgrywa się w środowisku 3D. Nie wiem czy można go nazwać sequel’em czy zwykłym mission-packiem. Zmiany nie są rewolucyjne, ale jest ich sporo.
Homeworld: Cataclysm - recenzja gryHeroes of Might & Magic III: Armageddon's Blade - recenzja gry
recenzja gry30 stycznia 2001
Jako kontynuacja wspaniałej serii Heroes of Might and Magic, Armageddon’s Blade przedstawia sobą sporą wartość dla gracza, lecz jeżeli popatrzeć na grę pod kątem - co nowego w świecie naszych Bohaterów - to niestety raczej zawodzi.
Heroes of Might & Magic III: Armageddon's Blade - recenzja gryWarhammer 40,000: Chaos Gate - recenzja gry
recenzja gry1 lutego 2001
Strategiczna gra turowa ze stajni SSI pozwalająca wcielić się w dowódcę okrętu Ultramarines – żołnierzy i zakonników walczących w imieniu Imperatora ze wszelkimi przejawami chaosu. Świetny klimat i muzyka wciągną nas w mroczne uniwersum WARHAMMER 40K
Warhammer 40,000: Chaos Gate - recenzja gryKroniki Czarnego Księżyca - recenzja gry
recenzja gry2 lutego 2001
Mimo że Kroniki Czarnego Księżyca nie są grą wybitną, powalającą na kolana olśniewającą grafiką itp. ma w sobie to „coś” co pozwala nam spędzić przy niej wiele godzin dobrze się bawiąc.
Kroniki Czarnego Księżyca - recenzja gryHeroes of Might & Magic III: The Shadow of Death - recenzja gry
recenzja gry5 lutego 2001
Shadow of Death to drugi oficjalny dodatek do Heroes of Might and Magic 3. Pomimo długiego czasu oczekiwania i pewnych braków dodatek ten nadal można uznać za pozycję w miarę udaną za sprawą kilku wprowadzonych do niego zmian i ulepszeń.
Heroes of Might & Magic III: The Shadow of Death - recenzja gryKingdom Under Fire - recenzja gry
recenzja gry6 lutego 2001
Pomimo upływu lat, duch Warcrafta - mega przeboju ze stajni Blizzarda, nadal drzemie w wielu dzisiejszych produktach. Jako ostatni, jego sukces postanowili powtórzyć twórcy Kingdom Under Fire. Czy się powiodło? Zapraszam do recenzji.
Kingdom Under Fire - recenzja gryWarhammer 40,000: Rites of War - recenzja gry
recenzja gry14 lutego 2001
Po raz kolejny programiści SSI postanowili wykorzystać sprawdzony pomysł, zastosowany w serii „generalskiej” łącząc go z realiami znanymi wszystkim fanom WARHAMMER 40K. W wyniku tego połączenia otrzymaliśmy kolejną, dobrą i solidną strategię turową.
Warhammer 40,000: Rites of War - recenzja gryZeus: Pan Olimpu - recenzja gry
recenzja gry15 lutego 2001
Zeus jest grą w której nad burzenie wszystkiego przedkłada się twórcze tworzenie i budowanie mitycznego miasta w czym pomagają nam słynni greccy bogowie jak Zeus, Ares, Afrodyta, oraz przeszkadzają potwory - wszyscy rodem z „Mitologii” Parandowskiego.
Zeus: Pan Olimpu - recenzja gryGround Control: Dark Conspiracy - recenzja gry
recenzja gry16 lutego 2001
Ostatnio na rynku pojawił się dodatek do GC - Dark Conspiracy. Dodaje on kilka dodatkowych typów jednostek, jednak zasadniczą różnicą pomiędzy grą podstawową a dodatkiem jest fakt iż do walki zostaje wprowadzona kolejna strona konfliktu.
Ground Control: Dark Conspiracy - recenzja grySpace Empires IV - recenzja gry
recenzja gry8 października 2001
Space Empires IV to przykład na potwierdzenie tezy, że dobra strategia kosmiczna niekoniecznie musi błyszczeć graficznie. Gra jest typowym 4X (eXploruj, eXpanduj, eXploatuj, eXterminuj), porównywalnym skalą komplikacji do Stars!
Space Empires IV - recenzja gryMech Commander 2 - recenzja gry
recenzja gry11 października 2001
MechCommander 2 to sequel do popularnej gry strategicznej czasu rzeczywistego opartej na zasadach Battletech. W grze kierujemy poczynaniami olbrzymich bojowych maszyn kroczących zwanych mechami.
Mech Commander 2 - recenzja gryRailroad Tycoon II - recenzja gry
recenzja gry14 września 2001
RailRoad Tycoon 2 jest kontynuacją Sid Meier's RailRoad Tycoon wydanej przez MicroProse. Gracz wciela się w rolę przedsiębiorcy kolejowego, którego celem jest zostanie tytułowym magnatem kolejowym.
Railroad Tycoon II - recenzja gryZ: Steel Soldiers - recenzja gry
recenzja gry19 września 2001
Po pięciu latach Z powraca, oczywiście z zupełnie nową, w pełni 3D szatą graficzną, jednak z zachowaniem oryginalnych rozwiązań odróżniających pierwowzór od setek konkurencyjnych gier w tej kategorii.
Z: Steel Soldiers - recenzja gry
Command & Conquer: Red Alert 2: Yuri's Revenge - recenzja gry
recenzja gry9 listopada 2001
Yuri’s Revenge to tzw. expansion pack który rozbudowuje podstawową wersję gry Red Alert 2 o wiele nowych, jeszcze bardziej uatrakcyjniających zabawę elementów.
Command & Conquer: Red Alert 2: Yuri's Revenge - recenzja gryWaterloo: Napoleon's Last Battle - recenzja gry
recenzja gry19 października 2001
W roku 1815 Napoleon, po przymusowym pobycie na wyspie Elbie powrócił do Francji by objąć należną mu władzę. Nauczony błędami popełnionymi podczas chybionej kampanii przeciwko Rosji, znowu zaczął militarnie umacniać pozycje swego kraju.
Waterloo: Napoleon's Last Battle - recenzja gryStartopia - recenzja gry
recenzja gry24 października 2001
W Startopii będziemy musieli zająć się odbudową stacji kosmicznych zniszczonych wielką apokaliptyczną wojną. Stacje te niegdyś stanowiły podstawę handlową i komunikacyjną wielkiego imperium, a naszym zadaniem będzie przywrócić je do poprzedniego stanu.
Startopia - recenzja grySubmarine Titans - recenzja gry
recenzja gry2 kwietnia 2001
W czasach wszechobecnego trzeciego wymiaru Submarine Titans stanowi niezłą gratkę dla spragnionych dobrej produkcji graczy. Co więcej, szybko się nie znudzi, na co z pewnością wpłynie wysoki poziom trudności oraz możliwość grania trzema stronami.
Submarine Titans - recenzja gryDesperados: Wanted Dead or Alive - recenzja gry
recenzja gry18 czerwca 2001
Desperados, pomimo licznych zapożyczeń z Commandos wnosi wiele nowego do gatunku gier taktycznych. Dodatkowym atutem tej pozycji jest nietypowy klimat, który z pewnością ucieszy wielu graczy, spragnionych gier osadzonych w realiach Dzikiego Zachodu.
Desperados: Wanted Dead or Alive - recenzja gryJagged Alliance 2.5: Unfinished Business - recenzja gry
recenzja gry22 czerwca 2001
Jagged Alliance 2.5: Unfinished Business to kolejna pozycja wydana przez firmę CD Projekt w serii eXtra Gra. Nie jest to jedynie dodatek, tylko w pełni samodzielna gra kontynuująca wydarzenia rozpoczęte w podstawowej wersji JA2.
Jagged Alliance 2.5: Unfinished Business - recenzja grySeven Kingdoms II: The Fryhtan Wars - recenzja gry
recenzja gry26 czerwca 2001
Opisanie wszystkich zalet Seven Kingdoms 2 to prawdziwe wyzwanie. Trudno bowiem znaleźć odpowiednie słowa na przedstawienie tak złożonej gry. Aż dziw bierze, że pozostała ona w cieniu innych, niejednokrotnie słabszych tytułów.
Seven Kingdoms II: The Fryhtan Wars - recenzja gryThree Kingdoms: Fate of the Dragon - recenzja gry
recenzja gry17 lipca 2001
Three Kingdoms: Fate of the Dragon to strategia czasu rzeczywistego, za sprawą której przeniesiemy się do czasów tuż po upadku dynastii Han, kiedy o władzę w Chinach walczyło trzech bezwzględnych i genialnych wodzów: Cao Cao, Liu Bei i Sun Quan.
Three Kingdoms: Fate of the Dragon - recenzja gryGangsters 2: Vendetta - recenzja gry
recenzja gry17 lipca 2001
Gangsters 2 jest grą, którą można określić jako symulator działalności organizacji przestępczej, a więc jako program strategiczno-menadżerski. Twoim zadaniem, bowiem, jest nie tylko masakrowanie przeciwników, lecz prowadzenie dochodowego biznesu.
Gangsters 2: Vendetta - recenzja gry
Emperor: Battle for Dune - recenzja gry
recenzja gry20 lipca 2001
Na tą grę czekało mnóstwo ludzi. Kontynuacja prekursora i praprzodka wszystkich RTS'ów Dune 2, osadzona w pięknym i zarazem strasznym świecie pustynnej planety Arrakis. Wszystko wykonane w technologii 3D dzięki czemu gra wygląda naprawdę niesamowicie.
Emperor: Battle for Dune - recenzja gryApostołowie: Święte Ziemie - recenzja gry
recenzja gry14 sierpnia 2001
Disciples: Sacred Lands jest grą osadzoną w świecie fantasty sposobem rozgrywki bardzo zbliżoną do serii Heroes of Might & Magic. Jej fabułą jest odwieczny konflikt pomiędzy czterema rasami zamieszkującymi stare Imperium.
Apostołowie: Święte Ziemie - recenzja gry