Puchar Ibizy (2) | Puchary w Test Drive Unlimited 2 poradnik Test Drive Unlimited 2
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Czas: Cala Salada
015
| 016
|
Klasa auta: B4
Bardzo trudna techniczna trasa. Chwilę po starcie masz do pokonania ostry zakręt w prawo w dodatku na podjeździe [015]. Trzeci checkpoint to ostry zakręt w prawo [016].
017
| 018
|
Na następnym pokonaj ostry nawrót w prawo [017], w dodatku ciasny gdyż trasa wjeżdża w wąską drogę pomiędzy murkami. Na końcu tego fragmentu uważaj na ostrym zakręcie w lewo. Teraz następuje chwila odprężenia - prosty fragment, gdzie możesz pojechać szybciej [018].
019
| 020
|
Na jego końcu następuje sekwencja kilku nawrotów, gdyż trasa zjeżdża ze zbocza w dół [019]. Jest tutaj ciasno i powolno, ale nie możesz zwalniać zbyt dużo - czas płynie. Po pokonaniu tych kilku nawrotów następuje kolejny szybszy fragment. Musisz tutaj jechać jak najszybciej ryzykując wypadnięcie z trasy czy zahaczenie o skały. Aby zdążyć nie masz wyjścia. Przed metą, na piętnastym i szesnastym checkpoincie musisz pokonać dwa nawroty [020]. Trasa jest trudna, wymaga dobrego poznania i wyjeżdżenia właściwych torów jazdy wraz z odpowiednią prędkością. Wymaga też podejmowania ryzyka tak, aby zmieścić się w czasie.
Eliminacja: pętla Sant Antoni
021
| 022
|
Klasa auta: A7
Krótka, prosta i przyjemna trasa. Chwilę po starcie nie pokonuj ronda dokoła - pojedź pod prąd w lewo [021]. Następnie pokonaj łuk w lewo, a za nim w prawo (możliwe, że będziesz musiał puścić gaz by się zmieścić). Kolejny jest ostrzejszy nawrót w lewo - tutaj już musisz zwolnić [022].
023
| 024
|
Za nim pokonaj ostry zakręt w prawo - możesz ściąć go jadąc pomiędzy sygnalizatorem świetlnym a ogrodzeniem [023]. Do wyjścia na ostatnią prostą pozostaje pokonanie łuku w lewo, a za nim ostrego zakrętu w lewo - nie możesz go zbytnio ściąć, by nie pominąć punktu kontrolnego [024]. Jak zawsze w przypadku eliminacji musisz pokonać siedem takich okrążeń.
Czas: tor Sant Miquel
025
| 026
|
Klasa auta: A7
Trasa pozornie łatwa, ale wymaga uwagi ze względu na łuki, na których można zahaczyć o pobocze i nabić sobie karnych sekund. Po starcie pokonaj kilka łuków i wzniesień w razie potrzeby przyhamowując. Dojedziesz do ostrego zakrętu na czwartym checkpoincie [025]. Bacznie uważaj na kolejnym checkpoincie - ostry zakręt znajduje się tuż za podjazdem, a ty będziesz naprawdę rozpędzony po tym szybszym fragmencie [026].
027
| 028
|
Kolejny ostry zakręt jest za pierwszym tunelem, a następny za drugim tunelem. Cały czas musisz uważać na zdradliwych łukach [027]. Zachowanie optymalnej prędkości zależy od twoich umiejętności oraz auta, które prowadzisz. Ostatnia faza próby czasowej prowadzi krętymi uliczkami pośród zabudowań. Na drodze do mety musisz tutaj pokonać kilka ostrych zakrętów znacząco na nich zwalniając [028].
Prędkość: pola Sant Antoni
029
| 030
|
Klasa auta: A6
Musisz tutaj pędzić min. 120 km/h. Trasa jest łatwa i przyjemna: prosta [029] nie licząc m.in. zakrętu w prawo, który musisz pokonać po mniej więcej 30 sekundach od startu [030].
031
| 032
|
Chwilę później na rondzie najłatwiej skręcić w lewo [031], ale możesz udać się także w innych kierunkach. Kluczowe jest obserwowanie mapy i w razie konieczności zwolnienie by płynnie pokonać zakręt [032].
Czas: podróż po Ibizie
033
| 034
|
Ostatni z wyścigów toczonych na Ibizie będący kwintesencją ścigania się na tej wyspie. Na pokonanie wyznaczonej trasy masz 54 minuty, a trasa ta wiedzie wokoło całej wyspy [033]. Opisywanie zakręt po zakręcie mija się z celem, szczególnie że na tych trasach spędziłeś już kilka godzin. To o czym warto pamiętać to standardowe uwagi: źródłem wiedzy o trasie jest mapa, na którą oglądaj się regularnie, a także uważaj na auta w ruchu ulicznym. Nie przesadzaj także z prędkością i nie ryzykuj. Odpowiednio wcześnie hamuj przed zakrętami. Czas, który musi osiągnąć nie jest wyśrubowany i dojechanie do mety powinno przy spokojnej jeździe zająć ci dobrych kilka minut krócej niż owe 54 minuty [034].