Evil Genius: Sterowanie - świat poradnik Evil Genius
Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2020
W tym rozdziale znajduje się opis wszystkiego, co związane jest ze sterowaniem na świecie i oknem światowej dominacji. To drugie najważniejsze okno, zaraz po głównym, opisanym w poprzednim rozdziale. W oknie światowej dominacji dowodzisz podwładnymi na całym świecie, wysyłając ich na misje, po "zarobek" (czyli kradzież - twoje główne źródło dochodu) lub po to, by szerzyli twoje złowrogie imię. Główne okno z opcjami wygląda następująco:
1 - nazwa wybranego regionu
2 - podaje nazwę organizacji antyprzestępczej, która chroni wybrany region. Organizacji tych jest pięć:
- P.A.T.R.I.O.T. o kolorze niebieskim kontroluje Północną Amerykę i Japonię;
- S.A.B.R.E. o kolorze zielonym kontroluje Indie, Europę, Australię i Południową Afrykę;
- S.M.A.S.H. o kolorze żółtym kontroluje Północną Afrykę, Środkowy Wschód, Amerykę Południową i Antarktykę;
- H.A.M.M.E.R. o kolorze czerwonym kontroluje Rosję, Syberię, Kubę i wschodnią Europę;
- A.N.V.I.L. o kolorze pomarańczowym kontroluje północne Chiny, Polinezję, centralną i południowo wschodnią Azję;
3 - wskaźnik "gorąca" w danym regionie, tj. im wyższy, tym bardziej twoi podwładni rozrabiają, więc tym większe są szanse na unieszkodliwienie ich przez siły dobra i na przybycie agentów lub super-agentów na twą wyspę;
4 - pasek rozpoznania twojej złej osoby;
5 - opis i stopień rozpoznawalności (punkty złej sławy);
6 - zamyka okno światowej dominacji;
7 - tu znajdują się informacje o pieniądzach. Na górze jest stan twojego konta, na dole po lewej ilość pieniędzy, jaka przychodzić ci będzie w czasie podanym po prawej;
8 - tutaj znajduje się lista twoich podwładnych. Przewijasz ich strzałkami po prawej i lewej, natomiast jeśli chcesz któregoś wysłać do jakiegoś regionu, to najpierw wybierz region, a potem klikaj na odpowiednie ikonki podwładnych. Jeśli chcesz ich z powrotem przemieścić do bazy na wyspie, to klikaj na te ikonki, które pojawią się w prawym górnym rogu ekranu;
9 - te trzy przyciski pokazują lub ukrywają konkretne obiekty na mapie: zielony - twoje oddziały, czerwony - informację o regionie (kasa i policja), żółty - możliwe do wykonania akty niesławy.
Dane obszaru
Każdy obszar posiada mały biały kwadrat z policyjną odznaką i dolarem oraz liczbami przy nich. Te liczby wahają się od 0 do 9 i oznaczają stopień zagrożenia i aktywności sił dobra w danym regionie (odznaka) oraz pieniędzy, jakie możesz z danego regionu uzyskać (dolar). Jeśli zamiast tego pokazują się znaki zapytania, oznacza to, że musisz w pomieszczeniu kontrolnym (Control Room) wybudować więcej stanowisk. Jeśli klikniesz na dany obszar, uzyskasz jego zbliżenie. Pojawi się także na górze pasek - widoczny on jest poniżej.
Po lewej znajduje się opis danego regionu. Ikony odznaki policyjnej i dolara oznaczają to samo. Pod "Region income" pokazane jest ile pieniędzy jeszcze możesz uzyskać z danego regionu. Jeśli pasek się wypełni, oznacza to, że z danego regionu nie wyciągniesz żadnych dodatkowych pieniędzy, nawet zwiększając liczbę podwładnych. Niższy pasek - "Complete" oznacza ile aktów niesławy dokonałeś. Jeśli pasek się wypełni, nic nie będziesz już mógł tu zrobić (ani aktów niesławy, ani zdobywania łupów, o tym szerzej za chwilę), prócz kradzieży pieniędzy. Jeśli zamiast tych wszystkich wskaźników będą widoczne tylko panele (podświetlone lub nie) oznacza to, że za mało ludzi siedzi w twoim pokoju kontrolnym. Najedź myszką na te panele, a po chwili pokaże się informacja ile paneli musisz dobudować i ilu ludzi przy nich posadzić. Pamiętaj - nawet jeśli będziesz miał ogromne pomieszczenie kontrolne, to jeśli twoi podwładni pójdą np. spać, informacje o regionach znikną.
Po prawej, pod "Operatives in this region" znajduje się liczba i rodzaj podwładnych, jacy są w danym regionie. Jeśli klikniesz na nich, to wrócą oni z powrotem do bazy. Jeśli klikniesz na ich ikony na dolnym pasku (został już opisany wcześniej), to wyślesz tych podwładnych do wybranego regionu. Trwa to jednak chwilę - podwładni muszą przybiec do helikoptera lub łódki, a potem przebyć drogę do regionu.
Na środku znajdują się trzy przyciski, rozkazujące co podwładni mają robić w danym regionie:
Plotting - twoi podwładni będą spiskować, czyli odkrywać możliwe do wykonania misje (akty niesławy);
Stealing - twoi podwładni będą kraść pieniądze z danego regionu;
Hiding - podwładni będą kryli się w regionie. Będą niewidoczni dla władz, lecz nic nie będą jednocześnie robić. Po chwili jednak z powrotem zaczną kraść lub spiskować. Ukrywaj się przede wszystkim wtedy, jak na danym regionie pojawi się figurka władz policyjnych lub super-agenta.
Statystyki podwładnych
Kliknij lewym przyciskiem na figurkę swojego podwładnego, a ujrzysz poniższe okno:
Większości rzeczy nie trzeba chyba wyjaśniać. Rodzaje specjalnych umiejętności znajdują się w rozdziale opisujących podwładnych. Statystyki natomiast opisują jak podwładni są dobrzy w kradzieży (ikona dolara), spiskowaniu (ikona chmurki) i ile mają zdrowia (ikona umięśnionego faceta). Służą ku temu opisy, jest ich sześć: Incapable (niemożliwy do wykonania), Terrible (beznadziejny), Poor (słaby), Fair (średni), Good (dobry) i Excellent (wyśmienity).
Okno misji (aktów niesławy)
Jeśli wybierzesz "Plotting" wdanym regionie, twoi podwładni będą odkrywać akty niesławy. Są to czyny, które przynoszą ci złą reputację, pieniądze lub nowe technologie, jednostki itp. Warto więc wykonywać te misje. Gdy odkryjesz misję, pokaże się jej figurka - flaga, obiekt (który musisz ukraść) lub postać (którą musisz porwać). Po kliknięciu na nią ukaże ci się poniższe okno.
Objaśnień nazwy i opisu misji nie trzeba chyba tłumaczyć. W 1 znajduje liczba i rodzaj podwładnych, jacy są potrzebni do wykonania misji, natomiast w 2 widać liczbę podwładnych, która już znajduje się w danych regionie. 3 oznajmia ryzyko wykonania misji, a 4 czas, jaki potrzebny jest na wykonanie. 5 zamyka okno misji, 6 - o ile "gorąco" wzrośnie, jeśli wykonasz daną misję, z 7 jest to samo, ale chodzi u to złą sławę (Notoriety). 8 to przycisk którym rozkazujesz podwładnym rozpocząć misję (GO) lub ją przerwać (Abort). Lista wszystkich misji znajduje się w rozdziałach o tej samej nazwie.
Mapa świata
Poniżej znajduje się mapa świata i nazwy wszystkich obszarów, na które została ona podzielona w grze. Przyda się ona podczas szukania i wykonywania misji (czyli aktów niesławy). Prócz nazw napisane są także punkty pieniędzy (PP - czyli ile kasy można zebrać kradnąc w danym regionie) oraz punkty niebezpieczeństwa (PN - jak bardzo niebezpieczny jest region).
Numer | Nazwa angielska | Nazwa polska | PP | PN |
1 | West Coast | Zachodnie wybrzeże | 4 | 4 |
2 | Mid West | Środkowy zachód | 9 | 7 |
3 | East Coast | Wschodnie wybrzeże | 2 | 4 |
4 | Cuba | Kuba | 2 | 2 |
5 | South Africa | Afryka Południowa | 6 | 6 |
6 | Antarctica | Antarktyka | 0 | 0 |
7 | Europe | Europa | 9 | 9 |
8 | North Africa | Północna Afryka | 4 | 3 |
9 | Southern Africa | Południowa Afryka | 6 | 6 |
10 | Eastern Bloc | Wschodnia Europa | 6 | 6 |
11 | Middle East | Środkowy Wschód | 9 | 7 |
12 | Central Russia | Środkowa Rosja | 5 | 5 |
13 | The Indian Subcontinent | Indie | 4 | 4 |
14 | Central Asia | Azja centralna | 4 | 4 |
15 | Southeast Asia | Azja południowa | 9 | 9 |
16 | North China | Północne Chiny | 6 | 6 |
17 | Siberia | Syberia | 4 | 4 |
18 | Pacific Allies | Japonia i wyspy Pacyfiku | 6 | 6 |
19 | Polynesia | Wyspy Polinezyjskie | 1 | 1 |
20 | Australia | Australia | 2 | 2 |