Evil Genius: Podwładni poradnik Evil Genius
Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2020
Twój geniusz sam by niczego nie zrobił - potrzebni mu są podwładni. W tym rozdziale wszyscy zostali dokładnie opisani (ich funkcje, umiejętności), a także omówione zostało okno służące do rekrutacji podwładnych. W grze dostępnych jest trzynaście rodzajów podwładnych, podzielonych na trzy rodzaje (prócz robotników): podwładni militarni, naukowi i cywilni.
Okno rekrutacji
Litery oznaczają poszczególnych podwładnych, którzy zostali opisani dalej. Teraz natomiast zostaną wytłumaczone zasady sterowania oknem rekrutacji.
1 - klikając na tą strzałkę zwiększasz liczbę podwładnych. Liczba lewa pokazuje, ilu podwładnych masz w aktualnym momencie, a ta po prawej - ilu zamówiłeś;
2 - ta strzałka zmniejsza liczbę podwładnych danego typu;
3 - "Total minions", czyli liczba wszystkich podwładnych (każdego rodzaju);
4 - "Capacity", czyli ilu możesz mieć maksymalnie podwładnych. Jeśli liczba jest czerwona, to znaczy że przekroczyłeś limit;
5 - pasek pozwalający na szybszą rekrutację robotników (tylko ich możesz rekrutować w taki sposób). Przesuwając pasek w prawo, płacisz więcej, ale i robotnicy szybciej przybywają;
6 - to okienko pokazuje, ile płacisz za robotnika i co ile on się pojawia. Związane jest to z wyżej opisanym suwakiem. Najtaniej można rekrutować robotników za darmo (co minutę), najdrożej - za 4000 $ (co sekundę).
Jeśli chcesz wytrenować bardziej zaawansowanych podwładnych, musisz wybudować salę treningową (Training Room) i postawić odpowiednie obiekty. Za pierwszym razem, aby zdobyć zaawansowanego podwładnego, będziesz musiał go porwać ze świata (czyli wykonać odpowiednią misję). Potem robotnik, przekształcony np. w żołnierza najemnego, będzie mógł szkolić innych podwładnych. Zwróć uwagę na to, że np. na fizyka kwantowego awansować może tylko naukowiec (na naukowca technik, a na technika - robotnik). Jednak jest też druga strona medalu - fizyk kwantowy nie szkoli tylko fizyków kwantowych, ale może też wyszkolić robotnika na technika i technika na naukowca, naukowiec może szkolić naukowców i techników, a technik - tylko techników (analogicznie w przypadku pozostałych zaawansowanych podwładnych).
Lista misji
Tutaj znajduje się lista misji, jakie należy wykonać aby zdobyć odpowiedni rodzaj podwładnego. Nie ma żadnych misji dotyczących robotników. Misje te można wykonywać nieskończoną ilość razy. Po więcej informacji na temat wymagań co do misji zapraszam do działu "Misje". Dla każdego rodzaju podwładnego dostępne są dwie misje.
Biochemik (Biochemist): Europe - Seize a Biochemist
Biochemik (Biochemist): South America - Kidnap a Biochemist
Dyplomata (Diplomat): Eastern Bloc - Kidnap Diplomatic Envoy
Dyplomata (Diplomat): Middle East - Capture Diplomatic Envoy
Fizyk kwantowy (Quantum Physicist): Europe - Kidnap Quantum Physicist
Fizyk kwantowy (Quantum Physicist): Mid West - Abduct Quantum Physicist
Lokaj (Valet): Middle East - Seize Hotel Head Maid
Lokaj (Valet): Polynesia - Kidnap Hotel Head Maid
Mistrz sztuk walki (Marksman): Southeast Asia - Capture Martial Arts Master
Mistrz sztuk walki (Martial Artist): West Coast - Kidnap Ancient Martial Artist
Mówca (Spin-Doctor): Europe - Abduct Spin-Doctor
Mówca (Spin-Doctor): Mid West - Take Spin-Doctor Hostage
Naukowiec (Scientist): Antarctica - Snatch Science Specialist
Naukowiec (Scientist): Central Russia - Take Scientist Hostage
Playboy (Playboy): Europe - Snatch Riviera Playboy
Playboy (Playboy): West Coast - Seize Hollywood Playboy
Strażnik (Guard): Central Russia - Take Guard Hostage
Strażnik (Guard): South America - Capture Guard
Strzelec wyborowy (Marksman): Europe - Seize a Military Sniper
Strzelec wyborowy (Marksman): Siberia - Capture Marksman Specialist
Technik (Technician): North China - Capture Technician
Technik (Technician): Pacific Allies - Abduct Repairman
Żołnierz najemny (Mercenary): Mid West - Kidnap Militia Leader
Żołnierz najemny (Mercenary): South America - Capture Mercenary Soldier
Limit podwładnych
Możesz mieć maksymalnie setkę podwładnych. Jednak nie masz ich tylu na początku - musisz zwiększać limit poprzez budowanie szafek (Locker) lub składów ekwipunku (Equipment Storage Rack). To jeden ze sposobów - drugi to zdobywanie złej sławy. Poniżej znajduje się lista przedstawiająca stosunek złej sławy do darmowych podwładnych:
0 - 10 podwładnych (po wybudowaniu szafki i łóżka)
5 - 15 podwładnych
10 - 20 podwładnych
25 - 25 podwładnych
50 - 35 podwładnych
100 - 45 podwładnych
150 - 55 podwładnych
200 - 65 podwładnych
250 - 75 podwładnych
300 - 80 podwładnych
350 - 85 podwładnych
400 - 90 podwładnych
450 - 100 podwładnych (limit)
Statystyki podwładnych
Jeśli podwójnie klikniesz na któregoś z podwładnych, to pokaże się takie okno, jakie widać po lewej. W zielonym polu napisane jest imię podwładnego. Poniżej znajdują się jego statystyki (opis za chwilę): Health (zdrowie - kolor czerwony), Loyalty (lojalność - kolor niebieski), Smarts (spryt - kolor żółty), Attention (uwaga - kolor fioletowy) i Endurance (wytrzymałość - kolor zielony). Pod współczynnikami widać nazwę rodzaju podwładnego, a poniżej pokazane jest czym on się stanie lub może się stać - zależne od tego, ilu podwładnych z danego rodzaju zamówiłeś. Jeśli pasek się wypełni, to podwładny awansuje (pasek wskazuje, ile jeszcze nauki potrzeba zostało do awansu). |
Jeszcze niżej widać ikony oznaczeń. Po dokładniejszy opis udaj się do działu "Sterowanie na wyspie", tutaj po prostu zostały wymienione funkcje ikon: a) anulowanie ikony, b) zabicie podwładnego, c) zabranie podwładnego do więzienia, d) osłabienie podwładnego.
Pod ikonami na zielonym polu napisane jest, co w danej chwili twój podwładny robi lub w jakim jest stanie.
Krzyżyk po lewej zamyka opisywane okno, natomiast kwadrat po prawej otwiera encyklopedię, gdzie można uzyskać informacje na temat podwładnych.
Health (Zdrowie) - określa, ile ciosów podwładny może wytrzymać, zanim umrze;
Loyalty (Lojalność) - określa, jak bardzo podwładny przywiązany jest do twojej złej osoby. Jeśli tej współczynnik spadnie do zera, podwładny ucieknie z wyspy;
Smarts (Spryt) - określa stan umysłowy podwładnego, jeśli spadnie do zera, podwładny będzie stał, gapił się bezczynnie i drapał po głowie;
Attention (Uwaga) - określa zdolność do zauważania różnych rzeczy (np. sensorów uruchamiających pułapki, gdyż pamiętaj, że twoi podwładni też je mogą uruchomić). Jeśli spadnie do zera, to stanie się to samo, co ze sprytem;
Endurance (Wytrzymałość) - określa kondycję podwładnych. Jeśli spadnie do zera, podwładny upadnie nieprzytomny - wtedy trzeba będzie go zabrać na odpoczynek.
Pamiętaj, że statystyki regenerują się pod wpływem obecności geniusza, a jeszcze szybciej - jeśli postawisz w pobliżu jakiś skradziony, drogocenny przedmiot. Poniżej znajdują się tabela ze statystykami podwładnych.
Nazwa angielska i polska | Zdrowie | Lojalność | Spryt | Uwaga | Wytrzymałość |
Construction Worker (Robotnik) | 40 | 40 | 40 | 40 | 40 |
Guard (Strażnik) | 50 | 35 | 30 | 30 | 60 |
Technician (Technik) | 30 | 50 | 50 | 40 | 30 |
Valet (Lokaj) | 40 | 50 | 50 | 60 | 40 |
Mercenary (Żołnierz najemny) | 60 | 30 | 30 | 30 | 70 |
Scientist (Naukowiec) | 40 | 60 | 60 | 50 | 40 |
Spin-Doctor (Mówca) | 50 | 60 | 60 | 70 | 40 |
Marksman (Strzelec wyborowy) | 60 | 40 | 30 | 50 | 45 |
Martial Artist (Mistrz sztuk walki) | 80 | 60 | 30 | 50 | 70 |
Biochemist (Biochemik) | 50 | 50 | 80 | 90 | 50 |
Quantum Physicist (Fizyk kwantowy) | 50 | 60 | 90 | 70 | 40 |
Playboy (Playboy) | 60 | 60 | 70 | 60 | 50 |
Dyplomata (Diplomat) | 50 | 80 | 70 | 80 | 40 |