Evil Genius: Najemnicy poradnik Evil Genius
Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2020
W przeciwieństwie do zwykłych podwładnych, najemnikami możesz sam kierować. Lewym przyciskiem wybierasz ich, prawym wydajesz rozkazy. Do tego najemnicy są znacznie bardziej wytrzymali od innych podwładnych i posiadają także specjalne umiejętności - i na wyspie, i na świecie uczestnicząc w misjach. Ich opisy są podane alfabetycznie.
Są dwa rodzaje najemników - główni i poboczni. Jak tylko rozpoczniesz grę, będziesz miał do dyspozycji jednego z głównych, wraz z odkrytymi wszystkimi specjalnymi umiejętnościami. Rodzaj najemnika zależy od tego, jakiego geniusza wybrałeś (Maximilian - Jubei , Alexis - Eli Barrakuda , Shen Yu - Lord Kane ). Pozostałych najemników głównych będziesz mógł zwerbować po uzyskaniu kolejno 225 i 360 punktów złej sławy (oczywiście prócz tego, z którym zaczynasz grę).
Pobocznych natomiast będziesz mógł pozyskiwać wykonując misje, a te z kolei będą możliwe do odkrycia dopiero po uzyskaniu odpowiedniej liczby punktów złej sławy. Pierwsza trójka pobocznych najemników pojawia się po uzyskaniu 75 punktów złej sławy. Gdy osiągniesz 175 punktów, pojawią się trzej nowi plus dwójka poprzednich, których nie wybrałeś. 300 punktów to znowu czwórka poprzednich, których nie wybrałeś plus jeden nowy. 400 punktów to znów możliwość rekrutacji jednego z czterech najemników pobocznych, których dotychczas nie wybrałeś. Reasumując, po uzyskaniu 360 punktów złej sławy będziesz miał sześciu najemników - trzech głównych i czterech pobocznych.
Każdy najemnik ma trzy życia. Nie może on zostać zabity przez zwykłych agentów, zostaje jedynie ogłuszony. Podobnie w przeciwieństwie do podwładnych, którzy mogą zginąć podczas wykonywania misji na świecie, najemnik zginąć nie może - wraca po prostu do bazy. Jednak jeśli najemnik zostanie zabity przez super-agenta, to traci jedno życie. Jeśli straci wszystkie trzy - umiera na zawsze. Szczerze mówiąc, jeśli dbasz o swoich najemników i kontrolujesz sytuację to trudno nawet o to, aby którykolwiek z najemników stracił choć jedno życie.
Jak już wspomniałem, najemnicy używają specjalnych umiejętności, jednak nie są one od razu dostępne (prócz umiejętności najemnika, z którym zaczynasz grę). By je mieć, najemnicy muszą zdobywać doświadczenie. Podwójne kliknięcie na najemniku lewym przyciskiem myszki, lub pojedyncze, a następnie wciśnięcie klawisza Enter wyświetli okno ze statystykami najemnika. Trzy paski na dole oznaczają specjalne umiejętności. Jeśli któryś z nich będzie pełny oznacza to, że wystarczy na niego kliknąć, by najemnik pozyskał nową umiejętność. O tym, czy najemnicy nagromadzili wystarczająco dużo doświadczenia, by nauczyć się nowej umiejętności, będą informować cię komunikaty pojawiające się w pomarańczowym pasku.
Każdy najemnik ma taką samą pierwszą umiejętność, która jest dostępna od razu - jest to wezwanie podwładnych. Pozostałe umiejętności są różne. Po użyciu każdej z nich będziesz musiał odczekać krótszą lub dłuższą chwilę, abyś mógł to zrobić ponownie. Najemnicy zdobywają doświadczenie na trzy sposoby - zabijając wrogich agentów, ogłuszając super-agentów i uczestnicząc w wykonywanych misjach. Poniższe tabelki prezentują liczbę punktów przyznawanych za konkretne rzeczy.
Wykonywanie misji
Ryzyko lub rodzaj misji | Zdobywane punkty |
Od 0 do 2 | 25 punktów |
Od 0 do 2 | 50 punktów |
Ryzyko od 6 | 75 punktów |
Misje związane z pozyskaniem cennych łupów (Uber-Loot) lub te związane z pokonywaniem super-agentów | 100 punktów |
Dobrym pomysłem jest wysłanie najemników na misje związane z gromadzeniem surowców (patrz rozdział siódmy - "Global Chaos". Najemnik, który 25 razy wykona razem z innymi misję tego typu, zdobędzie 625 punktów doświadczenia.
Ogłuszanie super-agentów
Imię agenta | Zdobywane punkty |
Mariana Mamba | 200 punktów |
Jet Chan | 240 punktów |
Katerina Frostonova | 125 punktów |
Dirk Masters | 300 punktów |
John Steele | 300 punktów |
Jak widać, najemnicy zdobywają mnóstwo doświadczenia przez zabijanie super-agentów. Można to wykorzystać. Najlepsze wyjście to posiadanie Lorda Kane'a i Matrony . Łapiesz super-agenta, oznaczasz go lub ją ikoną kajdanek, co oznacza wtrącenie do więzienia. Gdy super-agent jest w więzieniu, wypuszczasz go (Free the prisoner) i od razu używasz na nim umiejętności lorda Pochwycenie umysłu (Smooth Operator ). Super-agent będzie bezczynnie stał, podczas gdy najemnik, który ma zdobyć doświadczenie, będzie go bił aż do ogłuszenia. Potem znowu nieprzytomnego super-agenta oznaczasz ikoną kajdanek, natomiast na lordzie używasz umiejętności Matrony - Matczyna miłość (Motherly Love ). Wtedy umiejętność Lorda Kane'a szybciej się zregeneruje i będziesz mógł szybko zacząć całą operację od nowa. Jeśli nie masz Matrony i jej umiejętności, wtedy będziesz musiał po prostu poczekać. A co jeśli nie masz obu tych najemników? Cóż wtedy złap i uwięź super-agenta i przyprowadź wszystkich najemników. Wypuść super-agenta i całą grupą zacznij go bić, jednocześnie zwracając uwagę na jego wytrzymałość. Gdy będzie ona na poziomie 10 punktów, wtedy szybko zatrzymaj grę i każ wszystkim najemnikom uciekać z tego miejsca, oprócz tego, który ma zdobyć punkty doświadczenia - spokojnie ogłuszy pobitego super-agenta.
Zabijanie zwykłych agentów
Liczba punktów za śmierć jednego agenta zależy od trzech czynników - organizacji, z jakiej pochodzi, jego "jakości" oraz rodzaju. Punkty się sumują. Poniżej zamieszczone są odpowiednie tabelki:
Nazwa organizacji | Zdobywane punkty |
S.M.A.S.H. | -10 punktów |
A.N.V.I.L. | -5 punktów |
S.A.B.R.E. | 0 punktów |
H.A.M.M.E.R. | 5 punktów |
P.A.T.R.I.O.T. | 10 punktów |
Jakość agenta | Zdobywane punkty |
Żałosny (Pathethic) | 5 punktów |
Słaby (Poor) | 10 punktów |
Dobry (Good) | 15 punktów |
Wyjątkowy (Exceptional) | 20 punktów |
Typ agenta | Zdobywane punkty |
Detektyw (Investigator) | 5 punktów |
Agent (Agent) | 10 punktów |
Rabuś (Burglar) | 15 punktów |
Złodziej (Thief) | 20 punktów |
Włamywacz (Infiltrator) | 25 punktów |
Sabotażysta (Saboteur) | 30 punktów |
Żołnierz (Soldier) | 35 punktów |
Weteran (Veteran) | 40 punktów |
A oto trzy przykłady. Za zabicie dobrego żołnierza z organizacji A.N.V.I.L. otrzymasz 45 punków (15 - 5 + 35 = 45), za zabicie żałosnego detektywa z organizacji S.M.A.S.H. otrzymasz 0 punktów (5 - 10 + 5 = 0), a za zabicie wyjątkowego weterana z organizacji P.A.T.R.I.O.T. - 70 punktów (10 + 20 + 40 = 70).
Statystyki najemników
Dla oszczędności miejsca zostały podane w jednej tabelce:
Nazwa najemnika | Zdrowie | Lojalność | Spryt | Uwaga | Wytrzymałość |
Butcher | 70 | 40 | 90 | 70 | 70 |
Dr Neurocide | 60 | 80 | 100 | 100 | 60 |
Eli Barrakuda | 80 | 100 | 60 | 50 | 70 |
Jubei | 80 | 100 | 60 | 50 | 70 |
Lord Kane | 80 | 100 | 60 | 50 | 70 |
Matron | 60 | 100 | 100 | 100 | 60 |
Mesmero | 60 | 80 | 100 | 100 | 60 |
Moko | 90 | 100 | 40 | 50 | 100 |
Montezuma | 70 | 40 | 80 | 80 | 70 |
Red Ivan | 80 | 30 | 50 | 40 | 80 |