Evil Genius: Head of the Underworld 1, Wyspa 1 Rozdział 2 solucja poradnik Evil Genius
Ostatnia aktualizacja: 6 maja 2020
Po złapaniu pokojówki i wytrenowaniu pierwszego lokaja zacznie się prawdziwa zabawa. Twoim głównym celem w tym rozdziale będzie zebranie na zebranie wszystkich głównych mafiosów z całego świata. Jednak najpierw zajmiesz się rozbudową bazy.
Cel 1: Wybuduj prywatną siedzibę i postaw tam przynajmniej jeden stół konferencyjny. (Crime Lords, just like Evil Geniuses, are impressed by shows of wealth. You need somewhere suitably ostentatious to host this gathering of criminal masterminds. Build an Inner Sactum and Conference Table in preparation for this nefarious delegation.)
Powinieneś uzyskać dostęp do nowych pomieszczeń: wspomnianej w celu misji prywatnej siedziby (Inner Sactum), sali treningowej (Training Room), stołówki (Mess Hall), świetlicy (Staff Room), wraz z nowymi obiektami. Dostaniesz też możliwość postawienia nowych obiektów w pomieszczeniach, które masz już zbudowane. Są to: kamera (Security Camera), głośnik (Security Loudspeaker), stanowisko dla ochrony (Security Desk), stojak z pistoletami (Handgun Cabinet) i stojak z karabinami (Rifle Cabinet).
Najlepiej zatrzymaj teraz grę - i jeśli masz wystarczająco dużo pieniędzy - zaprojektuj wszystko za jednym zamachem. W zbrojowni (jednej lub tej drugiej - jeśli wybudowałeś dwie) zbuduj kilka stanowisk ochrony, postaw też po jednym lub dwa stojaki z karabinami i pistoletami. Stanowiska dla ochrony razem z siedzącymi przy nich robotnikami przedstawia poniższy obrazek. Za chwilę zostanie wyjaśnione, co oznaczają liczby na różnokolorowych tłach.
Tylko strażnicy mogą używać karabinów, robotnicy natomiast uzbrajają się w pistolety. Wybuduj także pozostałe pomieszczenia - możesz je poustawiać blisko siebie, tak jak pokazuje to przykładowy poniższy obrazek:
Wybudowanie prywatnej siedziby (Inner Sanctum) oraz stołu konferencyjnego (Conference Table) sprawi, że pierwszy cel misji zostanie wykonany. Stołówka (Mess Hall) regeneruje wytrzymałość podwładnych, a świetlica (Satff Room) - ich uwagę. Wyposażając stołówkę wybierz droższą kuchnię (Mess Hall Counter / Mixer, a nie Counter), gdyż może ona służyć także jako narzędzie tortur (przyda ci się później). W sali treningowej (Training Room) zostaw wystarczająco dużo miejsca na obiekty, które na razie nie są dostępne, a które zajmują dużo przestrzeni i zostaną później odkryte. Z tych dostępnych natomiast postaw po dwa lub więcej. Nie wyłączaj pauzy. Musisz jeszcze rozstawić po bazie kamery i głośniki.
Powyższy obrazek przedstawia umieszczoną kamerę. Najlepiej kamery ustawiać na zakrętach korytarzy, wtedy pole zasięgu widzenia kamery jest największe. Jeśli posiadasz jakieś stanowiska ochrony, to każde z nich oznaczone jest innym kolorem. Wybierz kamerę i ustaw kolor, klikając na prostokąt z literą "X". Klikając dalej wybierasz kolejne dostępne stanowiska. Kamery poustawiaj na rogach i w pomieszczeniach blisko wyjść z bazy, a także w zbrojowni - tam, gdzie trzymasz więźniów. Nie ustawiaj tam natomiast głośników, gdyż jeśli podwładny przesłuchujący właśnie więźnia zostanie wezwany, to zostawi swój cel, a więzień ucieknie.
Gdy już wszystko postawisz, rozkaż najemnikowi iść w stronę wyjść z bazy. Teraz czeka cię spory atak (jak na pierwszy raz) wrogich agentów. I tutaj ciekawostka. Bardzo przydaje się budować krótkie, ślepe korytarze, które nie wchodzą do bazy. Wstawiaj w nie drzwi i ustawiaj poziom dostępu na czwarty - czyli najwyższy. Tak samo rób z drzwiami w hotelach (potem to zmienisz, kiedy turyści zaczną przybywać większymi grupami). Agenci interesują się przede wszystkim tymi drzwiami, których nie mogą otworzyć - jeśli będą mieli do wyboru drzwi do bazy z poziomem zabezpieczenia 1, a drzwi do hotelu lub ślepego korytarza z poziomem równym 4, bądź pewny, że wybiorą to drugie. Dzięki temu zaoszczędzisz sobie sporo kłopotów.
Jeśli tylko zbyt dużo (np. kilku) agentów pojawi się w bazie lub co gorsza - zacznie też niszczyć sprzęt, wtedy włącz czerwony alarm i każ zabić lub złapać wszystkich. Nawet jeśli jesteś w trakcie budowy ważnych pomieszczeń, nie wahaj się włączać alarmu by szybko pozbyć się agentów i nie zapominaj też, aby najemnik brał udział w walce. Na pewno teraz któryś z twoich podwładnych zostanie ranny - jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, to wybuduj szpital (Infirmary).
To jeszcze nie koniec roboty. Musisz znaleźć odpowiednie rodzaje jednostek, które są rozmieszczone po świecie. Misje te, co ciekawe, odnawiają się ciągle, dlatego możesz łapać w taki sposób strażników (Guard), techników (Technician) i lokajów (Valet) nieskończoną ilość razy. Poniżej znajduje się lista miejsc, misji i rodzajów podwładnych, jakich możesz zdobyć.
Central Russia - Take Guard Hostage - strażnik (Guard)
Middle East - Seize Hotel Head Maid - lokaj (Valet)
North China - Capture Technician - technik (Technician)
Pacific Allies - Abduct Repairman - technik (Technician)
Polynesia - Kidnap Hotel Head Maid - lokaj (Valet)
South America - Capture Guard - strażnik (Guard)
Po zdobyciu chociaż jednego z nich i posiadaniu odpowiedniego sprzętu w sali treningowej, możesz szkolić następnych podwładnych danego rodzaju. Dlatego nie musisz wykonywać wszystkich misji, a co ważniejsze - niektóre z nich są łatwiejsze niż inne (Pacific Allies , Central Russia ), natomiast lokaja już powinieneś mieć wytrenowanego po przesłuchaniu pokojówki. Musisz tylko włączyć okno rekrutacji, zmniejszyć liczbę robotników i zwiększyć z kolei liczbę strażników, techników czy lokajów.