Slug with a shell | Rozdział 1 - Hatter's Domain | Alice Madness Returns poradnik Alice: Madness Returns
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
Slug with a shell
Zjeżdżamy w dół po pochylni. Sterowanie podczas ślizgu jest takie samo, klawiszem S zmniejszamy prędkość zjazdu. Zeskakujemy ze zjeżdżalni i idziemy w dół czerwonej rzeki. Po chwili otrzymujemy naszą pierwszą broń - zakrwawiony kuchenny nóż. Po lewej stronie od małej wysepki znajdujemy kolejne wspomnienie.
Torujemy sobie drogę, niszcząc muszle - przy okazji zbieramy zęby oraz płatki róży, które uzupełnią nam pasek życia. Dochodzimy do placu, na którym znajdziemy pierwszego przeciwnika, nazwanego Insidious Ruin. Zabijamy go bardzo prosto - wystarczą trzy pchnięcia nożem. Wciskając klawisz Caps Lock koncentrujemy się na pojedynczym stworze, z kolei klawiszem Tab możemy przełączać się pomiędzy kolejnymi przeciwnikami.
Przechodzimy przez tunel - na podwyższeniu po prawej znajdujemy kolejne wspomnienie. Wyskakujemy po grzybku na górną platformę. Przeskakujemy pomiędzy kolejnymi platformami, korzystając z umiejętności dryfowania w powietrzu - w tym celu wciskamy i przytrzymujemy spację.
Odbijamy się od trampoliny i wyskakujemy na górę. Wychodzimy na górę na małą półkę - znajdziemy tam butelkę. Po przeskoczeniu na następną platformę znajdujemy następną butelkę.
Schodzimy do małego pomieszczenia, gdzie pani o sporych gabarytach zawzięcie pichci potrawę ze świńskich ryjków. By polować na nie, a także radzić z sobie z wrogami w walce na dystans, otrzymujemy kolejną broń - Pepper Grinder, czyli swojski młynek do pieprzu.
Wychodzimy na podwórko za domkiem - od razu atakują nas pszczołopodobne stwory - Bolterflies. Nie zlikwidujemy ich dotąd, dopóki nie zniszczymy ich gniazda. Filmik przedstawia, jak szybko uporać się z pojedynczymi siedliskami. Oczywiście taką samą taktykę stosujemy również, gdy na planszy znajdziemy więcej gniazd tych niezwykle uporczywych stworzeń. W tym terenie znajdziemy aż sześć takich uli. Od pszczółek uwalniamy się, wciskając klawisz Shift.
Po zniszczeniu uli w powietrzu widzimy latający świński ryjek - strzelamy w niego z młynka dotąd, dopóki nie wybuchnie. Podobne ryjki będziemy znajdować na przestrzeni całej gry.
Wracamy do kuchni i niszczymy leżący na ziemi koszyk z niespodzianką. Przechodzimy przez mysią dziurkę.
Na środku planszy w powietrzu znajdujemy kolejny świński ryjek - jego zestrzelenie spowoduje uruchomienie platform z kostek domina. Niestety, razem z nimi na skałach pojawiają się ule z upierdliwymi Bolterflies. Likwidujemy wszystkie siedliska owadów. Zeskakujemy na dół - pod platformą znajdziemy ostatniego ula. Wracamy na górę, wskakując na trampolinę.
Przeskakujemy na drugą stronę po platformach - tam czekają nas dwie sztuki Insidious Ruin. Spoglądamy w lewo - przeskakujemy na półkę z kolorowymi muszlami po lewej i zbieramy wspomnienie.
Schodzimy na dół - po prawej stronie małego jeziorka jest ukryta mysia dziurka. Pomniejszamy się i przechodzimy przez nią. Zabieramy butelkę. Wracamy na górną platformę po prawej.
Dochodzimy do przejścia zagrodzonego drzewami - po prawej znajdujemy fruwający świński ryjek. Jego zestrzelenie uruchamia szereg platform otwierających drogę do dalszej ścieżki. Wracamy do miejsca, w którym znaleźliśmy ostatnie wspomnienie i przeskakujemy po kostkach domina.
Docieramy pod pomnik płaczącej dziewczynki, wyrzucającej z siebie czarną, mazistą substancję - po chwili wyłaniają się z niej Slithering Ruin - małe robaczki, które pokonujemy jednym pchnięciem nożem i nie stanowią dla nas większego problemu. Przeskakujemy na kolejną skałę likwidujemy wyłaniającego się z ziemi Insidious Ruin.
Zerkamy w lewo. Wskakujemy na platformę, na której wyłania się trampolina. Przeskakujemy w pobliże zawalonej kamieniami jaskini.
Korzystamy ze zdolności zmniejszania (shrink) i przechodzimy przez pojawiającą się mysią dziurkę. Tam znajdujemy butelkę. Wracamy z powrotem na ścieżkę.
Docieramy do sekwencji platform przedzielanych gejzerami wystrzeliwującymi zabójczą lawę. By przeskoczyć nad nimi, korzystamy z trampolin i opcji wielokrotnego skoku w powietrzu, wciskając kilka razy spację. Na ostatniej platformie czekają na nas dwie sztuki Insidious Ruin.
By zdobyć kolejne wspomnienie
, musimy pokonać kolejną sekwencję platform. Skacząc na ostatnią platformę, warto ominąć gejzer z lewej strony. Zbieramy rzeczone wspomnienie. Wracamy do miejsca, z którego rozpoczynaliśmy podróż po znajdźkę.
Idziemy w górę. Zeskakujemy na niższą platformę i podążamy za dziewczynką. Wchodzimy na sporych rozmiarów plac. Tam czeka na nas spora grupka Insidious Ruin, a gdyby tego było mało, na muchomorze ulokowano jeszcze jeden ul z wściekle atakującymi Bolterflies. Najlepszą taktyką na tą walką jest szybkie zniszczenie siedliska owadów - to właśnie one robią na planszy najwięcej zamętu. Likwidacja mazistych stworów to już czysta formalność.
Podchodzimy pod drzewko z różowymi liśćmi - pojawia się trampolina, po której wskakujemy na górę. Tam znajdziemy następną butelkę.