Warlords: Battlecry 3. Wspomnień czar – wspominamy zapomniane strategie
Spis treści
Warlords: Battlecry 3
WARLORDS: BATTLECRY 3 W SKRÓCIE
- Data premiery: 17 maja 2004
- Producent: Infinite Interactive
- Ocena czytelników: 8,6
- Dostępność w sprzedaży: GOG, Steam
Jeśli nie możesz pokonać rywala, to... zmień dyscyplinę. Podstawowy cykl Warlords należy do gatunku strategii turowych i uznawany jest za jednego z protoplastów słynnych Heroesów, jednak z takim konkurentem ciężko było wojować. Po Warlords IV zarzucono więc skazane na porażkę próby rywalizacji i powrócono do eksperymentów z czasem rzeczywistym.
Podcykl Battlecry nie wyrzekł się jednak swojego dziedzictwa całkowicie i ostatecznie. W trzeciej odsłonie korzystamy z mapy strategicznej, z której przechodzimy do kolejnych obszarów z miastami i misjami. Niektóre widoczne są od razu, inne musimy odblokować w trakcie zabawy. Kiedy już na któreś zadanie się zdecydujemy, rozpoczyna się rozgrywka w stylu Warcrafta czy StarCrafta. Budujemy bazę, walczymy o zasoby i prowadzimy armię do boju. Z tym, że na czele oddziałów stają rozwijający się bohaterowie.
Fabuła jest całkiem intrygująca i w gruncie rzeczy nie tak naiwnie heroiczna, jak można by oczekiwać. Wielki konflikt zaczyna się od problemów typowo kolonialnych. Kupcy Selentine odkrywają nowy ląd zamieszkany przez wężowy lud Ssrathi i przeświadczeni o jego prymitywizmie mordują napotkanych tubylców. Drobny konflikt przeradza się w wojnę, w której ostatecznie udział bierze 16 różnych ras. Gracz zaś staje po jednej ze stron i prowadzi ją do zwycięstwa.
Warlords: Battlecry 3 to najbardziej rozbudowana odsłona cyklu, która oddaje do naszej dyspozycji mnóstwo frakcji, klas bohaterów, jednostek i opcji. Co więcej, jeśli podpiszemy umowę NDA, to otrzymamy dostęp do kodu gry. Dzięki temu powstały liczne fanowskie łatki i mody, a tytuł zyskał może nie oszałamiające, ale zwarte i wierne grono miłośników.