Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 16 października 2020, 14:34

Red Dead Redemption. 15 gier pełnych błędów, które pokochali gracze

Spis treści

Red Dead Redemption

Pierwsze Red Dead Redemption to dla wielu graczy największe osiągnięcie w historii Rockstara. Biorąc pod uwagę fakt, że mówimy o autorach cyklu Grand Theft Auto – to ogromne wyróżnienie. Przygody Johna Marstona oczarowały wielkim, otwartym światem, klimatem rodem z klasycznych westernów, przepięknymi krajobrazami i dojrzałą historią. W połączeniu z ogromem swobody dostaliśmy kilkadziesiąt godzin dobrej zabawy. Recenzenci na całym świecie prześcigali się w wyliczaniu zalet gry. Wśród wad wymieniano natomiast tylko jedno – błędy.

W pięknych krajobrazach Red Dead Redemption co rusz pojawiali się ludzie z animacjami ptaków lub wariujące dyliżanse. - Nieoszlifowana klasyka. Gry pełne błędów, które pokochali gracze - dokument - 2022-05-31
W pięknych krajobrazach Red Dead Redemption co rusz pojawiali się ludzie z animacjami ptaków lub wariujące dyliżanse.

Silnik Euphoria, z którego chętnie korzysta Rockstar, jeszcze przed 2010 rokiem miał reputację technologii generującej liczne mniej lub bardziej irytujące pomyłki. Ale wraz z premierą Red Dead Redemption ujawniła się pełnia jego bugogennej mocy. Choć gra wyglądała fantastycznie i umiała wciągnąć do tego na poły dzikiego, na poły cywilizowanego świata, serwowała też potężne ilości błędów.

Przykłady? Latające dyliżanse, niezależne postacie pozbawione głów, ludzie z animacjami zwierząt, dwóch graczy jadących na jednym koniu... Przez swoje niedoszlifowanie produkcja Rockstara potrafiła w jednej chwili zmienić się z poważnego westernu w slapstickową komedię. Jednak nikt aż tak bardzo na te błędy nie narzekał. Nawet z tymi niedoróbkami w Red Dead Redemption występowało stosunkowo niewiele problemów, które uniemożliwiały zabawę – a z pozostałych zawsze można było się pośmiać. Mimo to życzylibyśmy sobie, by kontynuacja okazała się bardziej dopracowana...

  1. Więcej o grze Red Dead Redemption

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

Krytykowane, ale lubiane – gry, które gracze cenią, mimo że zebrały sporo krytyki
Krytykowane, ale lubiane – gry, które gracze cenią, mimo że zebrały sporo krytyki

Już po raz trzeci przedstawiamy gry, które krytycy i gracze oceniają zupełnie inaczej – liście takich tytułów nie ma końca. Tym razem badamy, gdzie tkwi kość niezgody m.in. w przypadku Car Mechanic Simulatora, The Settlers III i Age of Empires II HD.

Zrobione za granicą, ukochane nad Wisłą. Kultowe gry Polaków
Zrobione za granicą, ukochane nad Wisłą. Kultowe gry Polaków

Są takie gry, które – choć powstały za granicą – największym kultem otaczane są w Polsce. Wybraliśmy najciekawsze z nich i spróbowaliśmy poszukać przyczyn tej niesamowitej popularności na Wisłą.

Krytykowane, ale kochane – nisko ocenione gry, które zdobyły serca graczy
Krytykowane, ale kochane – nisko ocenione gry, które zdobyły serca graczy

Znacie to uczucie, gdy Wasza ulubiona gra jest mieszana z błotem przez recenzentów? My też, dlatego zrobiliśmy zestawienie pozycji, które dostały od krytyków niezbyt wysokie oceny, a mimo to dziś cieszą się wielkim uznaniem.