poziom trudności - newsy i ciekawostki
W Metal Gear Solid Delta: Snake Eater poziom trudności jest uzależniony od tego, z jakiej perspektywy gramy
Adrian Werner, 3 października 2024, 09:10
Producenci Metal Gear Solid Delta: Snake Eater ujawnili, że każdy z dwóch stylów rozgrywki w remake'u zaoferuje inny poziom trudności.
Ciężkie życie recenzenta, czyli o Shadow of the Erdtree okiem fana FromSoftware
Maciej Bogusz, 3 lipca 2024, 16:39
Gry studia FromSoftware od zawsze stały wysokim poziomem trudności. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej produkcji tej ekipy, czyli dodatku do Elden Ringa zatytułowanego Shadow of the Erdtree. Ale czy tym razem Miyazaki i jego drużyna odrobinę nie przesadzili?
Dragon Age: The Veilguard pozwoli przejąć pełną kontrolę nad poziomem trudności rozgrywki
Adrian Werner, 2 lipca 2024, 10:15
Studio BioWare szykuje bardzo rozbudowane opcje konfiguracji poziomu trudności w Dragon Age: The Veilguard, które pozwolą dopasować różne aspekty rozgrywki do naszych preferencji.
Wyczekiwane Black Myth: Wukong zachwyca na nowym gameplayu. Wzorem Elden Ring i Dark Souls, gra akcji nie zaoferuje wyboru poziomu trudności
Marcin Przała, 1 lipca 2024, 19:21
Wybrani dziennikarze otrzymali dostęp do dema gry akcji Black Myth: Wukong, dzięki czemu do sieci trafił nowy gameplay, a my poznaliśmy garść kolejnych informacji na temat produkcji.
Nawet legendarny Let Me Solo Her miał problemy z finalnym bossem w Elden Ring: Shadow of the Erdtree
Jakub Błażewicz, 1 lipca 2024, 11:30
Elden Ring: Shadow of the Erdtree daje popalić nawet weteranom soulsów. Jednakże Let Me Solo Her bynajmniej nie narzeka na poziom trudności, mimo że 3 godziny spędził na walce z ostatnim bossem.
„Gra dla każdego jest grą dla nikogo”. Twórca Helldivers 2 broni poziomu trudności Elden Ring: Shadow of the Erdtree
Kamil Kleszyk, 26 czerwca 2024, 16:39
Twórca Helldivers 2, Johan Pilestedt, wziął w obronę krytykowany za zbyt wysoki poziom trudności dodatek Elden Ring: Shadow of the Erdtree, twierdząc, że „gra dla każdego jest grą dla nikogo”.
„Dorośnijcie, idźcie tam i walczcie”. Popularny streamer skrytykował graczy Elden Ring: Shadow of the Erdtree, którzy narzekają na wysoki poziom trudności
Maciej Gaffke, 25 czerwca 2024, 21:02
Internetowy twórca, który transmituje swoją rozgrywkę z Elden Ring: Shadow of the Erdtree na Twitchu, skierował kilka mocnych słów do graczy skarżących się na trudnych bossów.
Gracze nie chcą łatwej gry, bo „wyzwanie daje poczucie spełnienia”. Jeden z twórców EverQuest o wysokim poziomie trudności kultowego MMORPG
Kamil Kleszyk, 25 czerwca 2024, 10:33
Zdaniem kierownika ds. projektowania w studiu Daybreak Game, wysoki poziom trudności MMORPG EverQuest jest jednym z powodów, przez które 25-letnia gra wciąż cieszy się popularnością wśród graczy.
Dodatek do Elden Ring krytykowany na Steam. Gracze narzekają na zbyt trudnych bossów w Shadow of the Erdtree
Kamil Kleszyk, 23 czerwca 2024, 08:55
Mimo fantastycznego debiutu na Steamie, Elden Ring: Shadow of the Erdtree zbiera sporo nieprzychylnych opinii od graczy. Narzekają oni m.in. na zbyt trudnych bossów.
Hardcore’owe RPG od pięciu smutnych Serbów przeżuło mnie, wypluło i wytarło mną podłogę, a ja chcę więcej
Przemysław Dygas, 4 kwietnia 2024, 13:40
Powiedzieć, że UnderRail nie wybacza błędów, to jak nic nie powiedzieć. To RPG mści się za błędy, a gdyby mogło, robiłoby to do trzeciego pokolenia wstecz.
Mam coraz mniej czasu na gry, dlatego niski poziom trudności cenię wysoko
Filip Grabski, 29 marca 2024, 12:30
Internet kocha wysoki poziom trudności. Oglądanie mistrzów pokonywania bossów w Elden Ringu to rozrywka sama w sobie. A wiecie, co jeszcze może stanowić rozrywkę? Granie na niskim poziomie trudności, bez frustracji i bez wyzwań!
Twórcy Rise of the Ronin mówią o otwartym świecie, poziomie trudności i wpływie Ghost of Tsushima na ich grę
Kamil Kleszyk, 15 marca 2024, 15:15
Przygotowując graczy na premierę Rise of the Ronin, twórcy gry – studio Team Ninja – przybliżyli fanom kilka ważnych aspektów produkcji. Do sieci trafił także nowy, widowiskowy zwiastun.
Jeden ze strojów Eve w RPG akcji Stellar Blade uczyni rozgrywkę dużo trudniejszą. To wariant tylko dla odważnych graczy
Kamil Kleszyk, 15 marca 2024, 11:32
Gracze, którzy zdecydują się ubrać bohaterkę Stellar Blade w niektóre co bardziej wyzywające stroje, będą musieli liczyć się ze znacznie wyższym poziomem trudności rozgrywki.
Nie tylko problemy techniczne. Gracze Last Epoch narzekają również na poziom trudności. Mimo to grają wielkie tłumy
Marcin Przała, 26 lutego 2024, 14:56
Mimo problemów technicznych i niskiego poziomu trudności kampanii – który jednak możemy zwiększyć, sięgając po ukryty w grze przedmiot – RPG akcji Last Epoch podbija Steama.
Nowe demo Final Fantasy VII Rebirth urzekło graczy, ale nie radzą sobie z walką
Jakub Błażewicz, 23 lutego 2024, 15:00
Aktualizacja dema Final Fantasy VII Rebirth zachwyciła graczy czekających na debiut gry, aczkolwiek wielu fanów ma problemy z walką. Zwłaszcza ze słoniami.
Poziomy trudności w grach mogą przejść małą ewolucję dzięki najnowszemu pomysłowi Sony
Hubert Śledziewski, 18 grudnia 2023, 12:10
Sony pracuje nad technologią, która ma w czasie rzeczywistym dostosowywać poziom trudności w grach wideo do umiejętności gracza. Jest to kolejna w historii branży próba odejścia od klasycznych poziomów trudności.
Gry RPG są dziś za łatwe. Kiedyś byłem pielgrzymem, teraz jestem niewolnikiem
Tytus Stobiński, 2 sierpnia 2023, 17:15
Gry w trakcie ostatnich kilkunastu lat stawały się coraz prostsze, by trafić do jak najszerszego audytorium. Czy jednak nie przekroczyliśmy już dawno pewnej granicy, za którą wraz ze spadkiem poziomu trudności maleje również radość z zabawy?
W Baldur's Gate 3 będziesz mógł grać bez względu na umiejętności
Kamil Kleszyk, 22 lipca 2023, 09:23
Baldur’s Gate 3 będzie grą dla wszystkich. Zarówno dla osób skupiających się na fabule, jak i tych czerpiących radość z wymagających potyczek. Który z trzech dostępnych poziomów trudności w grze wybierzecie?
Star Wars Jedi: Survivor to dowód, że gry soulslike powinny mieć poziomy trudności, mówią eksperci
Kamil Kleszyk, 4 czerwca 2023, 08:31
Od premiery Star Wars Jedi: Survivor minął już ponad miesiąc. W związku z tym Electronic Arts udostępniło w sieci ciekawe statystyki z gry. Szczególną uwagę przyciągają preferowane przez graczy poziomy trudności.
Projekt Accio Masochism do Hogwarts Legacy sprawia, że wszystko staje się uciążliwe
Wiktor Szczęsny, 3 marca 2023, 12:20
Ci, którzy dotychczas narzekali, że Hogwarts Legacy jest grą zbyt łatwą - nawet na najtrudniejszym poziomie - dostali w końcu swoje „wybawienie”. Accio Masochism to zestaw modów, zmieniających popularną grę w istne piekło.
Steelrising to soulslike nie tylko dla „hardkorów”, zaoferuje duże ułatwienia
Hubert Śledziewski, 31 sierpnia 2022, 17:20
Steelrising otrzyma opcjonalny tryb asysty, który pozwoli dostosować poziom trudności owego soulslike’a studia Spiders. Ponadto składając preorder na grę, otrzymamy natychmiastowy dostęp do jej wersji beta.
Drugi patch do Songs of Conquest ułatwia grę
Michał Zegar, 18 maja 2022, 17:40
Do gry Songs of Conquest, będącej duchowym spadkobiercą serii Heroes of Might and Magic, właśnie zawitał patch 0.75.4. Naprawia on wiele błędów i ułatwia zabawę na niskim poziomie trudności.
Sifu będzie łatwiejsze. Znamy plany rozwoju [Aktualizacja]
Adrian Werner, 29 kwietnia 2022, 18:27
Poznaliśmy plany rozwoju gry Sifu. Obejmują one m.in. możliwość wyboru poziomu trudności, nowe stroje, modyfikatory rozgrywki oraz tryb aren.
Pojedynek moderów w Elden Ring; hard mode w opozycji do easy mode
Adam Królak, 15 marca 2022, 12:40
Poziom trudności Elden Ring to kwestia dyskusyjna. Niektórzy uważają, że gra jest za prosta, a inni frustrują się po kolejnych przegranych pojedynkach. Na szczęście scena moderska nie zawodzi i każdy może znaleźć modyfikację dla siebie.
Horizon Forbidden West z bogatymi opcjami dostosowania rozgrywki
Hubert Śledziewski, 10 lutego 2022, 18:42
Studio Guerrilla Games zdradziło, w jaki sposób będzie można dostosować rozgrywkę w Horizon Forbidden West. Zdecydujemy m.in. o poziomie zadawanych i otrzymywanych obrażeń czy o komponentach wypadających z pokonanych maszyn.
Elden Ring w świetle i mroku; gracz ma czuć wyzwanie, a nie być karany
Hubert Śledziewski, 28 stycznia 2022, 20:31
Na cztery tygodnie przed premierą Elden Ring Sony opublikowało obszerny wywiad z Hidetaką Miyazakim ze studia FromSoftware. Rozmowa w dużej mierze dotyczyła poziomu trudności i wizji artystycznej gry.
Valheim trudniejsze dopiero po premierze; nadchodzą kolejne dodatki
Jakub Błażewicz, 26 listopada 2021, 12:55
Valheim otrzymało nowy patch, a twórcy ze studia Iron Gate zdradzili co nieco na temat atrakcji zmierzających do gry.
W Sifu nie wybierzemy poziomu trudności
Adrian Werner, 26 listopada 2021, 11:57
Studio Slocap poinformowało, że w grze akcji Sifu zabraknie możliwości wyboru poziomu trudności.
Agresywne drivatary psują krew graczom w Forza Horizon 5
Michał Ciężadlik, 25 listopada 2021, 16:11
Gracze mają problem ze sztuczną inteligencją w Forzie Horizon 5. Okazuje się, że na wyższych poziomach trudności drivatary sterowane przez AI często są nie do pokonania.
New World z wyższym poziomem trudności; gracze niezadowoleni ze zmiany
Przemysław Dygas, 22 listopada 2021, 13:37
Ostatnia aktualizacja do New World zdecydowanie zwiększyła poziom trudności. Graczom nie podoba się jednak, w jaki sposób do tego doprowadzono.
AC: Valhalla z opcją trudniejszej walki - nadchodzi patch 1.3.1
Jakub Błażewicz, 6 września 2021, 19:05
Walka w Assassin's Creed: Valhalla wkrótce stanie się większym wyzwaniem. Patch 1.3.1 wprowadzi bowiem – oprócz nowej zawartości i poprawek – koszmarny poziom trudności.
Elden Ring: poziom trudności ma być zbliżony do Dark Souls 3
Patryk Kubiak, 18 czerwca 2021, 11:45
Elden Ring będzie mieć poziom trudności zbliżony do Dark Souls 3. Produkcja nie ukarze jednak gracza za brak umiejętności w tak dużym stopniu. Dzięki daniu większej swobody graczom, zwiększy się rola strategii w rozgrywce.
Elden Ring: Hidetaka Miyazaki o poziomie trudności i długości gry
Hubert Śledziewski, 15 czerwca 2021, 15:55
Trailer gry Elden Ring, który zobaczyliśmy na Summer Game Fest 2021, wzbudził w nas wiele pytań. Na część z nich odpowiedział ojciec serii Souls, Hidetaka Miyazaki.
Biomutant z aktualizacją na PC. Poprawa dialogów, grafiki i nowy poziom trudności
Patryk Kubiak, 2 czerwca 2021, 11:40
Biomutant dostał obszerną łatkę, która dodaje szereg nowych funkcji i poprawia to, co krytycy wypominali jako najbardziej irytujące elementy gameplaya. Na razie z patcha 1.4 mogą cieszyć się posiadacze wersji pecetowej gry.
Granie na „easy” to nie wstyd - streamerka o czepianiu się o poziom trudności
Bartosz Świątek, 1 kwietnia 2021, 14:35
Według streamerki AshleyRoboto każdy gracz powinien mieć prawo grania na poziomie trudności niższym od „normalnego”, nie obawiając się o krytykę ze strony innych.
Dark Souls 3 jeszcze trudniejsze; mod zmienia bossów i dodaje 150 przedmiotów
Paweł Musiolik, 3 grudnia 2020, 11:25
Bloodsouls: Judgement of Ash to nowa modyfikacja Dark Souls 3, która kierowana jest do weteranów serii poszukujących dodatkowych wyzwań. Twórca oferuje nowe lokacje, zmienione pojedynki z bossami i mnóstwo przedmiotów.
Gracz Mortal Shell pobił wszystkich bossów bez korzystania z powłoki
Aleksandra Dziwińska, 2 września 2020, 12:03
Gracz pokonał wszystkich bossów w Mortal Shell bez powłoki i bez otrzymywania obrażeń. Zobacz, jak wyglądają niezwykłe starcia fana uwiecznione na półgodzinnym filmiku.
Mafia Remake z klasycznym poziomem trudności
Bartosz Woldański, 19 sierpnia 2020, 21:10
Studio Hangar 13 ujawniło szczegóły na temat klasycznego poziomu trudności, który pojawi się w grze Mafia: Definitive Edition. Remake zaoferuje dzięki temu co najmniej częściowo zbliżone do oryginału doznania z rozgrywki.
Ghost of Tsushima - patch 1.05 dodaje nowe poziomy trudności
Jakub Błażewicz, 27 lipca 2020, 18:14
Studio Sucker Punch udostępni dziś patch 1.05 dla gry Ghost of Tsushima. Łatka dodaje nowy, bardziej wymagający poziom trudności, ale wprowadza też tryb ułatwiający walkę.
Death Stranding z poziomem bardzo łatwym dla osób, które chcą tylko poznać fabułę
Miłosz Szubert, 6 września 2019, 11:00
Hideo Kojima zdradził na Twitterze, że Death Stranding otrzyma poziom trudności bardzo łatwy. Będzie on przeznaczony dla osób, które nie szukają wyzwania w gameplayu, lecz chcą po prostu poznać historię.
Nowa Gra Plus zawita do Days Gone
Jakub Błażewicz, 5 września 2019, 16:15
Ekipa Bend Studio zapowiedziała aktualizację Days Gone. Wraz z nią otrzymamy tryb Nowa Gra Plus oraz dwa kolejne poziomy trudności.
Zmiana działania czatu w EVE Online. Jest jeszcze trudniej
Konrad Serafiński, 13 lipca 2019, 10:45
Jeśli jesteście graczami EVE Online i inwazja Drifterów, to dla Was wciąż za mało hardkoru, to przygotujcie się na kolejne nowości. Wczoraj zmianie uległ system czatu, co sprawia, że gra stała się jeszcze trudniejsza.
Kampania They Are Billions zbyt trudna - twórcy wprowadzają zmiany
Bartosz Świątek, 24 czerwca 2019, 12:03
Twórcy ze studia Numantian Games zareagowali na krytykę graczy, którzy nie są zadowoleni z kampanii fabularnej They Are Billions. Pierwsze poprawki dotyczą poziomu trudności, który zdaniem deweloperów był zbyt wysoki.
EA: FIFA 19 nie ma systemu dynamicznego modyfikowania trudności
Bartosz Świątek, 18 czerwca 2019, 13:58
Deweloperzy odpowiedzialni za FIF-ę 19 poinformowali na oficjalnym forum gry, że produkcja nie korzysta z kontrowersyjnego systemu dynamicznego modyfikowania poziomu trudności, który może czynić rozgrywki wieloosobowe nieuczciwymi, a także prowadzić do dziwnych sytuacji w trybach single player.
Days Gone otrzyma po premierze tygodniowe wyzwania i tryb survivalowy
Jakub Błażewicz, 24 kwietnia 2019, 18:14
Zespół Bend Studio ujawnił plany rozwoju Days Gone. Postapokaliptyczny sandbox otrzyma po premierze wyższy poziom trudności oraz cotygodniowe wyzwania, pozwalające na zdobycie unikalnych nagród.
Pojutrze Vampyr otrzyma patch z nowymi trybami rozgrywki
Adrian Werner, 24 września 2018, 09:24
Pojutrze ukaże się patch do gry Vampyr, który wprowadzi dwa nowe tryby rozgrywki. Jeden z nich mocno zwiększy poziom trudności, a drugi skoncentruje się na fabule, odsuwając walkę na drugi plan.
Shadow of the Tomb Raider – konkrety dot. poziomów trudności
Jakub Błażewicz, 10 sierpnia 2018, 14:00
Firma Square Enix ujawniła szczegóły dotyczące ustawień rozgrywki w Shadow of the Tomb Raider. Gra pozwoli na osobne dostosowanie poziomu trudności zagadek, walki oraz eksploracji i zaoferuje opcje pomagające m.in. osobom niepełnosprawnym.
Vampyr doczeka się dwóch nowych poziomów trudności
Michał Ostiak, 27 lipca 2018, 17:55
Wydawca gry Vampyr, Focus Home Interactive, ogłosił, że tytuł otrzyma dwa nowe poziomy trudności, które mają zapewnić więcej zabawy zarówno dla nowych, jak i doświadczonych „wampirów”.
Kingdom Come Deliverance otrzymało Hardcore Mode
Jakub Błażewicz, 26 czerwca 2018, 12:00
Studio Warhorse wypuściło aktualizację 1.6 do gry Kingdom Come: Deliverance. Wraz z nią w grze pojawił się tryb Hardcore dla wszystkich, którzy poszukują sporego wyzwania. Ponadto już wkrótce ma zadebiutować pierwsze fabularne rozszerzenie, zatytułowane From the Ashes.
Hellblade: Senua's Sacrifice jednak bez permanentnej śmierci?
Jakub Błażewicz, 9 sierpnia 2017, 10:50
Serwis PCGamesN postanowił zbadać działanie permanentnej śmierci w Hellblade: Senua's Sacrifice. Okazało się jednak, że studio Ninja Theory niejako oszukało graczy - według testów redakcji ta mechanika jest najwyraźniej nieobecna w grze.