Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 czerwca 2024, 10:33

autor: Kamil Kleszyk

Gracze nie chcą łatwej gry, bo „wyzwanie daje poczucie spełnienia”. Jeden z twórców EverQuest o wysokim poziomie trudności kultowego MMORPG

Zdaniem kierownika ds. projektowania w studiu Daybreak Game, wysoki poziom trudności MMORPG EverQuest jest jednym z powodów, przez które 25-letnia gra wciąż cieszy się popularnością wśród graczy.

Źródło fot. Daybreak Game Company
i

Aż trudno uwierzyć, ale w tym roku ćwierćwiecze istnienia obchodzi jeden z pierwszych bardzo znanych MMORPG, EverQuest. Mimo tego sędziwego wieku, kultowa produkcja oraz jej 20-letni sequel wciąż cieszą się uznaniem nie tylko wśród dotychczasowych fanów, ale także nowych graczy. W czym zatem tkwi sekret popularności obu produkcji studia Daybreak Games? O to ich twórców postanowiła zapytać redakcja PCGamer.

W trakcie rozmowy z dziennikarzami kierownik ds. projektowania, Adam Bell, powiedział, że elementem, który wciąż przyciąga graczy do EverQuest i EverQuest 2 jest ich wysoki poziom trudności. Deweloper tłumaczył, że przez te wszystkie lata wsparcia obu gier, nie myślano w ogóle o ułatwieniu rozgrywki, ponieważ sami fani tego nie chcą. Zamiast tego wprowadzane są zmiany, które poprawiają ogólne wrażenia z zabawy.

Kiedy staramy się przyciągnąć nowych graczy, to wprowadzamy raczej zmiany w jakości rozgrywki [nie w poziomie trudności - dop. red.] - elementy, które uczynią grę nieco przyjemniejszą bez pozbywania się rdzenia EverQuest. Faktem jest, że pierwszy EverQuest to trudna gra, a my nie chcemy uczynić jej łatwiejszą, ponieważ tego chcą nasi gracze. Gracze chcą trudniejszej gry, tego doświadczenia [porównywalnego do] Dark Souls. Gdyby chcieli czegoś łatwiejszego, poszliby gdzieś indziej – mówił.

Następnie Bell wyjaśnił, że gracze czują satysfakcję z wykonania czegoś niezwykle trudnego. Niemal identyczny sposobem myślenia kieruje się reżyser gry Elden Ring, Hidetaka Miyazaki. Twórca jakiś czas temu dał do zrozumienia, że nie brano pod uwagę zmniejszenia poziomu trudności soulslike’a, ponieważ „poczucie zrobienia czegoś wielkiego, które towarzyszy graczom pokonującym przeszkody, jest tak fundamentalną częścią doświadczenia, że obniżenie poziomu trudności pozbawiłoby ich radości” co w jego oczach zepsułoby grę.

Skoro o studiu FromSoftware mowa, przypomnijmy, że krytyka dodatku Elden Ring: Shadow of the Erdtree rozbudziła niedawno wśród graczy debatę na temat tego, czy produkcja faktycznie jest zbyt wymagająca, czy może trudności w pokonaniu bossów wynikają z braku umiejętności graczy.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej