Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 kwietnia 2023, 13:19

Gracze zbuntowali się i doprowadzili do usunięcia lootboxów z gry MMO

EverQuest 2 prawie padł ofiarą systemu pay-to-win. Reakcja graczy powstrzymała deweloperów i doprowadziła do znacznych zmian w procesie aktualizacji gry.

Źródło fot. EverQuest
i

W dzisiejszych czasach skrzynki możliwe do kupienia w grach sieciowych za prawdziwe pieniądze nikogo nie dziwią, jednak te oferujące przewagę w rozgrywce wciąż budzą słuszny opór wśród graczy. W przypadku EverQuest II apelacje fanów uratowały grę przed przejściem na model pay-to-win.

Kontrowersyjne przywileje dla płacących

Druga część popularnego MMO EverQuest powstała prawie 20 lat temu, lecz wciąż posiada oddaną społeczność. Gdy pod koniec marca twórcy wprowadzili do niej nowy typ lootboxów, gracze szybko się temu sprzeciwili.

Skrzynki nazwane „Libant Evernight Heritage Crates” miały pozwalać na zakup dodatkowych przedmiotów do raidów, które pozostałyby zablokowane dla osób nie zamierzających płacić.

Jest to jasny przykład mechaniki wprowadzającej niesprawiedliwą przewagę dla osób decydujących się wydać realne pieniądze na rozgrywkę. Sfrustrowani tym faktem gracze postanowili podzielić się swoimi opiniami na oficjalnym forum gry.

Ich jednomyślna apelacja zdobyła wystarczająco dużo rozgłosu, by dotrzeć do twórców, którzy wykazali się dużym zrozumieniem.

Obietnica poprawy

Po zmasowanych prośbach fanów EverQuest 2, studio Daybreak odpowiedzialne za tytuł postanowiło natychmiastowo usunąć nowe lootboxy z gry.

Po wysłuchaniu waszych opinii i wielu dyskusjach zdecydowaliśmy się wycofać Libant Evernight Heritage Crates ze sklepu w grze. Skrzynia i większość jej obecnej zawartości nie będą już dostępne do kupienia.

Słyszeliśmy was i rozumiemy, że niektóre elementy Libant Heritage Crate są sprzeczne z naszymi wspólnymi wartościami. Nie będziemy już udostępniać żadnych tego typu przedmiotów.

Poza przyznaniem się do winy twórcy MMO wprowadzili zmiany w dotychczasowym systemie aktualizacji gry. Po zawiedzeniu fanów dostrzegli, że aby uniknąć tego typu sytuacji w przyszłości, muszą współpracować z własną społecznością.

W celu realizacji tego ma powstać oddzielna sekcja, w której gracze będą mogli dzielić się swoimi opiniami na temat nadchodzących zmian, jeszcze zanim trafią one do gry.

W duchu współpracy ze społecznością otworzymy nowe fora balansu klas dla EverQuest 2. Spodziewajcie się, że pojawią się w najbliższej przyszłości.

Chcemy, abyście, jako społeczność i osoby, które grają tymi klasami, pomogli nam zdecydować, jakie zmiany w balansie i poprawki błędów potraktować priorytetowo w przypadku dużych aktualizacji. Te fora usprawnią naszą komunikację z Wami i pozwolą pomóc nam określić zakres zachodzących zmian.

Fora będą miały sekcję dla każdej klasy, w której będziecie mogli proponować zmiany, komunikować się z nami i głosować na poprawki oraz zmiany balansu, które waszym zdaniem są potrzebne dla waszej klasy. Naszym celem jest poinformowanie Was o czasie i wysiłku, jakie będą wymagać proponowane zmiany, oraz otwarte omówienie ich wykonalności.

Wprowadzimy dyskutowane zmiany, o ile będą one utrzymane w granicach rozsądku.

Plan twórców jest niezwykle szlachetny i o ile dojdzie do skutku, z pewnością odbuduje zaufanie fanów po skrzynkowym faux pas. Jest to również dowód na to, że społeczność graczy nie jest tak wymagająca, jak mogłoby się wydawać – potrzebuje jedynie czuć się szanowana i wysłuchana.

Czy uważacie, że wspólne prace nad aktualizacjami wpłyną dobrze na grę, czy rozbieżne zdania społeczności nie pozwolą na prawidłowy rozwój? Chcielibyście zobaczyć takie ścieżki rozwoju w innych grach?

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej