Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 sierpnia 2018, 14:00

Shadow of the Tomb Raider – konkrety dot. poziomów trudności

Firma Square Enix ujawniła szczegóły dotyczące ustawień rozgrywki w Shadow of the Tomb Raider. Gra pozwoli na osobne dostosowanie poziomu trudności zagadek, walki oraz eksploracji i zaoferuje opcje pomagające m.in. osobom niepełnosprawnym.

Fani dostosowywania rozgrywki będą mieli używanie w Shadow of the Tomb Raider. - Shadow of the Tomb Raider z opcjami personalizacji poziomu trudności - wiadomość - 2018-08-10
Fani dostosowywania rozgrywki będą mieli używanie w Shadow of the Tomb Raider.

Premiera Shadow of the Tomb Raider zbliża się wielkimi krokami, o czym można się przekonać nie tylko zaglądając w kalendarz. W lipcu poinformowano o zakończeniu  prac nad grą, a firma Square Enix dostarcza kolejne informacje na temat nadchodzącej produkcji. Niedawno mieliśmy okazję obejrzeć pokaz rozgrywki w rozdzielczości 4K. Teraz wydawca postanowił przybliżyć pomniejszy, ale bez wątpienia istotny element nowego Tomb Raidera – poziom trudności. Jak czytamy na oficjalnej stronie, tytuł zaoferuje cztery stopnie wyzwania, przy czym pomiędzy trzema z nich – łatwym (Smart), normalnym (Rite of Passage) oraz trudnym (One with the Jungle) – będzie można przełączyć się w dowolnym momencie. Inaczej ma się sprawa z trybem o wiele mówiącej nazwie Zabójcza Obsesja (w oryg. Deadly Obsession), który zmusi nas do przejścia kampanii na trudnych ustawieniach z dodatkowymi utrudnieniami.

Źródło: Square Enix.

Można by się spodziewać, że na tym kończy się kwestia poziomów trudności, bo co więcej można powiedzieć? Jeśli jednak śledziliście uważnie doniesienia na temat Shadow of Tomb Raider, zapewne obiła się Wam o uszy informacja o niezależnych ustawieniach trudności dla poszczególnych elementów gry (vide gameplay z lipca). Square Enix zdradziło szczegóły dotyczące tych opcji i ich wpływu na walkę, zagadki i eksplorację. Część z nich sprowadzi się do włączenia lub wyłączenia wskazówek: podświetlenia wrogów lub interaktywnych przedmiotów, wyróżnienia głównych ścieżek, czy wskazówek od Lary do rozwiązywanych łamigłówek. W ramach walki pojawi się możliwość wzmocnienia lub osłabienia wrogów (poziom zdrowia, zadawane obrażenia) i wyłączenia regeneracji zdrowia w trakcie konfrontacji. Eksplorację i zagadki będzie można dostosować przez ustawienie czasu na reakcję w ramach QTE (wydarzeń sprowadzających się do naciśnięcia określonych przycisków) oraz wybranie, czy znalezione obozowiska będą wymagały rozpalenia.

W nowym Tomb Raiderze sami zdecydujemy o trudności każdego z elementów gry. - Shadow of the Tomb Raider z opcjami personalizacji poziomu trudności - wiadomość - 2018-08-10
W nowym Tomb Raiderze sami zdecydujemy o trudności każdego z elementów gry.

Na tym nie koniec. Twórcy zaimplementowali sporo innych opcji, z których część ułatwi zabawę osobom niepełnosprawnym. Gra pozwoli na m.in. zablokowanie kamery za plecami bohaterki (dzięki czemu nie będzie trzeba zmieniać widoku ręcznie), zastąpienie szybkiego naciskania w sekwencjach QTE stałym wciśnięciem przycisku, włączeniem napisów dla warstwy dźwiękowej (muzyki, odgłosów środowiskowych, dialogów postaci niezależnych w tle) oraz zmianę gałki analogowej używanej do celowania. Dochodzą do tego typowe ustawienia w stylu wibracji kontrolera, odwrócenia osi Y, ograniczenia wstrząsów kamery etc. Wszystko to znajdziemy w Shadow of the Tomb Raider, kiedy zadebiutuje 14 września na PC, Xboksie One oraz PlayStation 4.

Twórcy pozwolą nam wybrać, czy chcemy być prowadzeni za rączkę, czy też wolimy samodzielnie znajdywać drogę do celu. - Shadow of the Tomb Raider z opcjami personalizacji poziomu trudności - wiadomość - 2018-08-10
Twórcy pozwolą nam wybrać, czy chcemy być prowadzeni za rączkę, czy też wolimy samodzielnie znajdywać drogę do celu.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej