Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 czerwca 2023, 08:31

autor: Kamil Kleszyk

Star Wars Jedi: Survivor to dowód, że gry soulslike powinny mieć poziomy trudności, mówią eksperci

Od premiery Star Wars Jedi: Survivor minął już ponad miesiąc. W związku z tym Electronic Arts udostępniło w sieci ciekawe statystyki z gry. Szczególną uwagę przyciągają preferowane przez graczy poziomy trudności.

Źródło fot. Electronic Arts
i

Opublikowane ostatnio przez Electronic Arts statystyki z gry Star Wars Jedi: Survivor na nowo rozbudziły wśród społeczności debatę o tym, czy łatwe poziomy trudności rujnują grę. I choć odpowiedź na to pytanie zależy od indywidualnych preferencji graczy, osoby obstające za bezstresową zabawą otrzymały poważny argument przekonujący do swoich racji.

Okazuje się bowiem, że aż 14,5% osób, które ukończyły Jedi: Survivor, korzystały z najniższego poziomu trudności, nastawionego na swobodne poznawanie historii. W mniejszości okazała się być grupa osób, które kochają wymagające potyczki. Z poziomu Wielki Mistrz Jedi korzystało zaledwie 4% graczy. Przy domyślnym trybie pozostało z kolei 52% osób.

Zdecydowaną przewagę na korzyść łatwej rozgrywki wykorzystał m.in. Steven Spohn, starszy dyrektor w organizacji charytatywnej Able Gamers (via GamesRadar), zajmującej się ułatwieniami dostępności gier. Ekspert ten opublikował na Twitterze post, w którym zwrócił uwagę na to, że „gracze lubią ustawienia trudności i w rzeczywistości nie psują przez to gier wideo”.

Star Wars Jedi: Survivor to dowód, że gry soulslike powinny mieć poziomy trudności, mówią eksperci - ilustracja #1
Źródło: Twitter, @stevenspohn.

Oprócz Spohna głos w sprawie zajął inny ekspert ds. ułatwień dostępności, Steve Saylor, który zapytał na Twitterze: „kto jest teraz w mniejszości? Kto myśli, że tryb łatwy psuje gry wideo?”.

Star Wars Jedi: Survivor to dowód, że gry soulslike powinny mieć poziomy trudności, mówią eksperci - ilustracja #2
Źródło: Twitter, @stevesaylor.

Do czego zmierza owa dyskusja? Oczywiście do gier z gatunku soulslike, w których próżno szukać możliwości wyboru poziomu trudności. Co prawda tego typu produkcje mają ogromną rzeszę fanów, ale z pewnością całkiem spora liczba graczy nie decyduje się na nie z obawy na niezwykle wymagającą rozgrywkę. Istnieje więc prawdopodobieństwo, że nieco łatwiejsza gra mogłaby przekonać do siebie o wiele więcej osób.

Twórcy tacy jak FromSoftware mogliby zatem ponownie rozważyć temat – chociażby ze względów czysto finansowych – aczkolwiek na pewno zraziliby do siebie mnóstwo graczy, gdyby odarli swoje dzieła z „hardkorowego” charakteru.

Wracając jednak do samego Star Wars Jedi: Survivor, „Elektronicy” ujawnili również inne ciekawe statystyki ze swojej produkcji. Z opublikowanych przez firmę danych dowiedzieliśmy się, że najczęściej wybieraną bojową postawą w grze jest ta podstawowa – 31%. Na drugim miejscu – z wynikiem 29% – uplasowało się natomiast używanie dwóch mieczy świetlnych.

Z kolei najbardziej uwielbianą postacią w grze okazał się być Turgle. Jako ciekawostkę warto dodać, iż 489 graczy zginęło z rąk zabawnego bossa Ricka, technika od drzwi. Znacznie lepszym wynikiem może pochwalić się Rancor, który posłał Cala na deski ponad 9 mln razy.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Jaki poziom trudności najbardziej preferujesz w grach wideo?

Łatwy
18,3%
Normalny
51,2%
Trudny
30,4%
Zobacz inne ankiety