streaming / chmura - sprzęt i technologie (5)
Google Stadia - 6 czerwca poznamy gry, ceny i inne szczegóły
Agnieszka Adamus, 3 czerwca 2019, 20:45
Stadia to najnowszy projekt Google, przeznaczony do streamingu gier z chmury. Ponad tydzień temu na Twitterze pojawił się wpis, który informował o tym, że tego lata poznamy pierwsze szczegóły związane z usługą. Dziś gigant z Mountain View ogłosił, że będzie to mieć miejsce 6 czerwca.
Zespół PlayStation zaskoczony współpracą z Microsoftem
Bartosz Świątek, 20 maja 2019, 13:41
Agencja Bloomberg donosi, że zapowiedziana w zeszłym tygodniu współpraca Sony i Microsoftu była wielkim zaskoczeniem nawet dla pracowników działu PlayStation. Zdaniem analityków w dłuższej perspektywie umowa może być korzystniejsza dla Microsoftu. Przyczyną jej zawarcia miałoby być zaś zagrożenie ze strony platformy streamingowej Google Stadia, której jakoby przestraszyli się Japończycy.
Układy AMD Vega pierwszej generacji w serwerach Google Stadia?
Konrad Hazi, 19 maja 2019, 12:00
Wygląda na to, że układami graficznymi wykorzystywanymi przez serwery Google Stadia będą GPU AMD Vega pierwszej generacji. Tak przynajmniej wynika z informacji opublikowanych przez firmę Khronos, która odpowiada za rozwój Vulkan API.
Sony i Microsoft rozpoczynają współpracę w dziedzinie streamingu i AI
Krystian Pieniążek, 16 maja 2019, 21:37
Niczym grom z jasnego nieba gruchnęła wiadomość o rozpoczęciu szeroko zakrojonej współpracy przez Sony i Microsoft. Na mocy porozumienia firmy zamierzają wymieniać się informacjami i technologią, wspólnie badając możliwości rozwoju w dziedzinie streamingu oraz AI.
Użytkownicy PlayStation Now wolą pobieranie gier od streamingu
Konrad Hazi, 29 kwietnia 2019, 14:25
Dyrektor finansowy Sony, Hiroki Totoki, zdradził ostatnio kilka ciekawych informacji dotyczących usługi PlayStation Now. Dowiedzieliśmy się między innymi, że platforma ma 700 tysięcy użytkowników oraz że wprowadzona stosunkowo niedawno możliwość pobierania gier stała się wyborem preferowanym przez zdecydowaną większość graczy.
Analitycy: do 2022 r. 20 milionów pecetowców przesiądzie się na konsole
Bartosz Świątek, 29 kwietnia 2019, 12:46
Analitycy firmy Jon Peddie Research przekonują, że do 2022 roku nawet 20 milionów graczy pecetowych może zdecydować się na porzucenie swojej platformy na rzecz konsoli lub usługi streamingowej.
Sprzedaż filmów na płytach spadła o połowę w ciągu 5 lat
Bartosz Świątek, 15 kwietnia 2019, 10:45
Raport THEME przygotowany przez organizację Motion Picture Association of America dowodzi, że fizyczne nośniki z biegiem lat cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem. Klienci stawiają na streaming – usługi tego typu są już popularniejsze od telewizji kablowej.
Szef Qualcomm: chmura zastąpi konsole, to kwestia czasu
Bartosz Świątek, 12 kwietnia 2019, 12:42
W czasie szczytu poświęconego technologii przesyłu danych 5G Cristiano Amon - prezes firmy Qualcomm - wyraził opinię, że streaming gier będzie przyszłością naszej branży.
Steam kochany, Epic, EA i Apple znienawidzone – badania opinii graczy
Krystian Pieniążek, 11 kwietnia 2019, 17:13
Z badania przeprowadzonego przez firmę DFC Intelligence wynika, że Steam cieszy się wśród graczy bardzo dobrą opinią. Podobnie mają się sprawy z producentami konsol, a także z… Google. Po drugiej stronie barykady znajdują się natomiast firmy Apple, Electronic Arts oraz Epic Games, które raczej nie mają powodów do zadowolenia.
Streaming źródłem niemal połowy dochodów całej branży muzycznej
Bartosz Świątek, 3 kwietnia 2019, 14:20
Raport przygotowany przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego wskazuje, że streaming odpowiada już za 47% dochodów generowanych przez branżę muzyczną.
Apple TV+ konkurencją dla Netfliksa i innych VOD
Krystian Pieniążek, 25 marca 2019, 23:56
Jednym z najważniejszych elementów konferencji firmy Apple była prezentacja nowej wersji aplikacji Apple TV, a także zapowiedź Apple TV+, czyli usługi VOD. Z pomocą wielkich nazwisk stojących za tą ostatnią gigant z Cupertino zamierza powalczyć z takimi platformami jak Netflix oraz HBO Go.
Google Stadia prawdopodobnie będzie korzystać z CPU Intela
Amadeusz Cyganek, 23 marca 2019, 13:18
Jedną z największych niewiadomych dotyczących specyfikacji technicznej serwerów, z których ma korzystać usługa Google Stadia, był producent procesorów. Wiele wskazuje na to, że firmą odpowiedzialną za dostarczenie tych komponentów stał się Intel.
Google Stadia – łącze 25 Mb/s zalecane do płynnej rozgrywki 1080p w 60FPS
Amadeusz Cyganek, 21 marca 2019, 09:01
Phil Harrison, szef zespołu zajmującego się rozwojem usługi Google Stadia, podzielił się informacjami na temat szybkości łącza, które jest wymagane do stabilnej rozgrywki w rozdzielczości FullHD w 60 klatkach na sekundę.
Phil Spencer komentuje Google Stadia. Project xCloud zobaczymy na E3 2019
Jakub Błażewicz, 20 marca 2019, 18:10
Phil Spencer z Microsoftu odniósł się do wczorajszej prezentacji Google Stadia. W notatce dla pracowników dał do zrozumienia, że ogłoszenie usługi strumieniowania gier od firmy Google nie zagraża tworzonemu przez nich Project xCloud. Ponadto stwierdził, że firma planuje „pójść na całość” na targach E3 2019.
John Carmack komentuje Google Stadia. Input lag jak na konsolach
Konrad Hazi, 20 marca 2019, 16:15
Po wczorajszej prezentacji platformy Stadia pojawiły się także pierwsze komentarze i odczucia ekspertów. Na temat wad i zalet platformy Stadia spory materiał przedstawił portal Digital Foundry, zaś John Carmack przekonuje że grając, często spotykamy się z większymi opóźnieniami niż te oferowane przez nową usługę od Google.
Google zapowiada Stadia. Nadchodzi koniec konsol i gamingowych PC?
Konrad Hazi, 19 marca 2019, 21:15
Google oficjalnie zaprezentowało dziś swoją nową usługę streamingową. Stadia, bo taką nosi nazwę, ma być nowoczesną platformą łączącą deweloperów, graczy oraz twórców treści. Zapowiada się obiecująco, jednak na ten moment wciąż nie wiadomo zbyt wiele.
Google Stadia - zobacz dedykowany kontroler
Michał Kułakowski, 19 marca 2019, 20:00
Poza zapowiedzią streamingowego serwisu Stadia, Google pokazał dzisiaj także stworzony z myślą o nim kontroler. Jest to bezprzewodowy gamepad posiadający specjalne przyciski funkcyjne, które pozwolą użytkownikom na szybkie dzielenie się zapisami wideo z rozgrywki oraz rozmowę z wirtualnym asystentem Google'a.
Valve ogłasza Steam Link Anywhere oraz sieciowe API dla deweloperów
Konrad Hazi, 15 marca 2019, 13:05
Valve jeszcze przed rozpoczęciem konferencji GDC postanowiło udowodnić, że nie próżnuje, i zaprezentowało usługę Steam Link Anywhere, pozwalającą na korzystanie ze Steam Link przez Internet, oraz udostępniło za darmo swoją technologię sieciową wszystkim zainteresowanym deweloperom.
Microsoft pozwala na streaming gier z PC na Xboksa
Bartosz Świątek, 14 marca 2019, 15:27
Firma Microsoft udostępniła aplikację Wireless Display, pozwalającą na streamowanie z ekranu komputera na Xboksa One. Program może być wykorzystywany do grania i oglądania filmów.
Podatek od Netflixa? Rząd planuje opodatkować serwisy streamingowe
Krystian Pieniążek, 7 marca 2019, 15:42
Rozglądając się za źródłami finansowania swoich propozycji programowych na rok 2019, polski rząd wziął na celownik serwisy streamingowe, takie jak Netflix, Spotify czy HBO Go. Ich opodatkowanie ma zapewnić około miliard złotych rocznie, który zasili budżet państwa, a może pochodzić… z kieszeni użytkowników.
Piractwo umiera śmiercią naturalną – wskazuje nowe badanie
Krystian Pieniążek, 26 lutego 2019, 17:48
Z badania przeprowadzonego przez firmę Vocus Group NZ wynika, że skala piractwa nieustannie maleje. Powodem takiego stanu rzeczy jest szeroka dostępność znacznie wygodniejszych rozwiązań - takich jak Netflix czy Spotify - które zbytnio nie obciążają naszego budżetu.
Gry z Microsoft Game Pass będą dostępne na Switchu?
Konrad Hazi, 22 lutego 2019, 12:47
Spekuluje się, że Microsoft i Nintendo zamierzają podjąć współpracę, której efektem miałoby być udostępnienie katalogu gier dostępnych w usłudze Xbox Game Pass posiadaczom konsoli Switch. Odbyłoby się to za pośrednictwem usługi streamingowej Project xCloud.
Google niedługo ujawni swoją platformę do strumieniowania gier
Bartosz Świątek, 20 lutego 2019, 12:21
W czasie tegorocznej konferencji GDC firma Google najprawdopodobniej zaprezentuje swoją platformę do streamowania gier, znaną dotychczas pod nazwami Projekt Yeti oraz Projekt Stream.
Shawn Layden z Sony wieszczy „świat po konsolach”
Bartosz Świątek, 12 lutego 2019, 15:26
W udzielonym niedawno wywiadzie prasowym Shawn Layden – szef Sony Interactive Worldwide Studios – przedstawił swoją wizję przyszłości branży, konsol i grania jako takiego.
Project Stream przyjęte bardzo pozytywnie. Google Play bez niższej marży
Jakub Błażewicz, 11 lutego 2019, 20:54
Sundar Pichai wypowiedział się w sprawie pierwszych testów Project Stream. Wedle słów prezesa Google, pierwsze opinię na temat usługi strumieniowania gier miały być „bardzo pozytywne”. Szef amerykańskiego koncernu zapewnił też, że firma nie zamierza iść w ślady Epic Games Store i obniżyć marży w sklepie Google Play.
Spotify z 207 mln użytkowników
Adrian Werner, 7 lutego 2019, 11:06
Spotify ma już 207 mln użytkowników, a 36% z nich opłaca subskrypcję. Firmie po raz pierwszy udało się również wykazać zysk.
Amazon stworzy własną platformę strumieniowania gier?
Jakub Błażewicz, 11 stycznia 2019, 16:22
Amazon będzie kolejną spółką, która zainwestuje w strumieniowanie gier. Tak sugeruje serwis The Information, według którego platforma amerykańskiego przedsiębiorstwa może ruszyć już w przyszłym roku.
Szef amerykańskiego Nintendo nie wierzy w streaming gier
Michał Kułakowski, 17 listopada 2018, 16:01
Reggie Fils-Aimé, szef amerykańskiego oddziału Nintendo, nie wierzy w technologię streamingu gier. Według niego infrastruktura sieciowa na Zachodzie, a zwłaszcza w USA, nie jest jeszcze gotowa na tego typu usługi. Nintendo będzie więc na razie jedynie przyglądać się temu segmentowi branży.
Phil Spencer o sukcesie Xbox Game Pass, nowej konsoli Microsoftu i streamingu
Miłosz Szubert, 15 listopada 2018, 11:55
W rozmowie z serwisem LevelUp Phil Spencer - szef działu Xbox w firmie Microsoft - zdradził, że usługa Xbox Game Pass ma już „miliony subskrybentów”. Ponadto podzielił się swoimi przemyśleniami na temat streamingu, nowej konsoli giganta z Redmond i tytułów ekskluzywnych.
EA zapowiada Projekt Atlas – platformę dla deweloperów opartą na chmurze
Bartosz Świątek, 30 października 2018, 12:29
Firma Electronic Arts przedstawiła w obszernej notce blogowej swoją nową inicjatywę. Tzw. Projekt Atlas będzie platformą dla deweloperów, działającą w oparciu o chmurę i ułatwiającą integrowanie technologii wykorzystywanych przy tworzeniu gier.
Forza Horizon i Gears of War na smartfonie? Microsoft zapowiada Project xCloud
Jakub Błażewicz, 8 października 2018, 20:45
Firma Microsoft ujawniła Project xCloud – usługę strumieniowania gier, która pozwoli zagrać w tytuły konsolowe na smartfonach i tabletach. Publiczne testy rozpoczną się dopiero w przyszłym roku, ale już teraz projekt wspiera ponad 3 tysiące gier.
Ekskluzywne oferty platform streamingowych przyczyną wzrostu piractwa?
Joanna Kulik, 3 października 2018, 17:20
Czy Netflix i inne platformy streamingowe przedobrzyły? Nowy raport ujawnił znaczący wzrost ruchu na BitTorrencie. Internauci znowu ściągają nielegalne materiały, a może to być pokłosiem zbyt dużej i rozdrobionej oferty serwisów streamingowych. Czy czeka nas powrót na łono Zatoki Piratów?
Project Stream od Google – AC Odyssey w przeglądarce Chrome
Krystian Pieniążek, 2 października 2018, 15:45
Firma Google obwieściła, że zamierza uruchomić własną usługę streamingową. Project Stream pozwoli na granie z poziomu przeglądarki Chrome, a pierwszą produkcją, która znajdzie się w jej ofercie, będzie Assassin’s Creed Odyssey.
PlayStation Now z funkcją ściągania gier
Bartosz Świątek, 21 września 2018, 11:48
Od teraz subskrybenci usługi PlayStation Now będą mogli pobierać gry na PS4 na dysk swojej konsoli. Informacja została przekazana za pośrednictwem oficjalnego bloga PlayStation.
Google kończy z inicjatywą YouTube Gaming
Krzysztof Sobiepan, 19 września 2018, 12:36
Po trzech latach prac nad platformą do streamowania gier YouTube Gaming firma Google postanowiła zburzyć sztuczną granicę dzielącą przestrzeń dla graczy z głównym serwisem YouTube. Dedykowana aplikacja i strona mają zostać zamknięte, a technologiczne nowinki trafią do strony-matki.
Assassin’s Creed Odyssey trafi na Nintendo Switch dzięki streamingowi
Adrian Werner, 14 września 2018, 12:45
Podczas prezentacji Nintendo Direct ujawniono, że na konsolę Switch zmierza Assassin’s Creed Odyssey. Ta wersja będzie jednak nietypowa, gdyż bazować ma na technologii streamingu.
Ubisoft (wciąż) wierzy, że streaming jest przyszłością branży
Bartosz Świątek, 29 sierpnia 2018, 11:22
W wywiadzie dla serwisu IGN, szef Ubisoftu podzielił się swoją wizją przyszłości grania, po raz kolejny podkreślając znaczenie platform umożliwiających strumieniowanie gier.
Steam.tv już działa
Adrian Werner, 21 sierpnia 2018, 09:06
Firma Valve oficjalnie uruchomiła Steam.tv, czyli serwis streamingowy pomyślany jako konkurencja dla Twitcha. Na razie strona transmituje turniej gry Dota 2.
EA chce funkcji cross-play w swoich grach… w przyszłości
Bartosz Świątek, 30 lipca 2018, 12:20
Prezes Electronic Arts wierzy, że cross-play będzie ważny dla przyszłości grania i chciałby, aby produkcje jego firmy posiadały podobną funkcję. Andrew Wilson jest też przekonany, że w przeciągu 3-5 lat znacznie wzrośnie znaczenie chmury dla gamingu.
Kolejna generacja Xboksa to dwie konsole, w tym jedna streamingowa?
Adrian Werner, 24 lipca 2018, 13:56
Pojawiły się plotki, według których kolejna generacja Xboksa składać się będzie z dwóch urządzeń. Jedno z nich będzie klasyczną domową konsolą, a drugie tanim systemem wykorzystującym technologię streamingu.
Antstream - nadchodzi usługa dla miłośników klasycznych gier
Miłosz Szubert, 9 lipca 2018, 11:45
Powstaje Antstream – usługa, która za niewielką opłatą otworzy dostęp do ogromnej biblioteki klasycznych produkcji z początków branży. Będzie można w nie zagrać dzięki technologii strumieniowania na PC oraz urządzeniach mobilnych z systemem Android.
Google z własną konsolą? Nowe informacje na temat Yeti - usługi strumieniowania gier
Jakub Błażewicz, 29 czerwca 2018, 13:22
Serwis Kotaku ujawnił nowe szczegóły na temat Yeti - platformy do strumieniowania gier rzekomo tworzonej przez firmę Google. Źródła strony potwierdziły istnienie projektu, a ponadto zdradziły plany wydania powiązanego z nią sprzętu, być może będącego konsolą do gier.
PlayStation Now umożliwi pobieranie gier?
Jakub Mirowski, 16 czerwca 2018, 10:09
Na forum Reddit pojawił się obrazek, na którym w menu PlayStation Now widać opcję pobrania gry na dysk. Byłby to przełom w funkcjonowaniu usługi, która dotychczas oferowała jedynie możliwość strumieniowania rozgrywki z sieci.
Szef Ubisoftu sądzi, że kolejna generacja konsol może być ostatnią
Bartosz Świątek, 7 czerwca 2018, 13:33
Yves Guillemot – dyrektor generalny Ubisoftu – twierdzi, że następna generacja konsol może się okazać ostatnią. W przyszłości branża miałaby jego zdaniem postawić na strumieniowanie gier.
Aplikacja Steam Link w wersji beta dostępna na Androida
Amadeusz Cyganek, 18 maja 2018, 09:49
Zgodnie z zapowiedziami, Valve udostępniło testową wersję aplikacji Steam Link, która ma umożliwić graczom streamowanie rozgrywki z peceta na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS.
Gry z PC na smartfonie? Umożliwi to aplikacja Steam na Androida i iOS
Amadeusz Cyganek, 10 maja 2018, 14:01
Steam szykuje bardzo ciekawą nowalijkę dla posiadaczy smartfonów lub tabletów z systemami Android i iOS – na te platformy trafią dwie nowe aplikacje, które umożliwią streamowanie rozgrywki z gier na małych ekranach urządzeń mobilnych.
Netflix ze 125 mln użytkowników i rekordowymi przychodami
Adrian Werner, 17 kwietnia 2018, 09:50
Firma Netflix opublikowała raport finansowy za miniony kwartał. Zarówno przychody, jak i liczba użytkowników usługi osiągnęły rekordowe poziomy. Przy okazji podtrzymano zapowiedź, że w tym roku wypuszczone zostaną premiery za 8 mld dolarów.
Projekt Yeti - Google pracuje nad usługą strumieniowania gier
Bartosz Świątek, 8 lutego 2018, 13:45
Internetowy gigant Google prowadzi prace nad usługą strumieniowania gier, przypominającą PlayStation Now, GeForce NOW czy nieistniejące już OnLive. Nazwa kodowa projektu to Yeti.
Electronic Arts pracuje nad grową platformą w stylu Netfliksa i Spotify
Kamil Zwijacz, 14 września 2017, 11:08
Chris Evenden, wiceprezes ds. relacji z inwestorami w firmie Electronic Arts, wyjawił, że koncern od kilku lat przygotowuje się do nadchodzących zmian w branży gier wideo. Popularny wydawca uważa bowiem, że przyszłość należy do platform typu Netflix i Spotify, więc pracuje już nad własnym serwisem, w którym będzie wypożyczał gry.
Disney wycofa swoje filmy z oferty Netfliksa
News Gameplay, 9 sierpnia 2017, 18:15
Amerykańscy subskrybenci platformy Netflix tylko do końca 2017 roku będą mogli oglądać filmy Disneya. Firma zdecydowała się wycofać swoje produkcje, a w przyszłości uruchomić własną platformę streamingową.