streaming / chmura - sprzęt i technologie (7)
Ile fizyka w grach może zyskać dzięki chmurze? Zobacz demo technologiczne Microsoftu
Bartosz Woldański, 10 kwietnia 2014, 14:00
Koncern Microsoft zaprezentował podczas konferencji Build 2014 w San Francisco, która odbyła się w dniach 2-4 kwietnia tego roku, demo technologiczne ukazujące potencjał tkwiący w chmurze. W opublikowanym dzisiaj materiale wideo gigant z Redmond zademonstrował, jak bardzo technologia cloud computing może pomóc w obliczeniach fizyki i jak wpłynie ona na efekty wizualne i wydajność w grach.
Konsola Amazonu wykorzysta technologię streamingu i ukaże się w kwietniu - plotka
Kamil Zwijacz, 18 marca 2014, 11:36
Pojawiły się kolejne niepotwierdzone informacje dotyczące konsoli firmy Amazon. Według najnowszych plotek urządzenie będzie niewielkie, przypominające wyglądem pendrive, i ma wykorzystywać technologię streamowania gier z serwerów koncernu. Premiera sprzętu ma odbyć się już w przyszłym miesiącu.
PlayStation Now - wyciekły ceny za streamowanie gier w usłudze Sony?
Marcin Skierski, 11 marca 2014, 11:30
W sieci pojawiło się zdjęcie mogące zdradzać orientacyjne kwoty za streamowanie gier w usłudze PlayStation Now. Obrazek pojawił się na krótko na oficjalnej stronie internetowej Gaikai, po czym został usunięty.
PlayStation Now – oficjalna zapowiedź serwisu stremingujągeo gry na platformy PlayStation
Michał Kułakowski, 7 stycznia 2014, 22:00
Podczas prezentacji Sony na targach CES 2014 w Las Vegas, firma zapowiedziała oficjalnie PlayStation Now, serwis streamingujący gry na platformy PlayStation. Poznaliśmy pierwsze związane z nim wstępne informacje, a także przybliżoną datę debiutu w USA. Koncern podał także najnowsze wyniki sprzedaży PlayStation 4.
Nvidia ujawniła urządzenia przystosowane do obsługi technologii GameStream
Kamil Zwijacz, 6 stycznia 2014, 14:25
Firma Nvidia ujawniła routery oznaczone certyfikatem GameStream-Ready, które zapewnią poprawne działanie technologii streamowania gier z komputerów osobistych na inne urządzenia. Dodatkowo opublikowano listę partnerów, którzy stworzą PC-ty przystosowane do działania z GameStream.
GeForce ShadowPlay – nagrywanie rozgrywki wstecz dla posiadaczy kart Nvidii od 28 października
Łukasz Szliselman, 21 października 2013, 09:59
Firma Nvidia ogłosiła datę rozpoczęcia beta-testów nowej funkcji programu GeForce Experience. ShadowPlay pozwoli zarejestrować do kilkunastu ostatnich minut rozgrywki. Opcja ta będzie kompatybilna z kartami grafiki GeForce GTX 650 i nowszymi. Beta ruszy 28 października.
Nvidia inwestuje w technologię obliczeń w chmurze
Michał Orlikowski, 29 lipca 2013, 12:54
Znana z ogromnego zaangażowania w rozwój technologii graficznych Nvidia zaprezentowała plany przeniesienia części procesów generowania grafiki w „chmurę”. Serwery firmy zajmą się generowaniem oświetlenia w nadchodzących grach.
Titanfall skorzysta z chmury Xbox LIVE także na Xboksie 360 i PC
Szymon Liebert, 25 czerwca 2013, 11:03
Twórcy gry Titanfall wyjaśnili, jak wykorzystają chmurę Xbox LIVE, reklamowaną przez Microsoft w związku z konsolą Xbox One. Okazuje się, że rozwiązanie służy ograniczeniu kosztów i zarządzaniu serwerami dedykowanymi. Technologia zostanie wykorzystana nie tylko na Xboksie One, ale też Xboksie 360 oraz pecetach.
AMD zapowiada karty grafiki z serii Sky Graphics, przeznaczone do grania w chmurze
Marcin Pietruszewski, 27 marca 2013, 11:36
Koncern AMD, znany z procesorów Athlon i kart grafiki Radeon, planuje stać się ważnym partnerem dla firm zajmujących się technologią grania w chmurze. W związku z tym zapowiedziana została nowa seria potężnych kart grafiki o nazwie Sky Graphics.
Nvidia Shield – komentarz redakcji gry-online.pl
Łukasz Szliselman, 7 stycznia 2013, 18:18
Zapowiedź konsoli Nvidia Shield to niewątpliwie wydarzenie dnia. Redaktorzy gry-online.pl komentują możliwy wpływ urządzenia na przyszłość grania na konsolach przenośnych. Jakby tego było mało okazuje się, że firma Nvidia, wraz z serwerem Nvidia GRID, ma szansę wynieść granie w chmurze na kolejny poziom.
GeForce Experience i Nvidia GRID - Nvidia rusza na podbój rynku gier
Łukasz Szliselman, 7 stycznia 2013, 11:05
Firma Nvidia zaprezentowała Nvidia GRID - serwer zaprojektowany specjalnie do grania w chmurze. Skierowany jest on do firm streamujących gry i umożliwi znacznie szybsze niż dotąd przesyłanie danych. Ponadto firma pochwaliła się GeForce Experience - programem dobierającym za graczy optymalne ustawienia graficzne gier odpalanych na PC.
Lara Croft and the Guardian of Light za darmo w przeglądarce
Michał Kułakowski, 14 listopada 2012, 18:40
Przygodowo-zręcznościowa gra Lara Croft and the Guardian of Light dostępna jest już za darmo z poziomu przeglądarki internetowej w serwisie Core Online. Podobnie jak w przypadku pozostałych tytułów oferowanych na tej stronie, zabawę będą przerywać nam wyświetlane materiały promocyjne.
Amerykańskie firmy telekomunikacyjne wchodzą na rynek cloud gamingu
Grzegorz Ferenc, 27 września 2012, 15:01
Serwis Bloomberg poinformował, że amerykańskie koncerny telekomunikacyjne, wśród nich AT&T, Verizon, Time Warner Cable, przygotowują się do wejścia na rynek cloud gamingu. Testy tego rodzaju usług mają rozpocząć się jeszcze w tym roku. Firmy planują oferować różne rodzaje gier i badają możliwość wykorzystywania alternatywnych kontrolerów.
W Nvidii nie mają wątpliwości – przyszłość to granie w chmurze
Aleksander Kaczmarek, 23 września 2012, 14:30
Rośnie grono ekspertów uważających, że przyszłość gier wideo leży w chmurze. Zdaniem Phila Eislera z Nvidii, nadchodząca nowa generacja konsol będzie ostatnią. W ciągu 10 lat usługi związane z cloud-gamingiem wyprą tradycyjne platformy sprzętowe.
Windows 8 umożliwi granie w chmurze
Kamil Zwijacz, 11 września 2012, 10:24
Microsoft podpisał umowę z kalifornijską firmą Agawi, na mocy której nowy system operacyjny giganta z Redmond – Windows 8 - umożliwi granie w chmurze. Usługa działać będzie na wszystkich urządzeniach z zainstalowanymi „Okienkami”.
Startuje darmowy serwis Core Online – konsolowe i pecetowe gry w przeglądarce
Michał Kułakowski, 29 sierpnia 2012, 18:20
Firma Square Enix uruchomiła nowy serwis Core Online, pozwalający użytkownikom na darmową zabawę z pełnoprawnymi konsolowymi i pecetowymi tytułami w przeglądarce internetowej. Witryna oferuje na razie jedynie dwie gry, Hitman: Blood Money oraz Mini Ninjas, a w trakcie rozgrywki gracze będa musieli oglądać krótkie bloki reklamowe.
Kłopoty OnLive – firma uratowana przed zamknięciem
Szymon Liebert, 21 sierpnia 2012, 11:32
Platformie grania w chmurze OnLive groziło zamknięcie ze względu na kłopoty finansowe. Firma została uratowana kosztem zwolnień i poważnych zmian. Jej twórcy przekonują, że baza użytkowników usługi wkrótce się zwiększy dzięki nowym projektom.
OnLive w rękach nowego właściciela
Aleksander Kaczmarek, 18 sierpnia 2012, 13:37
Potwierdzają się doniesienia o likwidacji OnLive Inc. Udziały w spółce przejęła nowo utworzona firma, która kontynuować będzie wcześniejsze projekty, w tym usługę strumieniowanie gier, a także zatrudni spory odsetek pracowników.
Firma Sony Computer Entertainment kupiła serwis Gaikai
Mateusz Kądziołka, 2 lipca 2012, 10:55
Sony Computer Entertainment zakupiło serwis Gaikai. Japońskie przedsiębiorstwo wyłożyło 380 milionów dolarów za jedną z wiodących firm oferujących usługę cloud gaming.
Hity z PSOne i PS2 w nowej usłudze serwisu Gaikai
Aleksander Kaczmarek, 4 czerwca 2012, 13:24
Posiadacze konsoli PlayStation 3 oraz najprawdopodobniej PlayStation Vita będą mogli zagrać w ulubione gry z PlayStation i PlayStation 2, o ile zdecydują się skorzystać z usługi cloud gamingu. Szczegóły zawartej z firmą Gaikai umowy, o której plotki krążą od kilku dni, mają zostać ujawnione podczas jutrzejszej konferencji koncernu Sony na targach E3.
Granie w chmurze i ułatwianie dostępu do gier przyszłością branży według szefa Gaikai
Mateusz Kądziołka, 18 stycznia 2012, 12:39
David Perry, szef firmy Gaikai, podczas konferencji Cloud Gaming Europe 2012 wygłosił przemówienie, w którym podzielił się swoja wizją przyszłości gier. Perry uważa, że wielkie firmy powinny iść w stronę tzw. cloud gamingu i maksymalnego ułatwiania dostępu do gier.
Firma LG podpisuje umowę z platformą Gaikai – gry prosto z telewizora coraz bliżej
Szymon Liebert, 11 stycznia 2012, 10:29
Już wkrótce będzie możliwe granie w najnowsze pecetowe gry bezpośrednio z telewizora. Firma LG podpisała umowę z platformą Gaikai, która przygotuje takie rozwiązanie w nowych modelach telewizorów.
Assassin's Creed: Revelations i inne gry od teraz na telefonie Xperia Play dzięki aktualizacji OnLive
Adrian Werner, 24 grudnia 2011, 15:59
Mamy dobre wieści dla posiadaczy telefonu Sony Ericsson Xperia Play. Najnowsza wersja aplikacji umożliwiającej granie w chmurze OnLive wprowadziła pełne wsparcie dla kontrolera na tym smartfonie.
Zapisywanie stanów gier w „chmurze” tylko dla posiadaczy „złotego” konta Xbox Live
Marcin Skierski, 17 listopada 2011, 11:55
Nowy interfejs Xboksa 360 zapowiedziany na tegoroczny okres przedświąteczny wprowadzi m.in. funkcję zapisywania stanów gier na zewnętrznych serwerach. Okazuje się, że z tej opcji skorzystają tylko opłacający abonament posiadacze „złotego” konta Xbox Live.
Pokaz nowego Xboksa w styczniu 2012 roku? Konsola z technologią „cloud”
Marcin Skierski, 15 listopada 2011, 10:05
Tajemniczy informator francuskiej strony Xboxygen podał informacje na temat specyfikacji następcy Xboksa 360, który miałby zostać zaprezentowany na początku przyszłego roku. Z kolei jeden z pracowników firmy Microsoft potwierdził obsługę „chmury” w nadchodzącej platformie.
OnLive startuje w Wielkiej Brytanii
Jakub Wencel, 22 września 2011, 10:30
Zdobywająca coraz większą popularność usługa cloud-gamingu, OnLive, doczekała się swojej premiery w Wielkiej Brytanii. Dostęp do usługi gwarantuje koncern British Telecom.
Liceum w rok dzięki technologii z gier komputerowych
Aleksander Kaczmarek, 11 września 2011, 15:30
Nolan Bushnell ma pomysł jak zrewolucjonizować edukację dzięki wykorzystaniu technologii stworzonej na potrzeby gier komputerowych. Oprogramowanie, nad którym założyciel firmy Atari pracuje od kilku lat, pozwoli uczniom nawet 10-krotnie szybciej przyswajać wiedzę.
Szef firmy THQ o przewadze "chmury" nad nośnikami fizycznymi
Marek Oramus, 9 września 2011, 09:32
Podczas konferencji dotyczącej rozgrywki w chmurze, szef firmy THQ stwierdził, że w przyszłości takie rozwiązanie przyczyni się do zaprzestania wydawania gier na płytach. Spowoduje to zmniejszenie kosztów dla wydawców i tym samym obniżkę cen w sklepach.
GameStop uruchomi swój serwis oferujący cloud gaming
Jakub Wencel, 21 sierpnia 2011, 17:00
Jak wynika z informacji, którymi podzielili się przedstawiciele firmy GameStop, zajmującej się sprzedażą gier wideo, zamierza ona w następnym roku uruchomić usługę pozwalającą użytkownikom na granie w wybrane tytuły za pomocą technologii tzw. „cloud gamingu”.
Zapisy w chmurze na Xboksie 360 stały się faktem?
Marcin Skierski, 6 lipca 2011, 12:05
Zagraniczne serwisy internetowe donoszą, że użytkownicy Xboksa 360 mogą już korzystać z usługi zapisywania danych w chmurze. Na razie całość nie działa jeszcze w pełni sprawnie.