Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

streaming / chmura - sprzęt i technologie (7)

BoxOff Play Techlandu i OXYCOM, czyli gry dostępne w chmurze
BoxOff Play Techlandu i OXYCOM, czyli gry dostępne w chmurze

Bartosz Woldański, 17 kwietnia 2014, 17:50

Polska firma Techland uruchomiła dzisiaj we współpracy z OXYCOM, partnerem technologicznym, platformę dla graczy oferującą dostęp do gier pobieranych w locie przez usługę opartą na technologii chmury. Na oficjalnej stronie internetowej BoxOff Play można wysłać swoje zgłoszenie do udziału w beta-testach.

Ile fizyka w grach może zyskać dzięki chmurze? Zobacz demo technologiczne Microsoftu
Ile fizyka w grach może zyskać dzięki chmurze? Zobacz demo technologiczne Microsoftu

Bartosz Woldański, 10 kwietnia 2014, 14:00

Koncern Microsoft zaprezentował podczas konferencji Build 2014 w San Francisco, która odbyła się w dniach 2-4 kwietnia tego roku, demo technologiczne ukazujące potencjał tkwiący w chmurze. W opublikowanym dzisiaj materiale wideo gigant z Redmond zademonstrował, jak bardzo technologia cloud computing może pomóc w obliczeniach fizyki i jak wpłynie ona na efekty wizualne i wydajność w grach.

Konsola Amazonu wykorzysta technologię streamingu i ukaże się w kwietniu - plotka
Konsola Amazonu wykorzysta technologię streamingu i ukaże się w kwietniu - plotka

Kamil Zwijacz, 18 marca 2014, 11:36

Pojawiły się kolejne niepotwierdzone informacje dotyczące konsoli firmy Amazon. Według najnowszych plotek urządzenie będzie niewielkie, przypominające wyglądem pendrive, i ma wykorzystywać technologię streamowania gier z serwerów koncernu. Premiera sprzętu ma odbyć się już w przyszłym miesiącu.

PlayStation Now - wyciekły ceny za streamowanie gier w usłudze Sony?
PlayStation Now - wyciekły ceny za streamowanie gier w usłudze Sony?

Marcin Skierski, 11 marca 2014, 11:30

W sieci pojawiło się zdjęcie mogące zdradzać orientacyjne kwoty za streamowanie gier w usłudze PlayStation Now. Obrazek pojawił się na krótko na oficjalnej stronie internetowej Gaikai, po czym został usunięty.

PlayStation Now – oficjalna zapowiedź serwisu stremingujągeo gry na platformy PlayStation
PlayStation Now – oficjalna zapowiedź serwisu stremingujągeo gry na platformy PlayStation

Michał Kułakowski, 7 stycznia 2014, 22:00

Podczas prezentacji Sony na targach CES 2014 w Las Vegas, firma zapowiedziała oficjalnie PlayStation Now, serwis streamingujący gry na platformy PlayStation. Poznaliśmy pierwsze związane z nim wstępne informacje, a także przybliżoną datę debiutu w USA. Koncern podał także najnowsze wyniki sprzedaży PlayStation 4.

Nvidia ujawniła urządzenia przystosowane do obsługi technologii GameStream
Nvidia ujawniła urządzenia przystosowane do obsługi technologii GameStream

Kamil Zwijacz, 6 stycznia 2014, 14:25

Firma Nvidia ujawniła routery oznaczone certyfikatem GameStream-Ready, które zapewnią poprawne działanie technologii streamowania gier z komputerów osobistych na inne urządzenia. Dodatkowo opublikowano listę partnerów, którzy stworzą PC-ty przystosowane do działania z GameStream.

GeForce ShadowPlay – nagrywanie rozgrywki wstecz dla posiadaczy kart Nvidii od 28 października
GeForce ShadowPlay – nagrywanie rozgrywki wstecz dla posiadaczy kart Nvidii od 28 października

Łukasz Szliselman, 21 października 2013, 09:59

Firma Nvidia ogłosiła datę rozpoczęcia beta-testów nowej funkcji programu GeForce Experience. ShadowPlay pozwoli zarejestrować do kilkunastu ostatnich minut rozgrywki. Opcja ta będzie kompatybilna z kartami grafiki GeForce GTX 650 i nowszymi. Beta ruszy 28 października.

Nvidia inwestuje w technologię obliczeń w chmurze
Nvidia inwestuje w technologię obliczeń w chmurze

Michał Orlikowski, 29 lipca 2013, 12:54

Znana z ogromnego zaangażowania w rozwój technologii graficznych Nvidia zaprezentowała plany przeniesienia części procesów generowania grafiki w „chmurę”. Serwery firmy zajmą się generowaniem oświetlenia w nadchodzących grach.

Titanfall skorzysta z chmury Xbox LIVE także na Xboksie 360 i PC
Titanfall skorzysta z chmury Xbox LIVE także na Xboksie 360 i PC

Szymon Liebert, 25 czerwca 2013, 11:03

Twórcy gry Titanfall wyjaśnili, jak wykorzystają chmurę Xbox LIVE, reklamowaną przez Microsoft w związku z konsolą Xbox One. Okazuje się, że rozwiązanie służy ograniczeniu kosztów i zarządzaniu serwerami dedykowanymi. Technologia zostanie wykorzystana nie tylko na Xboksie One, ale też Xboksie 360 oraz pecetach.

AMD zapowiada karty grafiki z serii Sky Graphics, przeznaczone do grania w chmurze
AMD zapowiada karty grafiki z serii Sky Graphics, przeznaczone do grania w chmurze

Marcin Pietruszewski, 27 marca 2013, 11:36

Koncern AMD, znany z procesorów Athlon i kart grafiki Radeon, planuje stać się ważnym partnerem dla firm zajmujących się technologią grania w chmurze. W związku z tym zapowiedziana została nowa seria potężnych kart grafiki o nazwie Sky Graphics.

Nvidia Shield – komentarz redakcji gry-online.pl
Nvidia Shield – komentarz redakcji gry-online.pl

Łukasz Szliselman, 7 stycznia 2013, 18:18

Zapowiedź konsoli Nvidia Shield to niewątpliwie wydarzenie dnia. Redaktorzy gry-online.pl komentują możliwy wpływ urządzenia na przyszłość grania na konsolach przenośnych. Jakby tego było mało okazuje się, że firma Nvidia, wraz z serwerem Nvidia GRID, ma szansę wynieść granie w chmurze na kolejny poziom.

 GeForce Experience i Nvidia GRID - Nvidia rusza na podbój rynku gier
GeForce Experience i Nvidia GRID - Nvidia rusza na podbój rynku gier

Łukasz Szliselman, 7 stycznia 2013, 11:05

Firma Nvidia zaprezentowała Nvidia GRID - serwer zaprojektowany specjalnie do grania w chmurze. Skierowany jest on do firm streamujących gry i umożliwi znacznie szybsze niż dotąd przesyłanie danych. Ponadto firma pochwaliła się GeForce Experience - programem dobierającym za graczy optymalne ustawienia graficzne gier odpalanych na PC.

Lara Croft and the Guardian of Light za darmo w przeglądarce
Lara Croft and the Guardian of Light za darmo w przeglądarce

Michał Kułakowski, 14 listopada 2012, 18:40

Przygodowo-zręcznościowa gra Lara Croft and the Guardian of Light dostępna jest już za darmo z poziomu przeglądarki internetowej w serwisie Core Online. Podobnie jak w przypadku pozostałych tytułów oferowanych na tej stronie, zabawę będą przerywać nam wyświetlane materiały promocyjne.

Amerykańskie firmy telekomunikacyjne wchodzą na rynek cloud gamingu
Amerykańskie firmy telekomunikacyjne wchodzą na rynek cloud gamingu

Grzegorz Ferenc, 27 września 2012, 15:01

Serwis Bloomberg poinformował, że amerykańskie koncerny telekomunikacyjne, wśród nich AT&T, Verizon, Time Warner Cable, przygotowują się do wejścia na rynek cloud gamingu. Testy tego rodzaju usług mają rozpocząć się jeszcze w tym roku. Firmy planują oferować różne rodzaje gier i badają możliwość wykorzystywania alternatywnych kontrolerów.

 W Nvidii nie mają wątpliwości – przyszłość to granie w chmurze
W Nvidii nie mają wątpliwości – przyszłość to granie w chmurze

Aleksander Kaczmarek, 23 września 2012, 14:30

Rośnie grono ekspertów uważających, że przyszłość gier wideo leży w chmurze. Zdaniem Phila Eislera z Nvidii, nadchodząca nowa generacja konsol będzie ostatnią. W ciągu 10 lat usługi związane z cloud-gamingiem wyprą tradycyjne platformy sprzętowe.

Windows 8 umożliwi granie w chmurze
Windows 8 umożliwi granie w chmurze

Kamil Zwijacz, 11 września 2012, 10:24

Microsoft podpisał umowę z kalifornijską firmą Agawi, na mocy której nowy system operacyjny giganta z Redmond – Windows 8 - umożliwi granie w chmurze. Usługa działać będzie na wszystkich urządzeniach z zainstalowanymi „Okienkami”.

Startuje darmowy serwis Core Online – konsolowe i pecetowe gry w przeglądarce
Startuje darmowy serwis Core Online – konsolowe i pecetowe gry w przeglądarce

Michał Kułakowski, 29 sierpnia 2012, 18:20

Firma Square Enix uruchomiła nowy serwis Core Online, pozwalający użytkownikom na darmową zabawę z pełnoprawnymi konsolowymi i pecetowymi tytułami w przeglądarce internetowej. Witryna oferuje na razie jedynie dwie gry, Hitman: Blood Money oraz Mini Ninjas, a w trakcie rozgrywki gracze będa musieli oglądać krótkie bloki reklamowe.

Kłopoty OnLive – firma uratowana przed zamknięciem
Kłopoty OnLive – firma uratowana przed zamknięciem

Szymon Liebert, 21 sierpnia 2012, 11:32

Platformie grania w chmurze OnLive groziło zamknięcie ze względu na kłopoty finansowe. Firma została uratowana kosztem zwolnień i poważnych zmian. Jej twórcy przekonują, że baza użytkowników usługi wkrótce się zwiększy dzięki nowym projektom.

OnLive w rękach nowego właściciela
OnLive w rękach nowego właściciela

Aleksander Kaczmarek, 18 sierpnia 2012, 13:37

Potwierdzają się doniesienia o likwidacji OnLive Inc. Udziały w spółce przejęła nowo utworzona firma, która kontynuować będzie wcześniejsze projekty, w tym usługę strumieniowanie gier, a także zatrudni spory odsetek pracowników.

Firma Sony Computer Entertainment kupiła serwis Gaikai
Firma Sony Computer Entertainment kupiła serwis Gaikai

Mateusz Kądziołka, 2 lipca 2012, 10:55

Sony Computer Entertainment zakupiło serwis Gaikai. Japońskie przedsiębiorstwo wyłożyło 380 milionów dolarów za jedną z wiodących firm oferujących usługę cloud gaming.

Hity z PSOne i PS2 w nowej usłudze serwisu Gaikai
Hity z PSOne i PS2 w nowej usłudze serwisu Gaikai

Aleksander Kaczmarek, 4 czerwca 2012, 13:24

Posiadacze konsoli PlayStation 3 oraz najprawdopodobniej PlayStation Vita będą mogli zagrać w ulubione gry z PlayStation i PlayStation 2, o ile zdecydują się skorzystać z usługi cloud gamingu. Szczegóły zawartej z firmą Gaikai umowy, o której plotki krążą od kilku dni, mają zostać ujawnione podczas jutrzejszej konferencji koncernu Sony na targach E3.

Granie w chmurze i ułatwianie dostępu do gier przyszłością branży według szefa Gaikai
Granie w chmurze i ułatwianie dostępu do gier przyszłością branży według szefa Gaikai

Mateusz Kądziołka, 18 stycznia 2012, 12:39

David Perry, szef firmy Gaikai, podczas konferencji Cloud Gaming Europe 2012 wygłosił przemówienie, w którym podzielił się swoja wizją przyszłości gier. Perry uważa, że wielkie firmy powinny iść w stronę tzw. cloud gamingu i maksymalnego ułatwiania dostępu do gier.

Firma LG podpisuje umowę z platformą Gaikai – gry prosto z telewizora coraz bliżej
Firma LG podpisuje umowę z platformą Gaikai – gry prosto z telewizora coraz bliżej

Szymon Liebert, 11 stycznia 2012, 10:29

Już wkrótce będzie możliwe granie w najnowsze pecetowe gry bezpośrednio z telewizora. Firma LG podpisała umowę z platformą Gaikai, która przygotuje takie rozwiązanie w nowych modelach telewizorów.

Assassin's Creed: Revelations i inne gry od teraz na telefonie Xperia Play dzięki aktualizacji OnLive
Assassin's Creed: Revelations i inne gry od teraz na telefonie Xperia Play dzięki aktualizacji OnLive

Adrian Werner, 24 grudnia 2011, 15:59

Mamy dobre wieści dla posiadaczy telefonu Sony Ericsson Xperia Play. Najnowsza wersja aplikacji umożliwiającej granie w chmurze OnLive wprowadziła pełne wsparcie dla kontrolera na tym smartfonie.

Zapisywanie stanów gier w „chmurze” tylko dla posiadaczy „złotego” konta Xbox Live
Zapisywanie stanów gier w „chmurze” tylko dla posiadaczy „złotego” konta Xbox Live

Marcin Skierski, 17 listopada 2011, 11:55

Nowy interfejs Xboksa 360 zapowiedziany na tegoroczny okres przedświąteczny wprowadzi m.in. funkcję zapisywania stanów gier na zewnętrznych serwerach. Okazuje się, że z tej opcji skorzystają tylko opłacający abonament posiadacze „złotego” konta Xbox Live.

Pokaz nowego Xboksa w styczniu 2012 roku? Konsola z technologią „cloud”
Pokaz nowego Xboksa w styczniu 2012 roku? Konsola z technologią „cloud”

Marcin Skierski, 15 listopada 2011, 10:05

Tajemniczy informator francuskiej strony Xboxygen podał informacje na temat specyfikacji następcy Xboksa 360, który miałby zostać zaprezentowany na początku przyszłego roku. Z kolei jeden z pracowników firmy Microsoft potwierdził obsługę „chmury” w nadchodzącej platformie.

OnLive startuje w Wielkiej Brytanii

Jakub Wencel, 22 września 2011, 10:30

Zdobywająca coraz większą popularność usługa cloud-gamingu, OnLive, doczekała się swojej premiery w Wielkiej Brytanii. Dostęp do usługi gwarantuje koncern British Telecom.

Liceum w rok dzięki technologii z gier komputerowych

Aleksander Kaczmarek, 11 września 2011, 15:30

Nolan Bushnell ma pomysł jak zrewolucjonizować edukację dzięki wykorzystaniu technologii stworzonej na potrzeby gier komputerowych. Oprogramowanie, nad którym założyciel firmy Atari pracuje od kilku lat, pozwoli uczniom nawet 10-krotnie szybciej przyswajać wiedzę.

Szef firmy THQ o przewadze "chmury" nad nośnikami fizycznymi

Marek Oramus, 9 września 2011, 09:32

Podczas konferencji dotyczącej rozgrywki w chmurze, szef firmy THQ stwierdził, że w przyszłości takie rozwiązanie przyczyni się do zaprzestania wydawania gier na płytach. Spowoduje to zmniejszenie kosztów dla wydawców i tym samym obniżkę cen w sklepach.

GameStop uruchomi swój serwis oferujący cloud gaming

Jakub Wencel, 21 sierpnia 2011, 17:00

Jak wynika z informacji, którymi podzielili się przedstawiciele firmy GameStop, zajmującej się sprzedażą gier wideo, zamierza ona w następnym roku uruchomić usługę pozwalającą użytkownikom na granie w wybrane tytuły za pomocą technologii tzw. „cloud gamingu”.

Zapisy w chmurze na Xboksie 360 stały się faktem?

Marcin Skierski, 6 lipca 2011, 12:05

Zagraniczne serwisy internetowe donoszą, że użytkownicy Xboksa 360 mogą już korzystać z usługi zapisywania danych w chmurze. Na razie całość nie działa jeszcze w pełni sprawnie.