autor: Mateusz Kądziołka
Firma Sony Computer Entertainment kupiła serwis Gaikai
Sony Computer Entertainment zakupiło serwis Gaikai. Japońskie przedsiębiorstwo wyłożyło 380 milionów dolarów za jedną z wiodących firm oferujących usługę cloud gaming.
Mamy bardzo interesujące wiadomości dla osób fascynujących się technologią cloud gamingu. W zeszłą sobotę firma Sony Computer Entertainment została właścicielem serwisu Gaikai. Transakcja opiewa na około 380 milionów dolarów. Japoński gigant planuje uruchomić nową usługę grania w chmurze, która ma zaoferować użytkownikom innowacyjne doznania.
Oczywiście nie obyło się bez stosownego komentarza ze strony Andrew House’a, prezesa Sony Computer Entertainment:
SCE dostarczy światowej klasy usługę cloud gaming, która pozwoli użytkownikom na natychmiastową zabawę z szerokim wachlarzem tytułów, począwszy od core’owych gier okraszonych piękną grafiką, a skończywszy na produkcjach casualowych. Wszystko to będzie dostępne na najróżniejszych urządzeniach podłączonych do Internetu.
Na temat pozyskania Gaikai przez Sony Computer Entertainment wypowiedział się też David Perry, prezes Gaikai Inc. Perry przyznał, że SCE zbudowało świetną markę (PlayStation) i zaskarbiło sobie szacunek milionów graczy na całym świecie, a jego firma jest zaszczycona tym, że może pomóc japońskiej korporacji w okiełznaniu technologii cloud gamingu. Perry podsumował swoją wypowiedź stwierdzeniem, że rozwój „ekosystemu” Sony da twórcom nowe możliwości, a graczom niespotykane doznania.
Serwis Gaikai (z japońskiego „otwarty ocean”) oficjalnie wystartował w lutym 2011 roku i miał być głównym konkurentem dla usługi OnLive. Przed wykupieniem przez SCE, platforma współpracowała z wieloma wydawcami (m.in. z Ubisoftem, THQ, EA oraz Segą). Serwis był oficjalnie dostępny w dwunastu krajach.
Aktualnie nie wiemy jak pozyskanie serwisu Gaikai przez firmę Sony odbije się na oferowanych przez niego usługach. Warto jednak przypomnieć o wiadomości sprzed miesiąca, kiedy to mówiło się o tym, że Gaikai wkrótce wzbogaci się o usługę strumieniowania gier wydanych na PlayStation i PlayStation 2. Być może już wkrótce użytkownicy PlayStation 3 i PlayStation Vita otrzymają dostęp do całej biblioteki gier wydanych na pierwszych dwóch konsolach stacjonarnych Sony.