Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 czerwca 2013, 11:03

autor: Szymon Liebert

Titanfall skorzysta z chmury Xbox LIVE także na Xboksie 360 i PC

Twórcy gry Titanfall wyjaśnili, jak wykorzystają chmurę Xbox LIVE, reklamowaną przez Microsoft w związku z konsolą Xbox One. Okazuje się, że rozwiązanie służy ograniczeniu kosztów i zarządzaniu serwerami dedykowanymi. Technologia zostanie wykorzystana nie tylko na Xboksie One, ale też Xboksie 360 oraz pecetach.

Wiemy, do czego Respawn Entertainment wykorzysta chmurę Xbox LIVE w grze Titanfall. - Titanfall skorzysta z chmury Xbox LIVE także na Xboksie 360 i PC - wiadomość - 2013-06-25
Wiemy, do czego Respawn Entertainment wykorzysta chmurę Xbox LIVE w grze Titanfall.
Titanfall:
  • Gra wykorzysta chmurę Xbox LIVE na Xboksie One, Xboksie 360 i PC
  • Technologia pozwala dynamicznie zarządzać infrastrukturą serwerową
  • Zdaniem twórców gry chmura jest tańszym, wygodniejszym i lepszym rozwiązaniem

Studio Respawn Entertainment przybliżyło na czym będzie polegało wsparcie chmury Xbox LIVE w grze Titanfall. Technologia była mocno chwalona przez Microsoft podczas targów E3 w związku z zapowiedzią konsoli Xbox One. Dowiedzieliśmy się, że chodzi przede wszystkim o lepsze zarządzanie zasobami i kosztami związanymi z wykorzystaniem serwerów dedykowanych. Nowe rozwiązania pozwolą dynamicznie tworzyć lub usuwać je w zależności od potrzeb. Dodatkowo Respawn potwierdziło, że pomysł zostanie użyty nie tylko na Xboksie One.

Chmura Xbox LIVE będzie automatycznie określała, ile zasobów potrzebuje gra i na tej bazie tworzyła dedykowane serwery – zdradził Jon Shiring z Respawn Entertainment. Dzięki temu deweloper nie musi zastanawiać się nad tym, ile serwerów odpalić na start Titanfall. Nie ma też potrzeby dogadywania się z dostawcami usług sieciowych ze świata, bo studio w ogóle nie będzie utrzymywać serwerów. Chmura ułatwi wprowadzanie zmian globalnych – zniknie konieczność wgrywania nowych wersji na każdy sprzęt z osobna. Rozbudowana infrastruktura Microsoftu ma również zapewnić trwałe połączenie z niskimi opóźnieniami dla graczy z każdego zakątka globu.

Technologia promowana przez koncern odpowiedzialny za Xboksa One ma swoje źródło w rozszerzeniu platformy Azure, rozwijanej przez Microsoft od trzech lat. Jon Shiring przyznał, że jej zaletą są niższe koszty niż w przypadku alternatywnych rozwiązań. W mijającej generacji konsoli deweloperzy i wydawcy często stosowali na przykład serwery tworzone po stronie graczy, które utrudniały zabawę. Xbox LIVE Cloud można za to stosować taniej i powszechnie – Titanfall otrzyma wsparcie chmury na pecetach, Xboksie 360 oraz Xboksie One. Shiring dodał, że w przyszłości może uda się wykorzystać serwery z chmury Xbox LIVE do innych rzeczy.

Powyższe wytłumaczenie wydaje się prozaiczne w porównaniu do tego, co Microsoft obiecywał na niedawnych targach E3 2013. Firma przekonywała wtedy, że wsparcie chmury zapewni deweloperom wiele nowych funkcji. Przedstawiciel Respawn Entertainment nie wyklucza tego w swoim tekście, zaznaczając, że błędem byłoby postrzeganie tej technologii tylko w kategorii tworzenia serwerów dedykowanych. Przykładem jest Forza Motorsport 5, która, jak przypomina Jon Shiring, będzie śledziła styl gracza i tworzyła pod jego kątem specjalne ustawienia sztucznej inteligencji.

  1. Wiedzieliśmy Titanfall - strzelaninę do multi współtwórców Call of Duty

Titanfall skorzysta z chmury Xbox LIVE także na Xboksie 360 i PC - ilustracja #3Titanfall to strzelanka pierwszoosobowa online, w której ludzie prowadzą wojnę z gigantycznymi korporacjami, wydobywającymi zasoby z planet. Rozgrywka ma koncentrować się na szesnastoosobowych bitwach piechoty z Tytanami, czyli wielkimi maszynami bojowymi sterowanymi przez sztuczną inteligencję. Titanfall powstaje w studiu Respawn Entertainment, założonym przez byłych szefów Infinity Ward. Premiera nastąpi wiosną 2014 roku na PC, Xboksie 360 i Xbox One.