Apple TV+ konkurencją dla Netfliksa i innych VOD
Jednym z najważniejszych elementów konferencji firmy Apple była prezentacja nowej wersji aplikacji Apple TV, a także zapowiedź Apple TV+, czyli usługi VOD. Z pomocą wielkich nazwisk stojących za tą ostatnią gigant z Cupertino zamierza powalczyć z takimi platformami jak Netflix oraz HBO Go.
Na swojej dzisiejszej konferencji firma Apple poświęciła sporo miejsca nie tylko na objaśnienie funkcjonalności nowej wersji aplikacji Apple TV, lecz także na zapowiedź Apple TV+, czyli usługi VOD, która powalczy z takimi gigantami, jak Netflix bądź HBO Go. Zaczniemy nietypowo, bo od tej drugiej.
Apple TV+
Apple TV+ ma wystartować jesienią, a będzie dostępne z poziomu aplikacji Apple TV. Usługa trafi do ponad stu krajów (można domniemywać, że na ich liście znajdzie się również Polska). Co ciekawe, nie uświadczymy w niej żadnych reklam; oczywiście dostęp do wszystkich wyżej wymienionych dóbr będzie wymagał uiszczenia opłaty (aczkolwiek firma Tima Cooka nie podzieliła się jeszcze żadnymi kwotami).
Za produkcjami, które trafią na platformę Apple TV+ (co ciekawe, do tej pory kosztowały one ponad miliard dolarów), będą stać wielkie nazwiska. Zobaczymy na niej nową wersję Amazing Stories, wyreżyserowaną przez Stevena Spielberga. Poza tym trafią na nią seriale Morning Show (stworzony przez Jennifer Aniston, Reese Witherspoon i Steve’a Carella) oraz See (w którym wystąpią Jason Momoa i Alfre Woodard). Oprócz tego będziemy mogli obejrzeć programy Little America (zapowiedziany przez Kumaila Nanjiani’ego), musical Little Voice (przedstawiony przez J.J. Abramsa i Sarę Bareilles) oraz nowe show od Oprah Winfrey.
Aplikacja Apple TV
Nowa wersja aplikacji Apple TV pozwoli nie tylko na oglądanie autorskich treści, lecz także na wykupienie dostępu do zawartości innych usługodawców (jak choćby Amazon Prime, Hulu, History, Cinemax lub HBO) w ramach tak zwanych „Kanałów”. Warto zaznaczyć, że dostępne na nich produkcje będzie można oglądać bezpośrednio z jej poziomu, bez konieczności instalacji dodatkowych programów. Nie będzie ona przy tym wymagać stałego dostępu do sieci, a wybrane przez siebie treści będzie można pobierać i oglądać „offline”.
Co ciekawe, zostanie ona udostępniona nie tylko na urządzeniach firmy z Cupertino, lecz także na telewizorach Smart TV od takich producentów, jak Sony, Vizio, LG czy Samsung; skorzystają z niej również posiadacze przystawek Amazon Roku i Amazon Fire TV. Należy jeszcze dodać, że Apple stawia na prywatność, więc nie zamierza przekazywać komukolwiek informacji o użytkownikach. Podobnie jak Apple TV+, odświeżone Apple TV ma wystartować w ponad stu krajach.