autor: Bartosz Świątek
EA zapowiada Projekt Atlas – platformę dla deweloperów opartą na chmurze
Firma Electronic Arts przedstawiła w obszernej notce blogowej swoją nową inicjatywę. Tzw. Projekt Atlas będzie platformą dla deweloperów, działającą w oparciu o chmurę i ułatwiającą integrowanie technologii wykorzystywanych przy tworzeniu gier.
W SKRÓCIE:
- Electronic Arts zapowiedziało nową inicjatywę – Projekt Atlas;
- Ma to być platforma ułatwiająca integrowanie różnych technologii wykorzystywanych przy tworzeniu gier i współpracę pomiędzy deweloperami;
- Projekt Atlas wykorzysta chmurę, by „przełamać ograniczenia poszczególnych systemów”.
Firma Electronic Arts opublikowała długą notkę blogową, w której przedstawia swoją nową inicjatywę – platformę dla deweloperów Project Atlas. Projekt ma ułatwić tworzenie gier poprzez integrowanie twórców i narzędzi za pośrednictwem chmury. Platforma ma umożliwić lepszą współpracę pomiędzy poszczególnymi technologiami (np. silnikami graficznymi, algorytmami odpowiedzialnymi za działanie AI czy kodem sieciowym), które obecnie nie zawsze do siebie pasują. Dzięki temu twórcy nie będą musieli poświęcać sił na czasochłonne adaptowanie tych rozwiązań do swoich celów. Firma zachęca deweloperów do współtworzenia omawianej inicjatywy.
W tej chwili programiści muszą spędzać dużo czasu, pracując nad dopasowaniem do siebie fragmentarycznych usług. To czas i zasoby, które można było poświęcić na tworzenie nowej gry, koncepcji, historii lub postaci. Pomagamy rozwiązać niektóre z tych wymagających czasu zadań poprzez łączenie funkcji AI dostępnych w silniku i szeroko zakrojonej, opartej o chmurę usługi. Dzięki zintegrowanej platformie, która zapewnia spójność i płynność, twórcy gier zyskają czas, zasoby intelektualne i energię na kreatywne poszukiwanie nowych możliwości – czytamy we wspomnianej notce.
Choć Projekt Atlas nie jest pierwszą inicjatywą tego typu, to właśnie intensywne korzystanie z chmury ma być tym, co wyróżnia go na tle innych.
Dzięki Projektowi Atlas, który działa w oparciu o chmurę, będziemy w stanie przełamać ograniczenia poszczególnych systemów. Wcześniej każda symulacja lub rendering w grze były ograniczone albo przez wydajność konsoli lub komputera PC, albo też pojedynczego serwera, który wchodził w interakcję z twoim systemem. Wykorzystując moc chmury, gracze mogą połączyć się z siecią wielu serwerów, dedykowanych wykonywaniu złożonych zadań i współpracujących z ich własnymi urządzeniami. Wszystko po to, by zapewnić hiper-realistyczną destrukcję otoczenia w nowych grach HD, praktycznie nieodróżnialną od tego, co znamy z prawdziwego życia – chwali się dalej EA.
Oczywiście, co bardziej pamiętliwi z Was pewnie wspominają teraz niemal identyczne deklaracje Microsoftu sprzed paru lat. Chmura miała pomóc wnieść gry na zupełnie nowy poziom – a przy okazji pozwolić Xboksowi One dogonić, albo nawet wyprzedzić PlayStation 4 pod względem wydajności. Wszyscy wiemy, jak skończyło się wtedy. Czy podobnie będzie w przypadku Projektu Atlas i Electronic Arts? Czas pokaże.