autor: Amadeusz Cyganek
Google Stadia – łącze 25 Mb/s zalecane do płynnej rozgrywki 1080p w 60FPS
Phil Harrison, szef zespołu zajmującego się rozwojem usługi Google Stadia, podzielił się informacjami na temat szybkości łącza, które jest wymagane do stabilnej rozgrywki w rozdzielczości FullHD w 60 klatkach na sekundę.
Prezentacja usługi streamowania gier Google Stadia była niewątpliwie jednym z największych wydarzeń branży growej w ostatnich tygodniach. Podczas pokazu na Game Developers Conference 2019 omówiono wiele kwestii, m.in. specyfikację techniczną serwerów Google, możliwości kontrolera czy też współpracę z partnerami zewnętrznymi, ale nie poruszono aspektu bardzo interesującego wielu graczy, czyli wymagań dotyczących łącza internetowego.
Ten temat w rozmowie z Philem Harrisonem, szefem zespołu odpowiedzialnego za rozwój Google Stadia, poruszyli redaktorzy serwisu Kotaku. Rozmówca stwierdził, że rekomendowana szybkość łącza, która pozwoli na rozgrywkę w rozdzielczości FullHD przy 60 klatkach na sekundę, to 25 Mb/s. Harrison napomknął, że płynna zabawa w takiej jakości obrazu powinna być możliwa także na nieco wolniejszych połączeniach, ale przytoczona wartość jest rekomendowana do komfortowej zabawy.
Szef Google Stadia poinformował również, że do rozgrywki w rozdzielczości 4K powinno nam wystarczyć łącze o prędkości około 30 Mb/s, choć nie wiadomo, czy tyczy się to płynności 60 kl./s, czy też podstawowej wartości 30 fps.
Trzeba przyznać, że wymagania techniczne tej usługi wypadają nieźle w porównaniu z konkurencyjnym rozwiązaniem od Nvidii – GeForce Now. W tym wypadku do płynnej zabawy w 720p i 60 kl./s potrzebujemy Internetu o szybkości 20 Mb/s, natomiast osoby chcące grać w FullHD i 60 fps muszą liczyć się z koniecznością posiadania łącza 50 Mb/s.