Recenzje najlepszych gier strategicznych 17
Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier
Recenzje gier z kategorii: Strategiczne. Znajdziesz tu ponad 570 tekstów spełniających te kryteria.

Recenzja dodatku After Dark do gry Cities: Skylines - po zmroku lepiej nie wychodzić z domu
7.0 18 października 2015
Nocą w miastach dzieją się dziwne rzeczy – nie inaczej jest w przypadku After Dark, czyli dużego rozszerzenia do popularnego city-buildera Cities: Skylines.
Recenzja dodatku After Dark do gry Cities: Skylines - po zmroku lepiej nie wychodzić z domu
Recenzja gry Guardians of Middle-Earth – League of Legends spotyka Władcę Pierścieni
7.0 19 grudnia 2012
Guardians of Middle-Earth to odważna próba przeniesienia mechaniki MOBA na konsole. Czy na padzie da się dobrze dżunglować?
Recenzja gry Guardians of Middle-Earth – League of Legends spotyka Władcę PierścieniGround Control: Dark Conspiracy - recenzja gry
7.0 16 lutego 2001
Ostatnio na rynku pojawił się dodatek do GC - Dark Conspiracy. Dodaje on kilka dodatkowych typów jednostek, jednak zasadniczą różnicą pomiędzy grą podstawową a dodatkiem jest fakt iż do walki zostaje wprowadzona kolejna strona konfliktu.
Ground Control: Dark Conspiracy - recenzja gryStar Trek Deep Space Nine: Dominion Wars - recenzja gry
7.0 3 czerwca 2002
Dominion Wars to gra strategiczna osadzona w świecie Star Trek. Fabuła oparta jest o dwa ostatnie sezony znanego również w Polsce serialu Deep Space Nine, opowiadającego o przygodach bohaterskiej załogi stacji kosmicznej.
Star Trek Deep Space Nine: Dominion Wars - recenzja gryStartopia - recenzja gry
7.0 24 października 2001
W Startopii będziemy musieli zająć się odbudową stacji kosmicznych zniszczonych wielką apokaliptyczną wojną. Stacje te niegdyś stanowiły podstawę handlową i komunikacyjną wielkiego imperium, a naszym zadaniem będzie przywrócić je do poprzedniego stanu.
Startopia - recenzja grySimCity DS - recenzja gry
7.0 24 lipca 2007
Trudno jednoznacznie ocenić SimCity DS. Można odnieść wrażenie, że Electronic Arts niezbyt dobrze wiedziało, dla kogo grę chce wydać.
SimCity DS - recenzja gry
Recenzja gry Space Hulk - niedokończonej, brzydkiej, ale konkretnej
7.0 18 sierpnia 2013
Space Hulk to adaptacja kultowej gry planszowej firmy Games Workshop. I to prawie wszystko, co musicie wiedzieć, bo studio Full Control zawierzyło niemal całkowicie w moc pierwowzoru.
Recenzja gry Space Hulk - niedokończonej, brzydkiej, ale konkretnej
Recenzja Total War: Pharaoh - egipskie wakacje bez all inclusive
6.5 10 października 2023
Total War: Pharaoh to kolejny już odgrzewany kotlet wysmażony przez Creative Assembly. Choć mimo wszystko jest całkiem zjadliwy i jego konsumpcja potrafi momentami sprawić frajdę, serii tej zdecydowanie przydałby się porządny powiew świeżości.
Recenzja Total War: Pharaoh - egipskie wakacje bez all inclusiveRobin Hood: Legenda Sherwood - recenzja gry
6.5 10 marca 2003
Robin Hood to kolejna produkcja zespołu Spellbound, twórców bardzo dobrej gry strategicznej osadzonej w realiach dzikiego zachodu - Desperados: Wanted Dead or Alive.
Robin Hood: Legenda Sherwood - recenzja gry
Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gry na PC
6.5 17 maja 2001
Fallout Tactics to kontynuacja znakomitej serii role-play. Postnuklearny świat Fallouta tym razem posłużył do zrealizowania gry strategicznej w stylu UFO, pozbawionej jednak wdzięku tego programu, który wytyczył drogi gatunku „squad based strategy”.
Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gry na PC
Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gry
6.5 29 czerwca 2001
Recenzja ta to swoistego rodzaju opowieść o tym jak FT zdobył sobie uznanie autora niniejszego tekstu i w jaki sposób to uczynił pomimo, iż pierwszy kontakt z grą nie trwał zbyt długo i w wyniku którego FT poleciał z dysku szybciej, niż nań trafił.
Fallout Tactics: Brotherhood of Steel - recenzja gry
Recenzja gry Ara: History Untold - marketing oszukał mnie, że to kolejny klon Civki, a to coś całkowicie innego
6.5 27 września 2024
Nie, Ara: History Untold - wbrew hasłom marketingowym - nie będzie kolejną alternatywą dla serii Civilization. Jednak nie jest to wada, bo gra ma na siebie własny pomysł i realizuje go sprawnie, choć nie zawsze konsekwentnie.
Recenzja gry Ara: History Untold - marketing oszukał mnie, że to kolejny klon Civki, a to coś całkowicie innegoHeroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia - recenzja gry
6.5 4 stycznia 2007
Już od chwili ukazania się piątej części, można było – a nawet należało – spodziewać się dodatku. Zagadką pozostawało wyłącznie: jaka nacja się w nim pojawi, ile nowych rozwiązań zostanie zaimplementowanych i czy narzekania fanów nie skończą jak groch.
Heroes of Might & Magic V: Kuźnia Przeznaczenia - recenzja gry
Recenzja gry Age of Empires: Definitive Edition - archaiczna, ale sympatyczna
6.5 19 lutego 2018
Jedna z ulubionych strategii czasu rzeczywistego wraca w odświeżonej edycji, przypominając o sobie starym wyjadaczom oraz próbując zwrócić uwagę młodszych graczy. Czy takie nostalgiczne powroty po latach, w niezmienionej formule, mają sens?
Recenzja gry Age of Empires: Definitive Edition - archaiczna, ale sympatycznaCultures 2: Wrota Asgardu - recenzja gry
6.5 27 sierpnia 2002
Cultures 2: Wrota Asgardu to kolejna część serii opowiadającej o poczynaniach cywilizacji wikingów. Poprzednio w Cultures: Discovery of Vinland nasi dzielni bohaterowie podbijali kontynent amerykański, tu zaś zaczynają rozszerzać swe wpływy na Europę...
Cultures 2: Wrota Asgardu - recenzja gryKnights & Merchants: The Peasants Rebellion - recenzja gry
6.5 5 lutego 2002
„The Peasant Rebellion” to kontynuacja Knights & Merchants, która nie tak dawno ujrzała światło dzienne, jednakże na pewno nie możemy nazwać jej drugą częścią.
Knights & Merchants: The Peasants Rebellion - recenzja gryReal War - recenzja gry
6.5 4 stycznia 2002
Real War to strategia czasu rzeczywistego, której akcja przenosi graczy do roku 2007, gdzie jako głównodowodzący sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych zmagać się oni będą z międzynarodowymi grupami terrorystycznymi.
Real War - recenzja gryWarlords IV: Bohaterowie Etherii - recenzja gry
6.5 12 marca 2004
Warlords IV: Heroes of Etheria podobnie jak części poprzednie serii Warlords, jest strategią turową z elementami cRPG osadzoną w świecie fantasy. Gracze ponownie mogą stanąć na czele wojsk złożonych ze smoków, pegazów, mrocznych elfów...
Warlords IV: Bohaterowie Etherii - recenzja gry
Recenzja gry Might & Magic: Heroes VI - Cienie Mroku - schodzimy do podziemia
6.5 18 maja 2013
Wracamy do krainy Ashan – tym razem główne skrzypce grają tu mroczne elfy – drzemiąca dotąd w czeluściach podziemnych lochów nowa rasa. Czy znajdzie się dla niej godne miejsce w panteonie dotychczasowych frakcji świata Might&Magic Heores VI?
Recenzja gry Might & Magic: Heroes VI - Cienie Mroku - schodzimy do podziemiaFaces of War: Oblicza Wojny - recenzja gry
6.5 10 października 2006
Faces of War: Oblicza Wojny to jedna z najnowszych gier wojennych, osadzonych w realiach II Wojny Światowej. Jest to sequel wydanej w 2004 roku gry Soldiers: Ludzie Honoru, która zrobiła sporo zamieszania w światku graczy.
Faces of War: Oblicza Wojny - recenzja gry
Knights & Merchants: The Shattered Kingdom - recenzja gry
6.5 31 maja 2001
Knights and Merchants to strategia czasu rzeczywistego, rozgrywająca się w pseudo-średniowiecznych czasach. Umożliwia Wam ona odegranie kluczowej roli królewskiego hetmana koronnego w pasjonującej historii, która daje dużo do myślenia, albo nie-myślenia.
Knights & Merchants: The Shattered Kingdom - recenzja gryCeltic Kings: Rage of War - recenzja gry
6.5 17 lutego 2003
Celtic Kings to kolejna produkcja (po Tzar: Burden of the Crown) bułgarskiego producenta Haemimont Games. Jest to izometryczna strategia czasu rzeczywistego zawierająca elementy gier przygodowych i cRPG.
Celtic Kings: Rage of War - recenzja gryThe Guild 2 - recenzja gry
6.5 9 listopada 2006
Noc. Głucha, czarna noc. Miasto pogrążone w śnie. Gdzieś przemknie nocny padlinożerca. Gdzieś indziej da się słyszeć chłeptanie spragnionego wampira. W okolicach cmentarza pojękuje nieumarły, a po kniejach grasują ci, co krzyczą „dobytek, albo życie!”.
The Guild 2 - recenzja gryHeroes of Annihilated Empires - recenzja gry
6.5 8 grudnia 2006
Jacy powinni być Heroesi, żeby zostać grą roku 2006? Pytanie życzeniowe, ale dlaczego mamy nie stawiać sobie i innym ambitnych celów?
Heroes of Annihilated Empires - recenzja gry