Recenzje najlepszych gier strategicznych 21
Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier
Recenzje gier z kategorii: Strategiczne. Znajdziesz tu ponad 570 tekstów spełniających te kryteria.
Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - recenzja gry
6.0 6 grudnia 2004
Przy całej swojej ograniczoności Medieval Lords są dobrą, sympatyczną i grywalną grą. Przyjemność wynikająca z wybudowania i gospodarowania miastem tętniącym życiem nie daje się przecenić.
Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - recenzja gryLords of the Realm III - recenzja gry
6.0 20 lipca 2004
Lords of the Realm III to nowa odsłona starej i niegdyś cieszącej się dużą popularnością, strategicznej serii z firmy Sierra. Akcja umiejscowiona została w Średniowieczu i rozgrywa się w różnych częściach Europy.
Lords of the Realm III - recenzja gryAtrox - recenzja gry
6.0 6 sierpnia 2003
Atrox to strategia czasu rzeczywistego wzorowana na takim znanym RTS-ie jak Starcraft. Akcja przenosi nas do odległej przyszłości, kiedy to trwa wojna (Atrox War) pomiędzy trzema odmiennymi nacjami: Intelion, Createse oraz Hominian.
Atrox - recenzja grySpace Empires IV - recenzja gry
6.0 8 października 2001
Space Empires IV to przykład na potwierdzenie tezy, że dobra strategia kosmiczna niekoniecznie musi błyszczeć graficznie. Gra jest typowym 4X (eXploruj, eXpanduj, eXploatuj, eXterminuj), porównywalnym skalą komplikacji do Stars!
Space Empires IV - recenzja gryHammer & Sickle: Czerwony Sztorm - recenzja gry
6.0 22 lutego 2006
W tytułach z serii Silent Storm mieliśmy do czynienia z niezbyt wyszukaną fabułą. Akcja Hammer & Sickle rozgrywa się w 1949 roku, wcielamy się w postać rosyjskiego szpiega mającego przedostać się do okupowanych Niemiec – w tej kwestii jest ciekawie.
Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm - recenzja gryCall to Power II - recenzja gry
6.0 16 stycznia 2001
Czy Call to Power 2 zasługuje na postawiony w tytule numerek? Czy może jest to jedynie nieco ulepszona i poszerzona część pierwsza i powinna być raczej oznaczona jako „Gold”? Autor niniejszej recenzji postara się odpowiedzieć na powyższe pytania.
Call to Power II - recenzja gryHotDogs HotGirls - recenzja gry
6.0 30 marca 2006
HotDogs HotGirls prezentuje się zdecydowanie lepiej niż można byłoby początkowo sądzić. Z całą pewnością nie można jednak określić tej gry mianem pełnoprawnej strategii, gdyż elementy ekonomiczne zostały w bardzo dużym stopniu uproszczone.
HotDogs HotGirls - recenzja gryChris Sawyer's Locomotion - recenzja gry
6.0 30 grudnia 2004
„Locomotion” to gra, która w dzisiejszych czasach, może co najwyżej konkurować z produkcjami trzeciej kategorii. Przyjemna gra straciła wiele w oczach fanów również dzięki wprowadzeniu masy nikomu nie potrzebnych usprawnień i usunięciu starych.
Chris Sawyer's Locomotion - recenzja gryDyplomacja - recenzja gry
6.0 14 grudnia 2005
Negocjowanie „pod stołem” umów z innymi państwami, by w najmniej spodziewanym momencie wbić im w plecy sztylet i doprowadzić do ich ostatecznego upadku, to kwintesencja oryginalnej Dyplomacji. W komputerowej adaptacji gracze mogą robić to samo.
Dyplomacja - recenzja gryHotel Giant 2 - recenzja gry
6.0 6 maja 2009
Druga odsłona Hotel Giant to właściwie powtórka z rozrywki. Przeznaczona jest ona przede wszystkim dla miłośników strategii i projektowania wnętrz.
Hotel Giant 2 - recenzja gryGangland - recenzja gry
6.0 14 lipca 2004
Gangland to gra-hybryda zawierająca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego, cRPG oraz gier akcji/FPS, traktująca o przemocy i zorganizowanej przestępczości.
Gangland - recenzja gryThe Great Battles Collector's Edition - recenzja gry
6.0 18 maja 2001
The Great Battles Collector’s Edition umożliwia nam poznanie wielkich bitew trzech największych wodzów świata starożytnego: Aleksandra Wielkiego, Hannibala Barkasa oraz Gajusza Juliusza Cezara.
The Great Battles Collector's Edition - recenzja gry
Recenzja gry Ashes of the Singularity - ogromne bitwy w cieniu mankamentów
6.0 15 kwietnia 2016
Zgodnie z zapowiedzią Ashes of the Singularity przynosi wirtualne batalie na ogromną skalę. Czy to jednak wystarczy, żeby nowego RTS-a nazwać wyjątkowym?
Recenzja gry Ashes of the Singularity - ogromne bitwy w cieniu mankamentówO.R.B. - recenzja gry
6.0 13 lutego 2003
O.R.B. to strategia czasu rzeczywistego opowiadająca o desperackiej walce między mieszkańcami dwóch planet. Przedmiotem ich sporu jest bardzo bogaty w surowce naturalne pas asteroidów, stanowiący klucz do dalszego rozwoju obu nacji.
O.R.B. - recenzja gryWindchaser - recenzja gry
6.0 27 lipca 2009
Produkcja niemieckiego studia prezentuje nieco inne podejście do takich gatunków jak cRPG czy RTS. Czy twórcom udało się stworzyć dobrą grę?
Windchaser - recenzja gry
Recenzja gry 63 Days - to nie Niemcy są tu największym wrogiem, ale absurdy, błędy i brak logiki
5.5 26 września 2024
Po 20 godzinach, które spędziłem z 63 Days, miałem w sobie mnóstwo sprzecznych emocji. Z jednej strony uważam, że to przeciętna gra z aspiracją do ponadprzeciętnej – z drugiej zaś liczba błędów i nielogicznych rozwiązań przeraża.
Recenzja gry 63 Days - to nie Niemcy są tu największym wrogiem, ale absurdy, błędy i brak logiki
Recenzja gry Pizza Connection 3 – biznes na cienkim cieście
5.5 26 marca 2018
Po długich 17 latach możemy wreszcie odkurzyć nieużywaną knajpkę i wrócić do gastronomicznego biznesu w serii Pizza Connection. Czy nowa odsłona ekonomicznego cyklu jest pysznym daniem z pieca opalanego węglem, czy może tandetną mrożonką z supermarketu?
Recenzja gry Pizza Connection 3 – biznes na cienkim cieście
Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch - recenzja gry
5.5 18 marca 2010
Nowa część cyklu Command & Conquer zrywa ze standardami i wprowadza zupełnie nowy styl gry. Czy deweloperzy poszli właściwą drogą?
Command & Conquer 4: Tyberyjski Zmierzch - recenzja gryParaWorld - recenzja gry
5.5 8 stycznia 2007
Paraworld miał być grą, która wreszcie w udany sposób połączy tematykę dinozaurów z koncepcją RTS-a. Niestety, autorzy przespali chyba ostatnie 10 lat rozwoju tego gatunku.
ParaWorld - recenzja gryApostołowie: Święte Ziemie - recenzja gry
5.5 14 sierpnia 2001
Disciples: Sacred Lands jest grą osadzoną w świecie fantasty sposobem rozgrywki bardzo zbliżoną do serii Heroes of Might & Magic. Jej fabułą jest odwieczny konflikt pomiędzy czterema rasami zamieszkującymi stare Imperium.
Apostołowie: Święte Ziemie - recenzja gryHeroes of Might & Magic IV: The Gathering Storm - recenzja gry
5.5 18 lutego 2003
Gathering Storm to pierwszy oficjalny dodatek do czwartej części popularnych Herosów z firmy 3DO. Fabuła Heroes of Might & Magic IV: The Gathering Storm opowiada o walce pięciu herosów ze złym i potężnym czarnoksiężnikiem zwącym się Hexis.
Heroes of Might & Magic IV: The Gathering Storm - recenzja gryStar Wars: Galactic Battlegrounds - recenzja gry
5.5 14 marca 2002
Star Wars: Galactic Battleground to strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach najsłynniejszej gwiezdnej sagi stworzonej przez George’a Lucasa - Star Wars.
Star Wars: Galactic Battlegrounds - recenzja gryHeroes of Might & Magic IV: Winds of War - recenzja gry
5.5 18 czerwca 2003
Heroes of Might and Magic IV: Winds of War oferuje graczom sześć nowych kampanii, około 40 nowych map (w tym szereg stworzonych przez fanów serii), 3 nowe fantastyczne kreatury, szereg nowych obiektów oraz nową ścieżkę dźwiękową.
Heroes of Might & Magic IV: Winds of War - recenzja gryEmergency 2012 - recenzja gry
5.5 24 listopada 2010
Koniec świata na ekranach komputerów – tego jeszcze nie było! Czy kolejna odsłona Emergency – serii, w której nie zabijamy, lecz ocalamy ludzkie życie – zadowoli domorosłych ratowników, chcących uchronić naszą planetę przed ostateczną zagładą?
Emergency 2012 - recenzja gry