Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Recenzje najlepszych gier RPG 16

Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier

Recenzje gier z kategorii: RPG. Znajdziesz tu ponad 500 tekstów spełniających te kryteria.

Lionheart: Legacy of the Crusader - recenzja gry

Lionheart: Legacy of the Crusader - recenzja gry

6.5 20 października 2003

Lionheart to gra z gatunku cRPG wzorowana na kultowej serii Fallout, powstała przy współpracy firmy Black Isle Studio (twórcy takich hitów jak: Fallout, Icewind Dale, Baldur’s Gate II) oraz Reflexive Entertainment...

Lionheart: Legacy of the Crusader - recenzja gry
Deus Ex: Invisible War - recenzja gry

Deus Ex: Invisible War - recenzja gry

6.5 25 marca 2004

Sequel znakomitej gry akcji wydanej w roku 2000, która umiejętnie łączyła elementy cRPG z wciągającą cyberpunkową fabułą. Druga część rozgrywa się w roku 2072, w 20 lat po wielkiej ekonomicznej katastrofie i wydarzeniach, które miały miejsce w Deus Ex...

Deus Ex: Invisible War - recenzja gry
Recenzja Diablo Immortal. Zagrać warto, ale przywiązywać się - zdecydowanie nie

Recenzja Diablo Immortal. Zagrać warto, ale przywiązywać się - zdecydowanie nie

6.5 10 czerwca 2022

Diablo Immortal nie jest ani spóźnionym żartem na prima aprilis, ani ostatecznym tryumfem NetEase w formule Diablo. Podwykonawca Blizzarda odniósł kilka zwycięstw na polu hack'n'slashy, ale – jak to w gotyckiej opowieści – nie obyło się bez ofiar.

Recenzja Diablo Immortal. Zagrać warto, ale przywiązywać się - zdecydowanie nie
Recenzja gry King Arthur: Knight’s Tale - okrągły stół z powyłamywanymi nogami

Recenzja gry King Arthur: Knight’s Tale - okrągły stół z powyłamywanymi nogami

6.5 6 maja 2022

Wojna. Wojna nigdy się nie zmienia. O tym, że wojnę często wygrywa się nie armią, a złotem, przekonał się nie tylko tytułowy król, dokonując żywota już w intrze gry King Arthur: Knight’s Tale, ale przede wszystkim... autorzy tej produkcji.

Recenzja gry King Arthur: Knight’s Tale - okrągły stół z powyłamywanymi nogami
Gra o tron - recenzja gry opartej na Pieśni Lodu i Ognia George'a R. R. Martina

Gra o tron - recenzja gry opartej na Pieśni Lodu i Ognia George'a R. R. Martina

6.5 12 czerwca 2012

Gra o tron to drugie podejście twórców gier komputerowych do uniwersum wykreowanego przez George'a R. R. Martina. Jak studio Cyanide poradziło sobie z konwencją produkcji RPG?

Gra o tron - recenzja gry opartej na Pieśni Lodu i Ognia George'a R. R. Martina
Might & Magic IX: Writ of Fate - recenzja gry

Might & Magic IX: Writ of Fate - recenzja gry

6.5 24 czerwca 2002

Writ of Fate to dziewiąta cześć jednej z najpopularniejszych serii cRPG rozgrywająca się w fantastycznym świecie Might & Magic. Fabuła toczy się w innym rejonie tego samego świata co w Heroes of Might & Magic IV.

Might & Magic IX: Writ of Fate - recenzja gry

The Fall: Last Days of Gaia - recenzja gry

6.5 24 sierpnia 2006

Gra dla miłośników postapokalipytcznych klimatów. Ciekawie poprowadzona fabuła, świetna muzyka i unoszący się nad pustynią duch Mad Maxa sprawiają, że dla samej atmosfery warto przedrzeć się przez wszelkie niedoróbki.

The Fall: Last Days of Gaia - recenzja gry
Recenzja gry Blackguards – turowy RPG w świecie Drakensang

Recenzja gry Blackguards – turowy RPG w świecie Drakensang

6.5 28 stycznia 2014

Daedalic Enternainment zafundowało graczom nowy pomysł na uniwersum The Dark Eye. Po dwóch przygodówkach, niemieckie studio stworzyło klasyczną turową grę fabularną. Czy Blackguards mają szansę konkurować chociażby z The Banner Saga?

Recenzja gry Blackguards – turowy RPG w świecie Drakensang

Gods: Kraina Nieskończoności - recenzja gry

6.5 31 stycznia 2006

Rozwinięty handel i potwory do bicia. Z drugiej strony poczucie pustki i biedoty. Z całą pewnością Gods coś w sobie mają, co do nich przyciąga, ale może to być tęsknota za erpegami.

Gods: Kraina Nieskończoności - recenzja gry

Gorasul: Dziedzictwo Smoka - recenzja gry

6.5 5 marca 2002

Fabuła gry opowiada historię Roszondy, bohatera powołanego do życia przez magicznego smoka. Wziął on pod swoją opiekę małego chłopca, którego wychowywał od dziecka.

Gorasul: Dziedzictwo Smoka - recenzja gry
Recenzja gry Seven: The Days Long Gone – RPG inne niż wszystkie

Recenzja gry Seven: The Days Long Gone – RPG inne niż wszystkie

6.5 1 grudnia 2017

Prawie jak Elex. Prawie jak Assassin’s Creed. Prawie jak Dishonored. Każde z tych stwierdzeń okazuje się prawdziwe względem Seven: The Days Long Gone, gry RPG polskiego studia Fool’s Theory. Niestety, prawdą jest też, że „prawie” robi różnicę...

Recenzja gry Seven: The Days Long Gone – RPG inne niż wszystkie
Recenzja gry Warhammer: Chaosbane – takie casualowe Diablo 3

Recenzja gry Warhammer: Chaosbane – takie casualowe Diablo 3

6.5 4 czerwca 2019

Czy Warhammer osadzony w Starym Świecie doczeka się w końcu dobrej produkcji RPG, której nie będzie można niczego zarzucić? Jest na to spora szansa, ale w mglistej przyszłości. Teraźniejszość jest bowiem dalece niezadowalająca.

Recenzja gry Warhammer: Chaosbane – takie casualowe Diablo 3

The Elder Scrolls IV: Knights of the Nine - recenzja gry

6.5 27 listopada 2006

Przygoda rozpoczyna się w Anvil, gdzie miejscowy kościół pada ofiarą tajemniczego ataku. Wszyscy obecni w budynku ludzie zostają zamordowani, wokół jest pełno krwi, a w podziemiach błąkają się agresywnie nastawione duchy.

The Elder Scrolls IV: Knights of the Nine - recenzja gry

The Elder Scrolls IV: Knights of the Nine - Ocena dodatków 1-4

6.5 5 czerwca 2006

Firma Bethesda Softworks LLC od dłuższego czasu publikuje na swojej stronie dodatki do gry The Elder Scrolls IV: Oblivion, które w różnym stopniu wzbogacają rozgrywkę. Postanowiliśmy opisać je w kilkunastu zdaniach.

The Elder Scrolls IV: Knights of the Nine - Ocena dodatków 1-4

Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira - recenzja gry

6.5 30 kwietnia 2009

Drugi dodatek do Neverwinter Nights 2 nie zachwyca. Czy warto w takim razie wybrać się w dwudziestogodzinną podróż po dzikiej krainie Samarach i Wybrzeżu Mieczy? Sprawdźcie sami, co może skusić fanów serii do zakupu gry.

Neverwinter Nights 2: Gniew Zehira - recenzja gry

Hellgate: London - recenzja gry

6.5 7 listopada 2007

Hellgate: London jest trochę jak ładna dziewczyna (lub facet, by uniknąć seksizmu), z którą nie ma niestety o czym rozmawiać. Mimo dużej ilości potworów, zadań i przedmiotów, to gra nie wymaga od gracza właściwie niczego.

Hellgate: London - recenzja gry

Icewind Dale: Serce Zimy - recenzja gry

6.5 25 maja 2001

Heart of Winter można polecić raczej tylko tym, którym bardzo podobała się Icewind Dale i mają ochotę przeżyć kilka nowych przygód w świecie Forgotten Realms. Nie oznacza to wcale że jest to zła gra, a jedynie że oczekiwania wobec niej były nieco większe.

Icewind Dale: Serce Zimy - recenzja gry

Hunted: Kuźnia Demona - recenzja gry

6.5 15 czerwca 2011

Ostatnio kondycja hack’n’slashy nie zachwyca. W recenzji sprawdzamy, czy >Hunted: Kuźnia Demona jest w stanie obronić honor gatunku.

Hunted: Kuźnia Demona - recenzja gry

Dragon Age: Origins - Witch Hunt - recenzja gry

6.5 14 września 2010

Witch Hunt jest ostatnim dodatkiem DLC przed premierą drugiej odsłony cyklu i pomostem spajającym „jedynkę” z Dragon Age II. Przynajmniej takie wrażenie można odnieść, zanim pojawią się napisy końcowe.

Dragon Age: Origins - Witch Hunt - recenzja gry
Recenzja gry Dragon Ball: Fusions – taktyczne RPG, które zepsuła powtarzalność

Recenzja gry Dragon Ball: Fusions – taktyczne RPG, które zepsuła powtarzalność

6.5 25 lutego 2017

Nad marką Dragon Ball ciąży fatum – ciągle czekamy na grę wideo godnie reprezentującą mangowo-animowany pierwowzór. Ostatnia próba przełamania klątwy jest dość odważna. Dragon Ball: Fusions to miks bijatyki, taktycznego RPG i… pinballa.

Recenzja gry Dragon Ball: Fusions – taktyczne RPG, które zepsuła powtarzalność
Recenzja gry The Last Oricru - drewno w tym RPG jest silne. Fabuła też

Recenzja gry The Last Oricru - drewno w tym RPG jest silne. Fabuła też

6.5 17 października 2022

Myślicie, że Gothic czy Elex są „drewnianymi” grami? Czeskie The Last Oricru jest jeszcze bardziej „drewniane” – a przy tym równie pełne błędów. Pozwala jednak wpłynąć na fabułę w takim stopniu, że samo to stanowi powód, by w nie zagrać.

Recenzja gry The Last Oricru - drewno w tym RPG jest silne. Fabuła też
Recenzja gry Ghost of a Tale – przeurocze pasmo frustracji

Recenzja gry Ghost of a Tale – przeurocze pasmo frustracji

6.5 20 marca 2018

Ghost of a Tale to przeurocza opowieść z fantastycznymi bohaterami, w której jednak da się odczuć brak fachowca od tworzenia gier, przez co pełna wad rozgrywka nie idzie w parze ze świetną historią.

Recenzja gry Ghost of a Tale – przeurocze pasmo frustracji
Recenzja dodatku Szczęki Hakkona do gry Dragon Age: Inkwizycja - DLC poniżej oczekiwań

Recenzja dodatku Szczęki Hakkona do gry Dragon Age: Inkwizycja - DLC poniżej oczekiwań

6.5 4 kwietnia 2015

Twórcy Szczęk Hakkona kierowali się prostą zasadą: dajmy graczom więcej tego samego, a powinni być zadowoleni. Niestety, gdzieś w procesie produkcji zapomniano o dwóch dość istotnych zaletach Dragon Age: Inkwizycji – scenariuszu oraz ciekawych postaciach.

Recenzja dodatku Szczęki Hakkona do gry Dragon Age: Inkwizycja - DLC poniżej oczekiwań

Fantastic 4 - recenzja gry

6.5 11 sierpnia 2005

Z pozoru zwykła wycieczka dookoła stacji kosmicznej w celu zamknięcia osłon kończy się tragicznie – Ben Grimm ledwo uchodzi z życiem, a pozostali kosmonauci, nawet wewnątrz stacji, poddani zostają wpływowi promieniowania nieznanego pochodzenia.

Fantastic 4 - recenzja gry