Recenzje najlepszych gier RPG 14
Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier
Recenzje gier z kategorii: RPG. Znajdziesz tu ponad 500 tekstów spełniających te kryteria.

Recenzja gry Tyranny - RPG dramatycznych kontrastów
7.0 15 listopada 2016
W oczekiwaniu na sequel Pillars of Eternity oferuje grę Tyranny, gdzie wcielamy się w role złego bohatera. Sklecony naprędce RPG zaskakuje mnogością mechanik i pomysłów, ale nie wszystkie można nazwać udanymi.
Recenzja gry Tyranny - RPG dramatycznych kontrastów
Recenzja gry Stygian: Reign of the Old Ones – LoveCraft nie chce umrzeć
7.0 6 listopada 2019
Stygian: Reign of the Old Ones to jedna z tych gier, które pokochasz i znienawidzisz jednocześnie – musisz tylko lubić gęsty klimat mitologii Lovecrafta i, podobnie jak ja, natrafić na poważne błędy, przez które zwątpisz w możliwość ukończenia historii.
Recenzja gry Stygian: Reign of the Old Ones – LoveCraft nie chce umrzeć
Recenzja gry The Outer Worlds - RPG roku? Tak, ale 2012
7.0 22 października 2019
Rok temu Obsidian święcił triumfy, zapowiadając The Outer Worlds na fali nagonki na Fallouta 76. Dziś, gdy Bethesda przestaje nadstawiać pleców, z których można by się wybić, pozycja duchowego następcy Fallouta: New Vegas już nie jest tak mocna…
Recenzja gry The Outer Worlds - RPG roku? Tak, ale 2012
Recenzja gry Wojna Krwi – świetna opowieść, ale tylko dobra gra
7.0 18 października 2018
Pierwsze godziny w Wojnie Krwi są kapitalne, a cała opowieść zachwyca i przeraża. Im bardziej zagłębiamy się jednak w mechanikę zabawy, tym bardziej doskwierać zaczynają jej różne bolączki.
Recenzja gry Wojna Krwi – świetna opowieść, ale tylko dobra gra
Arcania: Gothic 4 - recenzja gry
7.0 15 października 2010
Gothic powraca w zmienionych szatach. Nowy deweloper, nowy bohater i nowa mechanika rozgrywki. Czy wyciągniecie ręki w stronę mniej wymagających graczy pozwoli Arcanii odnieść większy sukces na rynku?
Arcania: Gothic 4 - recenzja gryOgniem i Mieczem: Dzikie Pola - recenzja gry
7.0 28 grudnia 2010
Poza trybem multiplayer Dzikie Pola oferują niewielką liczbę usprawnień. Czy jest to zatem wystarczająco dobry powód, by sięgać po dodatek?
Ogniem i Mieczem: Dzikie Pola - recenzja gry
Recenzja gry Pathfinder: Kingmaker – Baldur's Gate spotyka Sim City
7.0 11 października 2018
Dobry władca spór rozstrzygnie, miasto postawi, a potem smoka własnoręcznie ubije. I tak to będzie wyglądało w Pathfinder: Kingmaker debiutującego Owlcat Games. To niezłe RPG z kilkoma poważnymi „ale”.
Recenzja gry Pathfinder: Kingmaker – Baldur's Gate spotyka Sim City
Recenzja gry Graveyard Keeper – cmentarne Stardew Valley
7.0 11 września 2018
Marzyliście kiedyś o zostaniu grabarzem? Pewnie nie, ale nie znaczy to, że nie warto wypróbować tego nietypowego fachu - zwłaszcza, gdy można to zrobić w dość zwariowanej otoczce nietypowego świata fantasy.
Recenzja gry Graveyard Keeper – cmentarne Stardew Valley
Recenzja gry Diablo 4 Vessel of Hatred - dodatek przynosi sporo nowości, szkoda tylko, że muszą jeszcze dojrzeć
7.0 4 października 2024
Jeśli Vessel of Hatred to punkt „być albo nie być” dla Diablo 4, to hack’n’slash Blizzarda przetrwa – ale na warunkowym. DLC wprowadza świetną klasę i dużo dobrych nowości, ale przynosi też parę problemów – i zdradza dość niepokojące plany na przyszłość.
Recenzja gry Diablo 4 Vessel of Hatred - dodatek przynosi sporo nowości, szkoda tylko, że muszą jeszcze dojrzeć
Recenzja gry Wasteland 2 - najlepszy Fallout, na jakiego stać Kickstartera
7.0 22 września 2014
Twórcy Wasteland 2 obiecywali na Kickstarterze powrót postapokaliptycznych erpegów w wielkim stylu. Czy gra rzeczywiście jest następcą Fallouta?
Recenzja gry Wasteland 2 - najlepszy Fallout, na jakiego stać Kickstartera
Recenzja Wo Long: Fallen Dynasty - a miało być tak ciężko
7.0 2 marca 2023
Wo Long: Fallen Dynasty to dzikie połączenie Nioha i Sekiro, czyli dwóch gier, które swoim poziomem trudności mocno mnie przytłoczyły. W życiu nie spodziewałbym się więc, że będzie to dla mnie tak lekka przebieżka – satysfakcjonująca, acz monotonna.
Recenzja Wo Long: Fallen Dynasty - a miało być tak ciężko
Might & Magic VIII: Day of the Destroyer - recenzja gry
7.0 21 grudnia 2000
Might & Magic VIII to gra dobra, ale chyba zapowiadająca upadek tej serii – przynajmniej z tym engine. Jest to po prostu poprawna kontynuacja serii, bez żadnych rewelacji. Każdy prawdziwy fan i tak ją kupi, więc moje zarzuty nic tu nie znaczą ...
Might & Magic VIII: Day of the Destroyer - recenzja gry
Recenzja gry Expeditions: Viking – bardzo dobre RPG, ale z błędami
7.0 27 kwietnia 2017
Twórcy gier RPG stanowczo zbyt rzadko czerpią z historii. Expeditions: Viking udowadnia, iż bez magii i potworów też da się stworzyć głębokiego, ciekawego „rolpleja”. Gdyby tak jeszcze dowodziło, że można wypuścić grę bez mnóstwa błędów...
Recenzja gry Expeditions: Viking – bardzo dobre RPG, ale z błędami
Recenzja gry The Surge – Dark Souls w przyszłości
7.0 16 maja 2017
The Surge to solidnie zrealizowana i wyróżniająca się produkcja w stylu Dark Souls. Niestety, ciągną ją w dół pojedyncze niezbalansowane fragmenty rozgrywki.
Recenzja gry The Surge – Dark Souls w przyszłości
Recenzja gry Black Desert – najpiękniejsze MMORPG na rynku
7.0 29 marca 2016
Black Desert to najpiękniejsza gra MMORPG na rynku. Pytanie czy również najlepsza? Solidnie przetestowaliśmy produkcję Pearl Abyss i już wiemy komu najbardziej ona podejdzie.
Recenzja gry Black Desert – najpiękniejsze MMORPG na rynku
Sacred 2: Fallen Angel - recenzja gry
7.0 17 czerwca 2009
Długo przyszło konsolowcom czekać na ostatnie dzieło niemieckiej ekipy Ascaron Entertainment. Było warto?
Sacred 2: Fallen Angel - recenzja gryThe Bard's Tale: Opowieści Barda - recenzja gry
7.0 30 sierpnia 2005
Jak seria Naga broń wyśmiewa filmy akcji, tak Opowieści Barda parodiują gry cRPG, a szczególnie powtarzające się w nich nielogiczności. Do tego zapewniaja sporo zabawy w dobrym, cRPG-owym stylu.
The Bard's Tale: Opowieści Barda - recenzja gry
Recenzja gry Neverwinter - dynamiczna rozwałka w Dungeons & Dragons
7.0 14 lipca 2013
Ambitnie zaprojektowane realia D&D tworzą znakomitą alternatywę dla rynkowych gigantów MMO. Szybka rozgrywka w połączeniu ze znakomitą grafiką i możliwością tworzenia własnych questów wróży Neverwinter powodzenie na rynku, o ile twórcy wyeliminują wady.
Recenzja gry Neverwinter - dynamiczna rozwałka w Dungeons & DragonsPool of Radiance: Ruins of Myth Drannor - recenzja gry
7.0 26 listopada 2001
Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor to pierwsza gra komputerowa oparta na zasadach Trzeciej Edycji gry Dungeons & Dragons, opublikowanych w sierpniu 2000 przez wydawnictwo Wizards of the Coast.
Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor - recenzja gry
Recenzja gry Shadowrun Returns - powrót legendy, test dla Kickstartera
7.0 30 lipca 2013
Shadowrun Returns jest ważne z dwóch powodów: to powrót uniwersum łączącego wpływy Tolkiena i Gibsona oraz sprawdzian dla Kickstartera. Chociaż gra nie okazała się doskonała i pozostawia pewien niedosyt, z powodzeniem spełnia część obietnic.
Recenzja gry Shadowrun Returns - powrót legendy, test dla Kickstartera
Torchlight - recenzja gry
7.0 10 listopada 2009
Torchlight to potrawa smakująca jak Diablo, doprawiona szczyptą Fate'a, a przyrządzona przez twórców Hellgate: London. Jak smakuje? Przekonajcie się sami.
Torchlight - recenzja gry
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes - recenzja gry. Legenda wróciła, ale strzyka ją w kościach
7.0 30 kwietnia 2024
Duchowy spadkobierca serii Suikoden robi wszystko, by ożywić wspomnienia sprzed kilku dekad. Jest przy tym tak konsekwentny, że kontakt z nim wymaga zaakceptowania wielu archaizmów i rozwiązań rozwiniętych później przez licznych konkurentów.
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes - recenzja gry. Legenda wróciła, ale strzyka ją w kościachPathologic - recenzja gry
7.0 30 listopada 2006
Pathologic to prawdziwa gra moralnego niepokoju, jednak na drodze do zrozumienia jej stoi bardzo gruby mur niedopracowania technicznego.
Pathologic - recenzja gry
Darkspore - recenzja gry
7.0 4 maja 2011
Darkspore to najnowsze dzieło doskonale znanej firmy Maxis. Jak twórcy kasowych The Sims i SimCity poradzili sobie z futurystycznym hack'n'slashem?
Darkspore - recenzja gry