Rozwój prowincji | Krasnoludy | Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Rozwój prowincji
W rozdziale tym poznasz przykładowy sposób na rozbudowę podbitych dotychczas prowincji. Rozdział ten zakłada, że będziesz mieć kontrolę nad prowincjami: Srebrna Droga, Przełęcz Śmierci, Wschodnie Złe Ziemie, Zachodnie Złe Ziemie, Południowe Złe Ziemie, Plugawa Woda, Pustkowia Nagasha i Dolina Rzeki Krwi.
Uwaga od autora - przejęcie tych prowincji na poziomie trudności "B. Trudny" zajęło mi łącznie 80 tur. W przypadku każdego gracza może to być ilość inna - zależeć to będzie od tego jak dobrze pójdzie Zielonoskórym, od losowych wydarzeń, a także od tego, ile czasu poświęcisz na rozwój prowincji w czasie przejmowania kolejnych.
- Prowincja Srebrna Droga
- Prowincja Przełęcz Śmierci
- Pozostałe Prowincje
- Co da rozbudowanie prowincji w ten sposób
Prowincja Srebrna Droga
W stolicy, Karaz-a-Karak wybuduj:
- 5 poziom budynku głównego - da ci on, między innymi, globalny przyrost do przychodów.
- Hangar
- Posąg Grimnira
- Siedzibę Gildii Inżynierów
- Siedzibę Gildii Jubilerów
- Sala Tronowa Wielkiego Króla - budynek unikalny dla tej osady.
W Filarach Grungniego powinno znaleźć się:
- 3 poziom budynku głównego
- Skład Handlowy
- Warsztat Wytwórcy Narzędzi
- Sala Straży
Góra Squighorn z kolei:
- 3 poziom budynku głównego
- Warsztat Wytwórcy Narzędzi
- Pijalnia
- Sala Straży
Prowincja Przełęcz Śmierci
W stolicy, Czarnej Grani, wybuduj:
- 5 poziom budynku głównego
- Salę Przysiąg
- Siedzibę Gildii Inżynierów
- Posąg Grimnira
- Kuźnię Run
- Siedzibę Gildii Złotników - budynek unikalny dla tej osady.
W Żelaznej Skale powinno znaleźć się:
- 3 poziom budynku głównego
- Arsenał - budynek unikalny dla tej osady
- Sala Musztry
- Huta Żelaza - przychody i żelazo do handlu
Karag Dron z kolei:
- 3 poziom budynku głównego
- Skład Drzewny - przychody i drewno do handlu
- Pijalnia
- Skład Handlowy
Pozostałe Prowincje
Z uwagi na fakt, iż w pierwszych dwóch opisanych w tym rozdziale prowincjach (Srebrna Droga i Przełęcz Śmierci) uzyskasz dostęp do wszystkich jednostek frakcji Krasnoludów, rozwój pozostałych prowincji nie ma już tak wielkiego znaczenia. Trzeba kierować się jedynie trzema zasadami: zmaksymalizować dochody, tempo prac nad badaniami i przypilnować redukcji spaczenia. W stolicach należy wznieść:
- Siedziba Gildii Inżynierów - przyspieszy o 8% tempo badań (przy 8 tego typu budynkach w 8 stolicach prowincji które masz badania zostaną przyspieszone o 64%). Dodatkowo, budynki te pozwalają najmować bohaterów (Mistrz Inżynierów)
- Posąg Grimnira - zmniejszy spaczenie w prowincji o 5 punktów. Jeśli to okaże się zbyt małą ilością, możesz wybudować Kaplicę Zabójców (czyli 1 poziom tego budynku) w dowolnej osadzie w prowincji - da to mniejszą redukcję, bo jedynie 3 punkty.
Budynki te należy rzecz jasna postawić w stolicach prowincji. Reszta budowli powinna skupiać się wokół zwiększenia dochodów i zapewnienia bezpieczeństwa. W prowincjach, które nie są stolicami, warto wznieść:
- Wszelkie budynki zapewniające produkcję surowców do handlu.
- Skład Handlowy - budynek ten zapewnią % premię do przychodów. Ten budynek warto wybudować w możliwie największej ilości osad.
- Salę Straży - otoczy to osadę murem i znacznie powiększy garnizon. Przydaje się przede wszystkim w przypadku osad, które bezpośrednio graniczą z cudzymi terenami, bądź są znacznie oddalone od miejsc, w których przeważnie znajduje się twoja armia.
- Warsztat Wytwórcy Narzędzi - każdy z tych budynków zapewni 400 sztuk złota na turę, jednak przy licznych procentowych bonusach, które będziesz mieć, wartość ta może wzrosnąć nawet do 1000 złota za każdy tego typu budynek.
- Pijalnia - zwiększy ład publiczny o 8 punktów. Warto mieć przynajmniej jeden tego typu budynek w każdej prowincji.
- Unikalne budynki gospodarcze i militarne - jak Prochownia w Dok Karaz (choć w tym przypadku efekty zapewniane przez ten budynek ograniczają się jedynie do prowincji, w której go wzniesiesz).
- Port - budynek ten należy wznieść wszędzie tam, gdzie jest tego możliwość. Porty konstruować można jedynie przy osadach, które znajdują się przy wybrzeżu.
Co da rozbudowanie prowincji w ten sposób
Przemieszczając armię pomiędzy prowincjami Srebrna Droga i Przełęcz Śmierci będziesz w stanie najmować wszystkie dostępne dla Krasnoludów jednostki. Dodatkowo, efekt ten oczywiście dostępny jest podczas rekrutacji globalnej - czy to dla Lorda stacjonującego w sojuszniczym mieście, czy w trybie poruszania się "w obozie". Koszty rekrutacji globalnej są większe niż w przypadku lokalnej, jednak przy twoich dochodach nie będzie to stanowiło żadnego problemu.
Rozwijając jedynie 8 prowincji, które rozpisane zostały wyżej w sposób, który przedstawiony jest w tym rozdziale pozwoli ci na:
- Szkolenie wszystkich jednostek Krasnoludów.
- Gigantyczną, 64% premię do prędkości prowadzenia badań.
- Znaczne zwiększenie odporności prowincji na spaczenie - 5-8 punktów, w zależności od tego, które budynki wybudujesz.
- Bardzo wysoki przychód - spokojnie przebije on 20,000 sztuk złota na turę (a przy dużej ilości Składów Handlowych i Gildyjnych Rynków może wzrosnąć nawet do 30,000). Pozwoli ci to na utrzymywanie nawet 6 pełnych, 20-oddziałowych armii.
Jeśli uda ci się to osiągnąć, twoja frakcja będzie praktycznie niepokonana. Krasnoludy mają dość wolny start z uwagi na koszty ich budowli, jednak przy odpowiednim rozwoju nikt nie będzie w stanie ci zagrozić, nawet pałętające się wszędzie armie Chaosu.