Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Korzystanie z bohaterów | Bohaterowie | Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Korzystanie z bohaterów

Jak nietrudno się domyślić, samo posiadanie bohatera jeszcze niczego ci nie da - trzeba rzecz jasna odpowiednio wykorzystać oferowane przez ten typ jednostki funkcje. W rozdziale tym dowiesz się jak korzystać z usług bohaterów, oraz jakie mogą być tego konsekwencje.

Jak korzystać z usług bohaterów

Ekran przedstawiający szansę na wykonanie akcji. - Korzystanie z bohaterów | Bohaterowie | Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Ekran przedstawiający szansę na wykonanie akcji.

Zacząć należy od ustalenia jednej bardzo ważnej rzeczy - ograniczeń w działaniach bohatera w zależności od tego, czy podróżuje on sam, czy wcielony jest do armii. Otóż w przypadku, gdy bohater podróżuje razem z Lordem, nie będziesz w stanie korzystać z jego usług. Można rzecz jasna wydać mu rozkaz wykonania akcji, jednak wyjdzie on wtedy z armii sterowanej przez Lorda - a jeśli wykona akcję to nie będzie w stanie wrócić do armii w tej samej turze, gdyż po akcji bohaterowie nie mogą się już ruszać. Z kolei bohater podróżujący w pojedynkę nie będzie oferował żadnych korzyści z tytułu zdolności wpływających na armię, do której należy - trzeba mieć to cały czas na uwadze.

Prowadzenie akcji przy pomocy bohaterów nie różni się niczym od zwykłej akcji na mapie świata. Wystarczy bowiem zaznaczyć bohatera i wskazać mu cel klikając prawym przyciskiem myszy. W zależności od typu bohatera, a także od odblokowanych przez niego zdolności, do wyboru będzie inna czynność (bądź czynności) do przeprowadzenia.

Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na celu wyświetlone zostanie okno z możliwymi do wykonania akcjami, a także szansą na powodzenie każdej z nich. W oknie tym wyświetlony zostanie szereg informacji, takich jak:

  • Wynik pozytywny - szansa na skuteczne przeprowadzenie akcji, jak zabicie wskazanego bohatera, czy uszkodzenie budynku czy zranienie stacjonującej w osadzie armii.
  • Wynik negatywny, porażka bohatera - jeden z dwóch możliwych rezultatów negatywnych. W tym przypadku bohater po prostu nie da rady przeprowadzić akcji - oprócz tego nic się nie stanie.
  • Wynik negatywny, ranny bohater - oprócz nieudanej akcji, bohater zostanie dodatkowo zraniony. Przez kilka tur nie będziesz w stanie korzystać z jego usług, po czym zostanie on przywrócony do służby w stolicy prowincji.

Na szansę na przeprowadzenie akcji wpływ ma szereg czynników, takich jak poziom bohatera, przedmioty w które jest on wyposażony, niektóre zdolności, czy efekty specjalne na mapie świata. Jeśli szansa na wykonanie akcji jest zbyt mała, akcja będzie niedostępna do przeprowadzenia (przycisk będzie po prostu zabarwiony na szaro).

By móc korzystać z akcji bohaterów konieczne jest posiadanie dwóch rzeczy - odpowiedniego zapasu ruchu, by bohater mógł dotrzeć do celu i przeprowadzić działanie, a także wymaganego złota w skarbcu. Każda akcja kosztuje bowiem ustaloną ilość złota, a bez tego niemożliwe będzie przeprowadzenie jej. Ilość złota da się rzecz jasna zmniejszyć przy pomocy zdolności Lordów i bohaterów, technologii, budynków, a także pod wpływem zdarzeń specjalnych. Pamiętać należy jednak, iż przy sporej ilości bohaterów pod twoją komendą możesz bardzo łatwo utracić wszelkie posiadane przez ciebie złoto, dlatego warto zastanowić się, czy lepiej przeprowadzić ryzykowną akcję, czy zaoszczędzić kilkaset sztuk złota.

Skutki korzystania z akcji bohaterów

Skutki, nie licząc efektów dawanych przez same akcje, są dwa - zdobywanie przez bohatera doświadczenia i wpływ na dyplomację z frakcją, której osada / wojsko zostało objęte akcją. Każda akcja bohatera, niezależnie od tego czy udana czy nie (nie licząc sytuacji, w której bohater zostaje raniony) da mu ustaloną ilość punktów doświadczenia. Pozwala to bohaterom awansować na wyższe poziomy, co zwiększa ich skuteczność i daje dostęp do nowych zdolności do odblokowania.

Pamiętać należy jednak o tym, iż akcje bohaterów na wrogiej frakcji mają wpływ na wasze stosunki dyplomatyczne. Zabijanie bohaterów i atakowanie miast nieprzyjaciela będzie negatywnie wpływać na politykę - nie daje to olbrzymich kar, jednak bardzo szybko punkty negatywne mogą się skumulować. W skrajnych sytuacjach prowadzić to może do zerwania sojuszu, przerwania handlu, czy nawet wypowiedzeniu wojny. Trzeba więc bardzo uważać kiedy i na kim chcesz wykorzystać akcję bohatera.

Pamiętaj jednak o jednej rzeczy - w przeciwieństwie do Lorda, bohater może swobodnie poruszać się po terenie wroga, nie ryzykując tym, że otrzymasz karę z wtargnięcie na terytorium innej frakcji (jeśli nie posiadacie paktu o dostęp wojskowy). Dopóki nie przeprowadzisz akcji na wrogim bohaterze, Lordzie czy osadzie nie będzie to miało wpływu na stosunki dyplomatyczne pomiędzy waszymi frakcjami.

Wystawianie bohatera w prowincji

Każdego bohatera można wystawić w prowincji. - Korzystanie z bohaterów | Bohaterowie | Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Każdego bohatera można wystawić w prowincji.

Dodatkową, nieco ukrytą funkcją każdego bohatera jest możliwość wystawienia go w prowincji. Oferuje to rozmaite efekty, uzależnione rzecz jasna od rodzaju bohatera, jak i tego, czy jest to prowincja należącą do gracza, czy do innej frakcji. Każdy typ bohatera ma z góry ustalone, jaki efekt wywoła wystawienie go w prowincji. Dla przykładu Kapitan Imperium jest w stanie zwiększyć ład publiczny w danej prowincji 5, jeśli jest to prowincja należąca do gracza - w przypadku wroga zmniejszy on ład publiczny o 5. Inni bohaterowie mogą zwiększać bądź zmniejszać ilość dostępnych punktów Wiatrów Magii dla bohaterów znajdujących się na terenie prowincji, modyfikować koszty budynków czy rekrutacji wojsk, czy wpływać na spaczenie.

By wystawić bohatera, musisz zaznaczyć takiego, który porusza się samodzielnie (a nie wewnątrz armii), a następnie kliknąć na ikonkę "miecza i oka" widoczną na dole ekranu armii. Tam też podejrzeć możesz (najeżdżając na wspomnianą ikonę) jaki efekt spowoduje wystawienie bohatera. Wpływ (rodzaj) zawsze będzie taki sam, niezależnie od tego, czy jest to teren twój, czy wroga - różni się natomiast jego wartość. Jeśli wystawienie bohatera w twojej prowincji zwiększy ład publiczny o 5, w przypadku wrogiej zmniejszy go o 5 (a więc da -5), jeśli zwiększy ilość Wiatrów Magii o 10 to u wroga zmniejszy o tą samą (-10) i tak dalej.

Z wystawianiem bohaterów wiąże się jednak kilka rzeczy, mianowicie:

  • Po wystawieniu bohater traci cały swój ruch, niezależnie od tego, ile mu go zostało.
  • By wystawienie było aktywne bohater musi pozostawać w bezruchu. Gdy wystawisz bohatera, oddasz turę, a w następnej turze wykonasz nim ruch to efekt otrzymywany przez ten mechanizm przestanie działać. Można rzecz jasna zostawić bohatera w bezruchu przez niezliczoną ilość tur by wywoływał swój efekt.
  • Da się wystawić kilku różnych bohaterów w jednej prowincji, przez co ich efekty będą się kumulować, jednak nie można wystawić dwóch tych samych typów. Dla przykładu: możesz wystawić bohatera który zwiększa ład publiczny o 5 i drugiego, który zwiększa przyrost o 20, jednak nie możesz wystawić dwóch którzy zwiększają ład publiczny o 5, gdyż jeden z nich zastąpi po prostu drugiego.
  • Bohaterowie mogą negować efekty nakładane przez wrogich bohaterów. Jeśli, na przykład, wróg wystawi w twojej prowincji bohatera, który zmniejsza ład publiczny o 5, możesz wystawić własnego, który zwiększa go o tą samą wartość. W ten sposób efekty się zrównoważą. Przydaje się to wtedy, gdy zabicie bohatera nie wchodzi w grę.
  • Wystawianie bohaterów (w przeciwieństwie do normalnych akcji tych jednostek) w prowincji innej frakcji nie ma wpływu na stosunki dyplomatyczne pomiędzy waszymi frakcjami.