Rozwój prowincji | Imperium | Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Rozwój prowincji
Twoim głównym celem na najbliższe kilkanaście (bądź kilkadziesiąt, jak wolisz) tur jest rozbudowa przejętych niedawno osad. Nie ma sensu szkolić w tym momencie dodatkowej armii (lecz nie zwalniaj tej, którą masz - przyda się do zwiększenia ładu publicznego w prowincjach), więc skup się po prostu na rozwoju gospodarki i odblokowywaniu dostępu do nowych jednostek, jak i opracowywaniu technologii.
Warto przy tym odpowiednio zaplanować budowle, by nie doszło do sytuacji, w której dublują się one pomiędzy prowincjami, lub takiej, w której braknie ci kluczowego budynku w jednej prowincji, przez co kilka innych będzie bezużyteczne. Poniżej znajdziesz sugerowane budowle, które znaleźć powinny się w danych osadach zajętych przez ciebie prowincji - weź jednak pod uwagę fakt, iż w zależności od tego, ile czasu na to poświęcisz, zdołasz wybudować je do innego poziomu.
Prowincja Reikland
Jeśli chodzi o stolicę prowincji Reikland, czyli Altdorf, wybuduj:
- 5 poziom budynku głównego - da ci on, między innymi, globalny przyrost do przychodów.
- Zbrojownię
- Imperialny Port
- Warsztat Inżyniera
- Katedrę Sigmara
- Stadninę
W Helmgartcie powinno znaleźć się:
- 3 poziom budynku głównego
- Straż Miasta
- Gildia Krawców
- Karczma
W Eilhartcie z kolei:
- 3 poziom budynku głównego
- Gildię Krawców
- Koszary
- Reiklandzki Fort
W Grunburgu wybuduj:
- 3 poziom budynku głównego
- Gildię Krawców
- Gospodarstwo Hodowlane
- Stajnie z Końmi Bojowymi
Prowincja Wissenland
W stolicy, Nuln, wybuduj:
- 5 poziom budynku głównego
- Szkołę Artyleryjską w Nuln - zmniejszenie kosztów utrzymania artylerii i dodatkowe doświadczenie przy rekrutacji. Bonusy rzecz jasna są globalne, niezależne od miejsca, w którym wyszkolisz te jednostki.
- Warsztat Inżyniera
- Wieżę Czarodzieja
- Katedrę Sigmara
- Gildię Krawców, jeśli potrzebujesz dochodu, bądź Karczmę z Powozownią, jeśli ładu publicznego
W Wissenburgu powinno znaleźć się:
- 3 poziom budynku głównego
- Straż Miasta
- Gildia Krawców
- Murarz - przychody i marmur do handlu
W Pfeildorfie z kolei:
- 3 poziom budynku głównego
- Straż Miasta
- Huta Żelaza - przychody i żelazo do handlu
- Gildię Krawców, jeśli potrzebujesz dochodu, bądź Karczmę, jeśli ładu publicznego
Prowincja Stirland
W stolicy, Wurtbadzie, wybuduj:
- 5 poziom budynku głównego
- Wieżę Czarodzieja
- Katedrę Sigmara
- Gildię Krawców
- Producenta Wina - przychody i windo do handlu
- Wzmocnione Mury - jest to najdalej położona osada, przez co będzie narażona na ataki
W Radzie powinno znaleźć się:
- 3 poziom budynku głównego
- Straż Miasta
- Gildia Krawców
- Karczma
Prowincja Averland
W stolicy, Averheim, wybuduj:
- 5 poziom budynku głównego
- Wieżę Czarodzieja
- Katedrę Sigmara
- Gildię Krawców
- Gospodarstwo Ziemskie
- Wzmocnione Mury - do ochrony i głównie z powodu braku lepszego budynku
W Grenzstadt powinno znaleźć się:
- 3 poziom budynku głównego
- Straż Miasta
- Gildia Krawców
- Piece - przychód i wyroby garncarskie do handlu
Korzyści takiego rozwoju
Dwie pierwsze prowincje, Reikland i Wisseland, posłużą do odblokowania wszystkich jednostek dostępnych dla Imperium. Będąc na tych terenach będziesz w stanie szkolić każdy oddział, jednak do tego również można wykorzystać rekrutację globalną, by najmować je z każdego miejsca na mapie.
Stirland i Averland służą głównie do zwiększenia przychodów, gdyż nie ma tam (prawie) żadnych unikalnych budowli, a dublowanie budynków do szkolenia wojsk nie ma większego sensu, bo możesz najmować wojska globalnie. W obu stolicach tych prowincji, a także w ich osadach wybudowane zostały mury - zwiększy to ich ochronę i pozwoli (w większości sytuacji) nie martwić ci się ich obroną.
W każdej stolicy prowincji wybudowane zostały Katedry Sigmara. Dadzą ci one możliwość wyszkolenia dwóch typów bohaterów (w dodatku startować będą na 5 poziomie), a także zmniejszą spaczenie w prowincji o 12 punktów, co powinno zagwarantować ci spokój z tym upierdliwym mechanizmem. Wieże Czarodzieja, które znajdziesz w 3 stolicach (z wyjątkiem Altdorfu), dadzą ci dostęp do wszystkich rodzajów bohaterów-czarodziejów (także na 5 poziomie), a w Wissenlandzie będzie można nająć chyba najpotężniejszy oddział artylerii w grze, Świetlistą Arkę Hysh, która zadaje olbrzymie obrażenia i doskonale nadaje się do walki z dużymi przeciwnikami i Lordami / Bohaterami.