Czym są Wiatry Magii | Magia i Wiatry Magii | Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Czym są Wiatry Magii
Magia jest całkowitą nowością w grze z serii Total War - w żadnej poprzedniej odsłonie nie było mechanizmu, który by ją nawet przypominał. Dzięki dodaniu do gry czarów znacznie zwiększyły się możliwości prowadzenia walk - można z czarów kompletnie zrezygnować i skupić się na brutalnej sile, bądź skoncentrować potęgę swojej ofensywy wokół magii.
By móc rzucać zaklęcia potrzebne będą dwie rzeczy: jednostka w twojej armii zdolna posługiwać się magią, a także odpowiedzi zasób Wiatrów Magii - to drugie to nic innego jak odpowiednik many z innych gier. Do jednostek, dla których dostępne są czary wrócimy w dalszej części tego rozdziału, teraz skupimy się na tym, czym są Wiatry Magii.
Chcący poznać znaczenie tego terminu powinni udać się na wikipedię poświęconą uniwersum Warhammera, lecz w ogólnym skrócie Wiatry Magii umożliwiają wybranym jednostkom na posługiwanie się czarami. Jest to po prostu pula punktów (stąd porównanie do many), która wykorzystywana jest do miotania zaklęć - każde z nich wymaga odpowiedniej ilości punktów Wiatrów Magii, by móc z niego skorzystać. Punkty te, a także sama zdolność czarowania dostępna jest jedynie podczas starć - nie da się rzucać zaklęć z poziomu mapy świata.
Rozróżnić tutaj należy dwie rzeczy - ilość dostępnych w danym momencie punktów Wiatrów Magii, jak i dostępną rezerwę tychże punktów. Oba sprawdzić można przed walką (na ekranie poprzedzającym starcie znajdziesz niewielki, pionowy pasek zabarwiony na jasnoniebieski kolor), jak i w trakcie walki. Oba wskaźniki zlokalizowane są (podczas starcia) w prawym dolnym rogu ekranu - kulo-podobny obiekt przedstawia dostępne w danym momencie punkty, a niewielki wskaźnik zlokalizowany po jego prawej stronie dostępną rezerwę.
Punkty dostępne w danym momencie pozwalają ci właśnie na rzucanie czarów - za każdym razem, gdy rzucisz jakieś zaklęcie odpowiednia ilość punktów zostanie odjęta z puli. Punkty odnawiają się co ustaloną ilość sekund (sprawdzić to możesz najeżdżając na pulę), jednak wraz z pomniejszaniem się dostępnej rezerwy czas odnowienia zacznie się wydłużać. Gdy wyczerpiesz wszystkie punkty z rezerwy Wiatrów Magii, rzucanie kolejnych zaklęć będzie niemożliwe do końca bitwy.
Na wielkość rezerwy punktów Wiatrów Magii wpływ ma szereg czynników:
- Stan Wiatrów Magii na mapie świata - zmienia się on co kilka tur, a dla niektórych miejsc może być słabszy, bądź silniejszy. Sprawdzić to możesz najeżdżając kursorem na dowolne miejsce na mapie.
- Zdolności Bohaterów i Lordów.
- Przedmioty Bohaterów i Lordów.
Dodatkowo, rezerwę można nieznacznie powiększyć już w trakcie starcia - potrzebne będą do tego zdolności aktywne dostępne dla Bohaterów i Lordów, którzy mogą korzystać z magii (pod warunkiem, że odblokujesz stosowną zdolność), jak i zdolności oferowane przez niektóre przedmioty. Za każdym razem, gdy skorzystasz z takiej zdolności, rezerwa powiększona zostanie o maksymalnie kilka punktów.
Pamiętaj też o tym, iż wielkość rezerwy Wiatrów Magii może być różna dla twojej armii, a także dla tej sterowanej przez przeciwnika, głównie za sprawą zdolności specjalnych, które posiadają Lord i/lub Bohaterowie w tejże armii.