Charakterystyka | Wojownicy Chaosu | Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Charakterystyka
Wojownicy Chaosu nie przypominają żadnej innej frakcji. Armia stworzona z obłąkanych ludzi i wściekłych bestii, której jedynym celem jest zniszczenie wszystkich frakcji i pogrążenie w chaosie. Frakcja ta różni się znacząco pod względem rozgrywki - nie posiadają oni ani nie mogą przejmować nowych osad, korzystają z mobilnych baz (Hord), a każda inna frakcja jest do nich wrogo nastawiona.
Ogólne informacje
Armia dostępna dla Wojowników Chaosu jest prawdopodobnie najsilniejszą z dostępnych w grze. Mają oni co prawda swoje ograniczenia (o których poniżej), jednak ich jednostki do walki wręcz, wyposażone w ciężkie pancerze, dobry współczynnik dyscypliny i wysokie obrażenia nie mają sobie równych. Rydwany z rogatą bestią są praktycznie jedynymi użytecznymi jednostkami tego typu, posiadającymi olbrzymią premię do szarży i wywołującymi terror wśród pobliskich wrogów. Ich konnica również zasługuje na pochwałę, przegrywając jedynie nieznacznie z tą dostępną dla Imperium.
To, czym wyróżnia się ta frakcja jest dostępność jednostek-potworów. Trolle Chaosu, Pomioty Chaosu, Olbrzymy Chaosu - jest tutaj cała masa jednostek powodujących strach (a w przypadku Olbrzymów Chaosu i terror). Shaggoth Smoczych Ogrów to jedna z najpotężniejszych jednostek w grze - pod względem zadawanych obrażeń ustępują jedynie niektórym Lordom.
Bez dwóch zdań Wojownicy Chaosu przodują jeśli chodzi o magię ofensywną. Nie licząc przywódcy frakcji, Archaona Wszechwybrańca (który jest niezwykle potężnym wojownikiem i czarodziejem jednocześnie), mają oni dostęp do magów władających magią metalu, ognia i śmierci. Przy wykorzystaniu tych czarów można obrócić losy niemalże każdej walki - jeden celnie rzucony czar Burzy Ognia potrafi wybić nawet 4 pełne oddziały jednostek. Jednakże, cierpią oni na niedobór zaklęć defensywnych, w czym bezapelacyjnie przoduj Imperium.
Z frakcją tą wiążą się jednak dwa problemy - mała ilość jednostek strzelających i artylerii. Mają oni dostęp jedynie do dwóch wariantów Konnych Grasantów i mimo, że te jednostki doskonale nadają się do walk zaczepnych, bardzo szybko jednak zostają w tyle za lepszymi jednostkami strzeleckimi dostępnymi dla innych frakcji. Jeśli chodzi o artylerię, mogą oni korzystać tylko z jednego jej rodzaju - Piekielnego Działa. Mimo, że Piekielne Działa są bardzo skuteczne i ogólnie są jednymi z najlepszych jednostek artylerii w grze, nie będziesz mieć w tym przypadku bogatego wyboru jak to ma miejsce w Imperium, czy u Krasnoludów.
Ich cechą wyróżniającą jest system Hord. Wojownicy Chaosu rozpoczynają bez jakichkolwiek osad i w trakcie rozgrywki nie mogą ich przejmować. W zamian za to dysponują Hordami. Są to po prostu mobilne osady, wbudowane w armię Lorda - Lord może normalnie poruszać się po mapie ze swoją armią, lecz razem z nim "podróżuje" także Horda, czyli wszelkie wzniesione przez niego budynki. Każdy Lord to oddzielna Horda, a każda Horda musi być rozbudowana od zera, jak normalna osada. Sprawia to, iż Wojownicy Chaosu są frakcją bardzo mobilną i nastawioną na agresywny rodzaj rozgrywki - nie muszą chronić własnych włości przed atakami innych, czy dbać o poziom ładu publicznego / posłuszeństwa. Jednakże, z systemem Hord wiążą się dwa problemy. Po pierwsze - dwie Hordy nie mogą przebywać blisko siebie, gdyż inaczej ich armie będą otrzymywać obrażenia od wyczerpania. Utrudnia to nieco atakowanie osad, a przede wszystkim stolic. Po drugie - jeśli Horda zostanie wybita, utracisz wszystkie budynki, które zostały tam wzniesione. Pełna rozbudowa pojedynczej Hordy zająć może nawet 100 tur - jest to więc bardzo dotkliwa strata.
Zostało jeszcze 56% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie