Charakterystyka | Leśne elfy | Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Leśne Elfy to rasa żyjąca pośród drzew puszczy Athel Loren u południowych granic Bretonni. W centrum lasu znajduje się Dąb Wieków, którego elfy nieustannie strzegą.
Ogólne informacje
Leśne Elfy dysponują znakomitymi strzelcami, a także wsparciem duchów lasu w postaci m.in. potężnych drzewców. Jednostki elfów są lekko uzbrojone, a braki w pancerzu nadrabiają szybkością i umiejętnościami walki. Zaś potężniejsze duchy lasu, choć bardzo odporne, są również bardzo wolne.
Rasa ta dysponuje dosyć szerokim dostępem do magii. Mogą werbować bohaterów dysponujących jedną z trzech domen (cieni, życia lub bestii). Znajdziesz tutaj zarówno zaklęcia ofensywne, jak i defensywne.
Istotną kwestią podczas rozgrywki tą rasą jest rozwój i ochrona Dębu Wieków. Znajduje się on w centrum Athel Loren w postaci prowincji z jednym budynkiem. Jego rozwój odblokowuje kolejne bonusy dla twojej frakcji, w tym możliwość zawiązania konfederacji z pozostałymi frakcjami Leśnych Elfów.
Unikalną mechaniką podczas rozgrywki Leśnymi Elfami jest pozyskiwanie bursztynu. Bursztyn zdobywa się zajmując osady, a także zawiązując sojusze i wygrywając bitwy zadaniowe. Zużywa się go zaś do rozbudowy prowincji, a także przy opracowywaniu niektórych technologii. Jest on również wymagany do rozwoju Dębu Wieków. Bursztyn można utracić w wypadku utraty prowincji lub rozwiązania sojuszu. Jego niedobory wiążą się z karami dla Twojej frakcji.
Podobnie jak Imperium, Leśne Elfy mają dostęp do urzędów. Mianowanie lorda na jeden z urzędów przyzna twojej frakcji spore premie - może on w dalszym ciągu dowodzić armią. Jednakże by odblokować dostęp do czterech z sześciu (w przypadku głównej frakcji Leśnych Elfów, grając Arhwylonem będziesz miał do dyspozycji tylko cztery urzędy) urzędów jest wymagane wzniesienie wpierw odpowiednich budynków. Dodatkowo grając Orionem urzędy można obsadzać jedynie elfami, zaś grając Durthu mogą to być wyłącznie drzewce.
Grając Leśnymi Elfami będziesz mógł zająć każdą prowincję. Jednakże poza lasem Athel Loren w podbitych prowincjach będziesz mógł wnieść tylko jeden budynek infrastruktury (chyba, że slot będzie już zajęty przez port). W przypadku prowincji w Athel Loren będziesz miał do czynienia z specjalnymi prowincjami posiadającymi tylko jeden region. Za to w każdym z tych regionów będziesz miał łącznie do dyspozycji 9 slotów na budynki. Dodatkowo musisz liczyć się z tym, że prowincje Leśnych Elfów nie posiadają żadnych struktur obronnych.
Frakcja ta posiada wielu potencjalnych wrogów. Choć walka z innymi frakcjami elfów raczej cię nie czeka, to inne rasy nie będą do ciebie przyjaźnie nastawione. Część relacji można poprawić opracowując odpowiednie technologie, jednak musisz stale uważać na grasujące hordy Zwierzoludzi. Będą one chciały zniszczyć znajdujący się w centrum lasy Dąb Wieków.
Warunki zwycięstwa
W przypadku Leśnych Elfów niezależnie od wybranego lidera w celu osiągnięcia zwycięstwa musisz:
- Zbudować następujący budynek: Dąb Wieków (kwitnący)
- Wygrać następującą bitwę zadaniową: Dębowa obrona
Dostępni liderzy
W przypadku Leśnych Elfów do wyboru jest dwóch lordów, z osobnymi pozycjami startowymi. Są to Orion (będący przywódcą głównej frakcji) oraz Durthu (przywódca frakcji Argwylon). Wybór lorda wpływa nie tylko na posiadane początkowo jednostki oraz bonusy, ale także na początkową sytuację w kampanii. Dodatkowo w przypadku tej frakcji od wyboru lorda zależne jest, które jednostki elitarne będą wymagały zużycia bursztynu. W przypadku Oriona będą to elitarne jednostki leśnych istot, zaś w przypadku Durthu będą to elitarne jednostki elfickie. Od tego jakiego lidera wybierzesz zależy też to jakich lordów będziesz mógł obsadzać na urzędach. Z tego względu wybór lorda jest dosyć istotny, zwłaszcza, że dostęp do drugiego z nich otrzymasz dopiero gdy wcielisz za pomocą konfederacji jego frakcję do swojej.
Orion rozpoczyna rozgrywkę z jednostkami: Dzicy Jeźdźcy, Wieczna Straż, Zwiadowcy z Głębokiej Knei. Najciekawszą jednostką tutaj są Dzicy Jeźdźcy, to szybka, lekkozbrojna jednostka jazdy dobrze nadająca się do likwidacji słabszych jednostek wroga. Zwiadowcy zaś są jednostką niespecjalnie lepszą od podstawowych łuczników elfów, posiadają jedynie lepszej umiejętności skradania. W przypadku Wiecznej Straży mamy do czynienia z najbardziej podstawową jednostką piechoty elfów, do której dostęp będzie natychmiastowy. Sam Orion jest potężnym wojownikiem, walczącym zarówno na dystans jak i w zwarciu. W obu przypadkach zadaje on olbrzymie obrażenia z przebiciem pancerza. Dodatkowo dwie mocne umiejętności dystansowe pozwalają mu dodatkowo nękać wroga. Posiada też atrybut niezłomności, więc nigdy nie ucieknie on z pola walki. Zaś same efekty lidera to zmniejszony koszt werbunku i utrzymania jednostek Dzikich Jeźdźców oraz zwiększona dyscyplina armii podczas walki na terenach leśnych.
Durthu ma z kolei początkowo do dyspozycji: Drzewne Bractwo, Dzicy Jeźdźcy, Driady. Tutaj na uwagę zasługuje Drzewne Bractwo, które jest dobrą jednostką obronną. Podobnie jak przy Orionie są tutaj też Dzicy Jeźdźcy, zaś Driady podobnie jak Wieczna Straż jest podstawową, niezbyt mocną piechotą. Sam Durthu jest jednym z potężnych drzewców. Powolny, jednakże bardzo silny i zadający olbrzymie obrażenia z przebiciem pancerza. Dodatkowo dysponuje on zaklęciami z domeny bestii, a także kilkoma unikatowymi umiejętnościami. Do jego efektów należy zmniejszony koszt werbunku bohatera Mara z gałęzi, a także zwiększony atak jednostek na terenach leśnych. Dodatkowo jednostki w jego armii są odporne na wyczerpanie.
Dodatkowo, niezależnie od wybranego lorda, od początku rozgrywki będziesz posiadać jedną jednostkę zużywającą bursztyn. W przypadku Oriona są to Jastrzębi Jeźdźcy, zaś u Durthu - Strażnicy Ścieżek. Warto mieć to na uwadze.