Wyspy Zachodnie (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda poradnik King's Bounty: Legenda
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Pirackie plony
To zadanie możesz otrzymać od Bosego Szerszenia, jeśli zdecydujesz się oddać dług Morrisona z własnej kieszeni (więcej szczegółów na ten temat w opisie misji Okup Scotta Morrisona z zestawu scenariuszy pobocznych dla Wysp Wschodnich). Pirat poprosi Cię o dostarczenie kilku krzewów, które rosną na małej wyspie, zlokalizowanej w archipelagu Wysp Wschodnich. Szerszeń udzieli Ci ponadto dokładnych instrukcji, jak dostać się do jaskini.
Dotknij czaszki aby dostać się do ukrytej jaskini.
| W tym miejscu rosną konopie.
|
Poszukiwana wysepka znajduje się na wschód od Zamku Totenheim - łatwo ją rozpoznać po charakterystycznym krzyżu wbitym w ziemię. Zwróć uwagę na czaszkę, która leży u podnóża krucyfiksu. Jeśli na niej klikniesz, automatycznie przeniesiesz się do ukrytej groty.
Sadzonek konopi pilnuje grupa Obserwatorów. Wrogowie nie powinni Ci sprawić większych kłopotów, więc gdy tylko się z nimi uporasz, rozpocznij zbiór roślin. W sumie potrzebujesz pięć sztuk. Gdy wszystkie konopie znajdą się w Twoim plecaku, opuść jaskinię i wracaj do Bosego Szerszenia. Porozmawiaj z piratem, a Twój dług zostanie anulowany.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Przeklęty skarb
Nieopodal Zamku Tripol znajduje się jaskinia, przed którą stoi jeden z morskich rozbójników - Bob Devis. Pirat jest w posiadaniu mapy z zaznaczoną lokalizacją skarbu, ale boi się wyruszyć na jego poszukiwania ze względu na klątwę, która na nim ciąży. Jeśli w rozmowie z opryszkiem zgodzisz się znaleźć i wykopać skrzynię, otrzymasz cenny pergamin.
Boba Devisa znajdziesz przed jaskinią.
| Mapa przedstawiająca lokalizację skarbu.
|
Podziemi strzeże kilkadziesiąt Obserwatorów, którzy na dodatek wspierani są przez liczną grupę Jadowitych Pająków. Jeśli do tej pory należycie dbałeś o rozwój bohatera, to pokonanie niezbyt wymagających przeciwników nie powinno nastręczać Ci większych trudności. Gdy uporasz się z zagrożeniem, przejdź przez drewniany most na koniec jaskini.
Skarb zakopany jest tuż za mostem - wystarczy użyć łopaty, aby go wydobyć. Gdy tylko skrzynia znajdzie się na powierzchni, do walki wkroczą pilnujący jej ożywieńcy. Wroga armia składa się z kilkudziesięciu Duchów, a także kilkuset Szkieletów (w tym łuczników) i stanowi zdecydowanie większe wyzwanie niż pokonani Obserwatorzy.
W jaskini musisz uporać się z Obserwatorami.
| Miejsce w którym ukryto kufer tradycyjnie oznaczony jest świetlistym promieniem.
|
Pokonawszy strażników dowiesz się, że w skrzyni znajduje się kilkanaście tysięcy sztuk złota i magiczna halabarda. Wyjdź na zewnątrz i porozmawiaj z Devisem na temat zawartości kufra. Jeżeli skłamiesz, że skarb nie istnieje, pirat nie uwierzy w tę historię i zaatakuje Cię. Będziesz musiał stoczyć szybką bitwę, w której naprzeciw Twojej armii stanie grupa kilkuset Maruderów, Cierni Łowców i Bandytów. Wyeliminowawszy przeciwnika zatrzymasz skarb, na dodatek dostaniesz dodatkowe punkty doświadczenia i złoto za wygrany pojedynek.
Możesz również zdradzić Devisowi co znajdowało się w kufrze, a następnie podzielić się łupem. Tylko od Ciebie zależeć będzie czy weźmiesz halabardę, czy też złoto.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, magiczny przedmiot.
Przyrodni brat
Scott Thompson z Zamku Tripol chce abyś porozmawiał z Mano Riveresem - bratem pirata, którego pozbyłeś się na polecenie gubernatora w zadaniu Ciernisty Wilk. Władca Wysp Wolności obawia się, że po śmierci krewnego, Mano może popełnić jakieś głupstwo. Twoja w tym głowa, żeby taka sytuacja nie miała miejsca.
Mano Riveres przebywa w Zamku Exail, który znajdziesz w północnej części krainy. Popłyń tam statkiem i porozmawiaj z piratem. Brat Ciernistego Wilka nie ma żalu do gubernatora, ale nie podoba mu się, że pod murami jego twierdzy przebywają podporządkowane Thompsonowi oddziały Szalonego Księcia. Riveres nie pozostawi Ci wyboru. Albo zaatakujesz jego, albo pozbędziesz się stacjonujących pod zamkiem wojsk gubernatora.
Zadanie otrzymasz od gubernatora Wysp Wolności.
| Mano Riveres przebywa w Zamku Exail.
|
Jeśli doprowadzisz do bitwy z Mano, będziesz musiał zmierzyć się ze zróżnicowaną armią, w której znajduje się spora grupa Piratów, Kapłanów, Obserwatorów, Zbrojnych i Mant. Mimo dużej liczby wrogich żołnierzy, doświadczony bohater powinien wyjść z tej potyczki bez większych strat. Zwyciężywszy w bitwie automatycznie pozbędziesz się Riveresa, a na jego miejsce wejdzie Szalony Książę. Ten ostatni gotów jest handlować z Tobą, jeśli należysz do Bractwa Wybrzeża. Nagrodę za wykonanie zadania odbierz u Scotta Thompsona (warto zwrócić uwagę na nowe jednostki w Zamku Tripol, w ofercie pojawią się m.in. Cyklopy).
Szalony Książę dysponuje mniej zróżnicowaną armią (pod jego komendą służą Kapłani, Wilki i Wilki Morskie), ale za to bardziej zaprawioną w boju. Pokonanie pirata nastręcza zdecydowanie większych trudności - nie dość, że dysponuje on lepszymi jednostkami, to na dodatek jest lepszym magiem. Gdy w końcu uporasz się z armią Księcia, porozmawiaj z Mano. Riveres przysięgnie wierność gubernatorowi. Powiedz to Thompsonowi i odbierz nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, nowe jednostki w Zamku Tripol (tylko gdy zabijesz Mano Riveresa).
Uwolnić więźniów
To pierwsze zadanie jakie otrzymasz od Teksa Lepkie Ręce po dołączeniu do Bractwa Wybrzeża (więcej informacji na ten temat w rozdziale Członkowstwo w Bractwie Wybrzeża). Przywódca pragnie, abyś wyciągnął z więzienia jednego z członków bandy, Starego Oprycha.
Główna siedziba Bractwa Wybrzeża.
| Do więzienia najłatwiej dostać się drogą morską.
|
Więzienie znajduje się w małej zatoczce, na wschód od Zamku Tripol (można się do niego dostać zarówno drogą morską, jak i lądową, ale ta pierwsza jest nieporównywalnie bezpieczniejsza). Wejścia do lochu strzeże strażnik, którego należy zachęcić do współpracy. Opcje są dwie. Pierwsza z nich zakłada wręczenie łapówki w wysokości siedmiu tysięcy sztuk złota, natomiast druga pojedynek z gwardzistą. Jeśli pokonasz strażnika, a nie powinno być to specjalnie trudne, loch stanie otworem.
Kapłani to jedyni wrogowie, jakich spotkasz w lochu.
| Stary Oprych przetrzymywany jest w jednej z cel.
|
W środku czeka Cię bitwa z kilkudziesięcioma Kapłanami, którzy patrolują więzienny kompleks w towarzystwie Zbrojnych. Gdy uporasz się z przeciwnikami, zwiedź wszystkie cele. W jednej z nich znajdziesz gotowych do przyłączenia się Berserkerów, natomiast w innej Starego Oprycha. Porozmawiaj z piratem i powiadom go o udanej misji ratunkowej. Skazaniec podziękuje za Twój wysiłek i obieca, że przy następnym spotkaniu odwdzięczy się z nawiązką (Oprych zna legendę o zatopionym statku i opowie Ci ją, jak go odwiedzisz w siedzibie Bractwa). Możesz wrócić do Teksa i odebrać nagrodę za wykonanie zadania.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, magiczne zwoje.