Las Verlon (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda poradnik King's Bounty: Legenda
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Las Verlon
Arena Dnia Sądu
Mistrz Trygiusz z Akademii Magii zleci Ci niespecjalnie trudne i bardzo opłacalne zadanie, o ile w rozmowie wykażesz zainteresowanie pracą dla czarodziejów. Celem misji jest eksterminacja strażników pilnujących jednego z magicznych przedmiotów.
Jeśli zgodzisz się wykonać zadanie, zostaniesz automatycznie przeniesiony na pole bitwy, gdzie będą czekać na Ciebie wrogie jednostki: Łucznicy, Inkwizytorzy, Kapłani, a także Gremliny w wieżach. Sprawa jest prosta - musisz całą tę hałastrę zmieść z powierzchni ziemi. Aby tego dokonać, potrzebujesz średnio doświadczonego bohatera (żółtodziób nie ma żadnych szans), solidnej armii, a także pomocy zaklęć lub demonów ze Szkatułki.
Akademia Magii znajduje się tuż obok zamku Verlon.
| Arena Dnia Sądu - stąd nie ma ucieczki.
|
Eksterminację przeciwników rozpocznij od wież z Wrednymi Gremlinami, gdyż te potrafią rzucać mocne zaklęcia ofensywne. Kiedy zagrożenie ze strony stworów minie, zaatakuj pozostałych przeciwników. Wrogie wojska nie są liczne, więc nie musisz martwić się o straty we własnych jednostkach. Jeśli umiejętnie zarządzałeś swoją armią i korzystałeś z usług demonów, batalia potrwa zaledwie kilka tur.
Po zabiciu wszystkich przeciwników zostaniesz automatycznie wynagrodzony przez Trygiusza. Ogromna ilość złota i doświadczenia jest nie do pogardzenia w początkowej fazie rozgrywki, dlatego warto jak najszybciej wykonać omawiane zadanie.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Bezgłowy szkielet
Po wejściu do zrujnowanego zamku królewskiego (znajdziesz go w centralnej części krainy), przyjrzyj się szkieletowi siedzącemu pod ścianą i porozmawiaj z nim. Po krótkiej wymianie zdań z ożywieńcem stanie się jasne, że nieumarły nie ma czaszki i bardzo chciałby ją odzyskać.
Szkielet czeka cierpliwie na śmiałka, który jest w stanie dostarczyć mu czaszkę.
| Czaszka leży na podłodze w jednym z korytarzy twierdzy.
|
Czaszka leży na podłodze w jednym z zamkowych korytarzy i jest strzeżona przez bardzo liczną grupę Szkieletów (w jej skład wchodzą zarówno zwykli wojownicy, jak i łucznicy). Musisz uważnie rozglądać się dookoła, gdyż czerep jest mały i trudno go zauważyć. Gdy wreszcie uda Ci się go znaleźć, biegnij czym prędzej do zleceniodawcy.
Kliknij na pochodnię, aby otworzyć tajne przejście.
| Ukryta komnata.
|
Porozmawiaj ze szkieletem. W zamian za odnalezienie głowy, ożywieniec zdradzi Ci informację o tajemnej komnacie, która zawiera przydatne przedmioty. Aby ją odnaleźć, musisz przekręcić jedną z pochodni zlokalizowanych w zachodnim skrzydle zrujnowanej twierdzy. W niedostępnej normalną drogą sali znajdziesz flagę zwiększającą Dowodzenie oraz skrzynię ze złotem.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Biedny Ilik
W zachodniej części krainy, tuż obok wejścia do jaskini, znajdziesz Piotra. Wieśniak poprosi Cię o pomoc w odnalezieniu syna Ilika, który najprawdopodobniej wszedł do pobliskiej groty.
Ilik faktycznie znajduje się w jaskini, ale jego odnalezienie nie będzie takie proste. Dostępu do chłopca strzeże kilka grup Pająków, które zaatakują Cię bez ostrzeżenia gdy tylko znajdziesz się na ich drodze. Musisz mozolnie przeć naprzód, eliminując wszystkich napotkanych agresorów. Zadanie do łatwych nie należy, z racji tego że wrogie wojska są bardzo liczne.
Piotr podejrzewa, że Ilik znajduje się w pobliskiej jaskini.
| Po kilku wyczerpujących walkach z pająkami, w końcu dotrzesz do chłopca.
|
Gdy pozbędziesz się wszystkich wrogów, zaopiekuj się chłopcem i opuść jaskinię. Po krótkiej rozmowie z Piotrem okaże się, że Ilik został zatruty przez pająki i jedynym sposobem na jego ocalenie jest mikstura na bazie liści Wonnej Nirvy.
Poszukiwane rośliny rosną na południe od jaskini, w okolicy drewnianego mostu. Rozpoznasz je bez trudu po charakterystycznym, żółtym kolorze. Z racji tego że w okolicy szwendają się grupy Pająków i Okrutnych Obserwatorów, będziesz zmuszony do stoczenia kilku bitew z wrogami.
Poszukiwane kwiaty rosną w pobliżu jaskini.
| Piotr czeka na antidotum w wiosce.
|
Gdy wreszcie uda Ci się zdobyć wszystkie kwiaty (w sumie potrzebujesz pięć sztuk), skieruj się do wioski Verlon i wręcz je Piotrowi. Chłop ile sił w nogach pobiegnie pomóc chłopcu, a Ty otrzymasz w nagrodę obiecane wcześniej zwoje magiczne oraz punkty doświadczenia.
Nagrody: Punkty doświadczenia, magiczne zwoje.