Wyspy Wschodnie (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda poradnik King's Bounty: Legenda
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Wyspy Wschodnie
But tytanów
Wyląduj na najdalej wysuniętej na północ wysepce i zagadnij do zamieszkującego ją kapłana. Twoim rozmówcą okaże się Amelij Midas - kustosz muzeum tytanów, do którego wejście znajduje się pod olbrzymim kamiennym butem. Wyraź chęć odwiedzenia tej interesującej placówki, a przy okazji Amelij zleci Ci pewne zadanie.
Wewnątrz muzeum panoszy się grupa Orków, której kustosz chciałby się pozbyć. Przystań na propozycję kapłana i zapłać za wejście (jeśli poprosisz o rabat w związku z wykonywanym zadaniem, to kwota zostanie obniżona o 50%). Po podziemiach kręcą się dwie grupy Wściekłych Goblinów oraz Orków, ale najważniejszym przeciwnikiem jest Bdyh Haar.
Wejście do muzeum znajduje się w olbrzymim bucie.
| Bliskie spotkania z Bdyhem Haarem.
|
Ork dysponuje armią złożoną z Goblinów i Wściekłych Goblinów. Dla Twojego przeciwnika pracuje również Ogr - jest on zarazem najmocniejszą jednostką, której przyjdzie stawić Ci teraz czoła. Haar nie jest zbyt wymagającym przeciwnikiem dla bardzo doświadczonego bohatera. Tak naprawdę większe zagrożenie stanowią samotne wojska panoszące się po muzeum. Jeśli je pokonasz, tym bardziej poradzisz sobie z Bdyhem.
Po unicestwieniu przeciwnika pozbieraj wszystkie skarby z podziemi (jest tego całkiem sporo) i wyjdź na zewnątrz. Porozmawiaj z kustoszem aby otrzymać nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Czarne znamię
Zadanie to zleci Ci Czerwonobrody, jeśli w trakcie wykonywania misji Mapy podziemi (zestaw scenariuszy z wątku głównego) zechcesz wyświadczyć mu małą przysługę. Pirat zażąda, abyś dostarczył ukrywającemu się w kopalni Jamesowi Farciarzowi specjalną plakietkę z emblematem trupiej czaszki.
Pożegnaj Czerwonobrodego i skieruj się do kopalni Farciarza, korzystając z pobliskiej ścieżki. Wejścia do podziemnego kompleksu pilnuje strażnik - do środka można dostać się na 3 różne sposoby, wybierając odpowiednie linie dialogowe podczas rozmowy:
Walka - doprowadź do bitwy. Strażnik wystawi do walki pokaźną armię, w której skład wchodzić będą Zbrojni, Gwardziści, Wilki Morskie, Łucznicy oraz Piraci. Doświadczony bohater poradzi sobie z tą hałastrą bez większych problemów, o ile oczywiście mądrze rozegra starcie - nigdy nie należy lekceważyć przewagi liczebnej wroga. Wariant ten opłaca się ze względu na dodatkowe punkty doświadczenia i złoto, które zdobędziesz po zakończeniu walki.
Czerwonobrody chce, żebyś wyświadczył mu przysługę.
| Szmaragdowy Zamek Jamesa Farciarza.
|
Łapówka - złóż propozycję nie do odrzucenia. Strażnik przymknie oko na Twoje wojska i pozwoli Ci wejść do kopalni, jeśli ofiarujesz mu 5000 sztuk złota.
Hasło - wykorzystaj tajne hasło otrzymane od Czerwonobrodego mówiąc strażnikowi, że jesteś Krewetką.
W labiryncie kopalnianych tuneli znajduje się Szmaragdowy Zamek - główna siedziba Jamesa Farciarza. Porozmawiaj z gospodarzem twierdzy i zapytaj go o krasnoludzkie mapy. Pirat określi cenę i tym samym konwersacja zostanie zakończona. Ponownie doprowadź do konwersacji z Farciarzem. Wśród opcji dialogowych pojawi się temat poświęcony czarnemu znakowi, który przynosisz z polecenia Czerwonobrodego. Pirat przyjmie insygnia i poleci Ci zamordować rywala.
Wracaj do Czerwonobrodego i powiedz mu, że oddałeś znak. To, czy zaatakujesz pirata, czy zostawisz go w spokoju, nie ma w tym momencie żadnego znaczenia. Nawet jeśli zamordujesz zleceniodawcę (co może przydać się w misji Mapy podziemi), otrzymasz należną Ci nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Łza Tytana
We wschodnim krańcu krainy znajduje się mała wysepka, gdzie dogorywa kapitan Monte Rodriguez. Tuż przed swoją śmiercią, pirat wręczy Ci mapę ukrytego skarbu i poprosi o jego dostarczenie do Górnego Hadaru.
Kapitan Rodriguez przed śmiercią opowie Ci o skarbie.
| W ekwipunku pojawi się mapa wskazująca wyspę, gdzie zakopano drogocenny artefakt.
|
Poszukiwanym skarbem jest tytułowa Łza Tytana - potężny artefakt, który chętnie odzyskają krasnoludy z Tawerny Kamienne Darille. Zanim jednak dostarczysz tam ów magiczny przedmiot, musisz wpierw go znaleźć. Pomoże Ci w tym otrzymana od Rodrigueza mapa.
Artefakt znajduje się w Arlanii, a konkretnie na jednej z trzech wysepek w pobliżu królestwa Gryfów. Położenie Łzy Tytana ustalane jest losowo na początku każdej rozgrywki:
Po wylądowaniu na wskazanej przez mapkę wysepce, zauważysz świetlisty promień, który dokładnie wskaże Ci położenie skrzyni. Kliknij na ikonie łopaty i poczekaj, aż skarb znajdzie się na powierzchni. Twój bohater automatycznie zabierze ze sobą artefakt.
Świetlisty promień utwierdzi Cię w przekonaniu, że dobrze trafiłeś. Użyj łopaty aby wydobyć kufer na powierzchnię.
| Tawerna Kamienne Darille.
|
Łzę należy oddać kowalowi Hrutowi, który topi smutki w alkoholu w Tawernie Kamienne Darille (Górny Hadar). Gdy to uczynisz, otrzymasz nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia.