Grenwort (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda poradnik King's Bounty: Legenda
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Grenwort
Datki na świątynię
Misję przekazania datków na Świątynię Dusz Zmarłych powierzy Ci Aron Demion, który rezyduje w Świątyni Rycerzy, tuż obok zamku królewskiego w centralnej części krainy. Kapłan wręczy Ci sakwę wypełnioną złotymi monetami.
Arona Demiona spotkasz w Świątyni Rycerzy.
| Świątynia Dusz Zmarłych znajduje się na cmentarzu.
|
Świątynia zlokalizowana jest na Błotnych Moczarach, dokładnie na wprost głównego wejścia na miejscowy cmentarz. Twoja misja sprowadza się do wręczenia kapłanowi Oweinowi otrzymanej wcześniej sakiewki. Potem należy wrócić do Grenwort i porozmawiać z Aronem Demionem. W nagrodę za wykonanie zadania otrzymasz kilka run oraz punkty doświadczenia.
Przed wizytą w Świątyni Dusz Zmarłych można zerwać pieczęć sakwy i opróżnić ją z pieniędzy (dostępne opcje to 500 sztuk złota i cała suma), ale Owein bez trudu odkryje kradzież. Kapłana trudno oszukać, dlatego żadne tłumaczenia nie zdadzą egzaminu. Jeśli będziesz szedł w zaparte, misja po prostu zakończy się porażką. Jedyne wyjście z kłopotliwej sytuacji to zwrot zrabowanej kwoty. W takim wypadku Owein wybaczy Ci i będziesz mógł zaliczyć zadanie.
Nagrody: Punkty doświadczenia, runy.
Dziewczyna wodza Morszczuka
Jak się okazuje, nie tylko młynarz Robert padł ofiarą przeklętego pierścienia. Wykonując misję Kłopoty w młynie okaże się, że również ukochana Cuchnącego Morszczuka - Rina - zamieniła się w zombie. Odczynienie uroku stanie się automatycznie kolejnym zadaniem. Bandyta sowicie Cię wynagrodzi za przywrócenie kobiety do życia.
Rina mieszka wraz z Morszczukiem w kryjówce bandytów.
| Nieodzowna okaże się pomoc magów.
|
Aby zaliczyć tę misję musisz dysponować czarem eliminującym klątwę. Treść zaklęcia poznasz, gdy zabijesz strażników magicznego pierścienia, odpowiedzialnego za to całe zamieszanie. Wszystkie niezbędne informacje na ten temat znajdziesz w rozdziale Kłopoty w młynie.
Gdy poznasz wreszcie treść zaklęcia, udaj się do kryjówki Morszczuka i porozmawiaj z nim. Nieoczekiwanie herszt bandytów powstrzyma Cię przed rzuceniem czaru, ale zadanie zostanie zaliczone. Od tej pory będziesz mógł wykupić Rinę od rzezimieszka i wziąć ją za swoją żonę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, możliwość wzięcia ślubu z Riną.
Inwazja Cierni
Mieszkańcy zlokalizowanej nieopodal zamku wioski mają nie lada kłopot - w okolicy pojawiły się agresywne rośliny, które atakują chłopów. Po rozmowie ze Starszym Evtidem (stoi w centrum osady) dowiesz się, że prawdopodobnym sprawcą zamieszania jest Królewski Cierń. Jego zniszczenie wydaje się jedynym skutecznym sposobem na powstrzymanie plagi morderczej flory.
Zadanie to można wykonać na dwa sposoby: pokojowy i agresywny. Bez względu na to, który wariant wybierzesz, musisz wpierw znaleźć poszukiwaną roślinę. Królewski Cierń (łatwo go rozpoznać po czerwonej barwie) rezyduje w okolicy jeziora, w południowo-zachodniej części krainy.
Wariant pokojowy przewiduje rozmowę z rośliną. W trakcie konwersacji dowiesz się, że Ciernie chętnie zostawiłyby chłopów w spokoju w zamian za lepsze warunki do dalszej egzystencji. Wróć się do wioski i porozmawiaj z Evtidem na temat użyźnienia gleby. Starszy skieruje Cię do Wilhelminy - kobiety mieszkającej w wiosce. Odwiedź jej siedzibę i porozmawiaj z nią.
Zadanie zleci Ci starszy wioski - Evtid.
| Królewski Cierń rośnie nieopodal jeziora.
|
Wilhelmina pomoże Ci tylko wtedy, gdy uporasz się z Cierniami grasującymi nieopodal jej chaty, czyli de facto wykonasz zadanie Ogródek warzywny. Po uporaniu się z tą misją, możesz powrócić do tematu. Kobieta jest gotowa odsprzedać Ci krowę, ale będzie Cię to kosztować aż 500 sztuk złota. Jeśli jesteś gotowy wydać taką sumkę, to dokonaj transakcji i skieruj się z powrotem do Królewskiego Ciernia. Porozmawiaj z rośliną i poinformuj ją o przybyciu bydła, które od tej pory będzie użyźniać okoliczną glebę. Zadowolony z takiego obrotu sprawy Cierń obieca nie atakować więcej chłopów. Przekaż tę informację Evtidowi i odbierz swoją nagrodę.
Wariant agresywny przewiduje walkę z Królewskim Cierniem - można ją wywołać bezpośrednio w trakcie pierwszej rozmowy z rośliną. Potyczka nie jest wskazana - przeciwnicy są bardzo silni i mogą sprawić sporo kłopotów niedoświadczonemu graczowi. Należy pamiętać, że wrogowie potrafią tworzyć nowe jednostki z poległych towarzyszy, a Królewski Cierń dysponuje sporą liczbą punktów życia. Jeśli nie dysponujesz armią zdolną pozbyć się Cierni szybko i bez strat własnych, to lepiej odpuść rozwiązanie tego zadania w taki sposób. Stracisz jednostki, niewiele zyskasz (do nagrody doliczysz jedynie kilkanaście punktów doświadczenia po wygranej bitwie) i w ogólnym rozrachunku nie wyjdziesz z tej batalii korzystnie.
Jeśli rozwiążesz zadanie w sposób pokojowy, będziesz mógł rekrutować Ciernie za opłatą (Cierń Łowca i Cierń Wojownik), bezpośrednio u Królewskiego Ciernia.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, możliwość rekrutowania Cierni.