Grenwort (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda poradnik King's Bounty: Legenda
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Ogródek warzywny
Zadanie to zleca mleczarka Wilhelmina - kobiecina w podeszłym wieku, zamieszkująca jedną z chat w wiosce. W znajdującym się nieopodal jej domu ogródku grasują agresywne rośliny - Ciernie. Staruszka poprosi Cię o pomoc w wyplewieniu chwastów.
Dom Wilhelminy znajduje się w zachodniej części wsi.
| Ciernie ukrywają się w ogródku za chatką.
|
Sprawa jest prosta. Musisz obejść chatkę, a następnie uporać się z Cierniami w dwóch bitwach. Rośliny nie powinny sprawić Ci najmniejszych kłopotów. Pamiętaj tylko, że w trakcie potyczki chwasty potrafią przywrócić do życia kompanów - obierając cele ataku rób to w taki sposób, aby naraz wyeliminować jak najwięcej jednostek. Ciernie potrafią bowiem tworzyć nowe rośliny w trakcie walki wyłącznie z poległych towarzyszy.
Wyplewiwszy Ciernie, wróć do chaty mleczarki i odbierz nagrodę. Wykonanie tej misji pomoże Ci zaliczyć zadanie Inwazja Cierni, jeśli zdecydujesz się je rozwiązać w wariancie pokojowym.
Nagrody: Punkty doświadczenia, sadzonki Cierni.
Rozbity sterowiec
To zadanie zleci Ci krasnolud Tregum (stacjonuje tuż obok królewskiego zamku), jeśli zapytasz go o dodatkowe części do sterowca. Wynalazca chce abyś odnalazł wrak statku powietrznego w Arlanii i zabrał z sobą jego czarną skrzynkę.
Czarna skrzynka leży obok wraku.
| Tregum i jego sterowiec.
|
Rozbity sterowiec znajduje się w północno-wschodniej części krainy, a drogi do niego strzeże cyklop. Na tym etapie gry potwór ten jest bardzo wymagającym przeciwnikiem, dlatego też jego pokonanie może nastręczać sporo trudno niedoświadczonemu bohaterowi. Należy pamiętać, że monstrum otacza się grupą Cierni, co dodatkowo utrudnia walkę.
Gdy uda Ci się oczyścić drogę do wraku, znajdź i zabierz leżącą czarną skrzynkę leżącą obok sterowca. Po powrocie do Grenwortu oddaj ją Tregumowi, by wykonać zadanie.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Rozród Okrutnych Obserwatorów
To zadanie stanie się dostępne, gdy pomyślnie wykonasz misję Niedźwiedź uciekinier. Po krótkiej rozmowie ze Stefanem Hallem dowiesz się, że w menażerii pojawiło się kilka Okrutnych Obserwatorów. Twój rozmówca chciałby wiedzieć, w jaki sposób rozmnażają się te stwory. Stosowną wiedzą dysponuje Archon, mężczyzna mieszkający w Lesie Verlon. Hall poprosi Cię, żebyś udał się do niego i zdobył informacje.
Archon mieszka w chacie, w pobliżu zamku Gefen.
| Dokumenty zwróć Stefanowi.
|
Skieruj się do Verlon i odwiedź chatę położoną w północno-wschodniej części krainy, nieopodal Zamku Gefen. Co prawda Archon nie będzie w stanie zdradzić Ci, jak rozmnażają się Okrutni Obserwatorzy, ale przekaże Ci notatki zawierające jakieś wskazówki na ten temat.
Gdy ponownie odwiedzisz Grenwort, skieruj się do menażerii Stefana i wręcz mu otrzymane wcześniej dokumenty. W ten oto sposób zaliczysz kolejne zadanie i otrzymasz sowitą nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Rybołówstwo
Zadanie to zleci Ci rezydujący w porcie rybak Kitano, jeśli zapytasz go o pracę. Miejscowi mają kłopot z pewnym gatunkiem drapieżnych ryb, który w ostatnim czasie bardzo się rozmnożył. Problem mógłby zostać rozwiązany poprzez połów tego gatunku, ale odławiania zakazuje królewski edykt. Kitano poprosi Cię o interwencję w tej sprawie.
Zadanie zleci Ci rybak, którego spotkasz w porcie.
| Zakaz może znieść wyłącznie król Mark, więc musisz koniecznie udać się do zamku na audiencję.
|
Zakaz może znieść wyłącznie król, dlatego musisz udać się do zamku i porozmawiać z władcą na ten temat. Mark Mądry nie zamierza sprawiać kłopotu rybakom i szybko ściągnie ograniczenie na połów ryb. Przekaż radosną wiadomość Kitano i odbierz nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Rzadkie zwierzęta
Misję tę otrzymasz od Elerio Szywariusa ze Szkoły Magii, jeśli porozmawiasz z nim po zwróceniu dokumentów (patrz zadania Zagubione pergaminy). Czarodziej poprosi Cię o dostarczenie kilkudziesięciu jednostek: 30 Wodnych Ważek, 10 Królewskich Węży i jednego Cyklopa.
Zwierzęta dostarczaj do Szkoły Magii.
| Węże można kupić w domu wiedźmy Marty.
|
Poszukiwane przez czarodzieja zwierzęta można stworzyć z jaj (za wyjątkiem Cyklopów), ale lepiej jest je po prostu kupić w wyznaczonych lokacjach. Aby Elerio odebrał od nas jednostki, muszą one znajdować się w armii bohatera - za każdą dostarczoną grupę zwierząt Szywarius dodatkowo zapłaci.
Oto lista przykładowych lokacji, gdzie można kupić zwierzęta:
- Królewskie węże - w domu wiedźmy Marty na Moczarach.
- Wodne ważki - na farmie rzecznej w Lesie Verlon.
- Cyklop - w zamku Tripol na Wyspach Zachodnich, po wykonaniu zadania Przyrodni brat.
Farma rzeczna w lesie Verlon.
|
Cyklopów możesz zaciągnąć do armii w zamku Tripol, ale dopiero po zaliczeniu misji Przyrodni brat. |
Po dostarczeniu wszystkich wymaganych zwierząt (jednostki można przynosić do Szkoły w dowolnej kolejności), Elerio wręczy nam nagrodę. Warto wykonać to zadanie ze względu na cenne zwoje, które w początkowej fazie gry są praktycznie niedostępne.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, magiczne zwoje.