Labirynt smoków | Zadania główne King's Bounty Legenda poradnik King's Bounty: Legenda
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Labirynt smoków
Po zniszczeniu Karadora i uwolnieniu Violessy z klątwy rzuconej przez ożywieńczego generała, zostaniesz wysłany z misją ratunkową do krainy orków - Muroku. Z informacji uzyskanych od elfów wynika, że to właśnie tam przetrzymywana jest księżniczka Amelia, jedyna córka króla Marka, której poszukiwania rozpoczęły się w poprzednim zadaniu.
W chwili obecnej Murok chroniony jest przez potężna magię i nie można dostać się do niego ani statkiem, ani sterowcem. Na szczęście pełna jałowych pustkowi kraina orków nie została całkowicie odcięta od świata. Istnieje jeszcze jedna, dawno zapomniana droga do Muroku, a wiedzie ona przez legendarny Labirynt Smoków, który swego czasu został zamknięty na cztery spusty przez krasnoludów. Zanim do niego wejdziesz, będziesz zmuszony go otworzyć.
Misję rozpocznij od wizyty w Zamku Taron.
| Winda prowadząca do stacji kolejowej.
|
Użyj sterowca kapitana Muszruka, aby dostać się do Kordaru i odwiedź Zamek Taron, gdzie urzęduje Torn Digor. Przekaż przywódcy krasnoludów list od królowej elfów, w którym Violessa prosi o pomoc w otworzeniu Labiryntu Smoków. Digor nie dysponuje odpowiednim kluczem, ale zna kogoś kto z pewnością go posiada. Tym szczęściarzem jest krasnolud Debat - naczelny inżynier Kordaru, który pracuje w swoim warsztacie, w Mehgardzie.
Po zakończeniu audiencji zejdź po schodach do Kopalni Taronu. Skieruj się do południowo-wschodniej części podziemnego kompleksu, gdzie zlokalizowana jest winda (poznasz ją po tabliczce z wizerunkiem lokomotywy). Skorzystaj z niej, a gdy znajdziesz się na powierzchni, porozmawiaj z Dvornem Fergusem. Krasnolud opiekuje się pociągiem, który jest jedynym środkiem lokomocji zdolnym odbyć podróż do Mehgardu. Poproś maszynistę o pomoc, a już po chwili wyruszycie w drogę.
Pociąg Dvorna Fergusa zabierze Cię do Mehgardu.
| Inżynier Debat niestety nie ma klucza do labiryntu. Czy chcesz tego czy nie, musisz wybrać się do Demonis.
|
Naczelny inżynier Debat mieszka w wiosce Mehgard, która jest zarazem jedynym osiedlem w dziewiczej krainie o tej samej nazwie. Drogi do osady strzeże kilka mocnych stworów, dlatego przygotuj się na kilka potyczek. Jeśli wcześniej udało Ci się wyczyścić z wrogów Kopalnie Taronu i Szczyty Ardanu, to raczej nie powinieneś mieć problemów ze szwendającymi się tu monstrami. Gdy w końcu przebijesz się do Mehgardu, użyj windy, aby zjechać w dół do wioski i odwiedź chatę inżyniera.
Debat nie będzie mieć dla Ciebie dobrych wieści. Aktualnie klucz do Labiryntu Smoków znajduje się w posiadaniu demonów, którzy przedostają się do naszego świata za pośrednictwem portalu położonego w pobliżu Podziemnego Morza. Jeśli marzysz o pomyślnym wykonaniu zadania, to nie ma uproś - musisz wybrać się z wizytą do Krainy Demonów i tam poszukać klucza. Zanim jednak udasz się w drogę, skorzystaj z zaproszenia Debata i sprawdź co krasnolud ma ciekawego w swojej kolekcji. Mimo że oferowane przez niego przedmioty do tanich nie należą, to jednak znacznie ułatwią Ci one pojedynki z piekielnymi istotami, które już niebawem staną się Twoim chlebem powszednim.
Za pomocą tej windy zjedziesz do Podziemnego Morza.
| Tego typu platformy powietrzne będą powszechnie występować w Krainie Demonów.
|
Wybierz się w drogę powrotną do Szczytów Ardanu i zjedź do Kopalni Taronu. Idź tunelem na południowy-wschód w kierunku Zamku Bogacho i mniej więcej w połowie drogi skorzystaj z kolejnej windy, która zabierze Cię do Podziemnego Morza (rozpoznasz ją po drewnianej tabliczce z wizerunkiem ryby). Gdy znajdziesz się na dole, skręć w prawo i podążaj cały czas naprzód, eksterminując spotykanych wrogów. Po krótkiej wędrówce dotrzesz do platformy powietrznej. Wejdź na nią i poczekaj cierpliwie, aż zostaniesz przewieziony w pobliże portalu. Kliknij na ogromnych wrotach, aby przenieść się do Krainy Demonów.
Portal do Demonis.
| Użyj tej platformy, aby dostać się na lewitujące wyspy.
|
Przekroczywszy próg piekielnego świata skręć w lewo i użyj pobliskiej platformy powietrznej, która oznaczona jest tabliczką Droga do niebios. Po krótkim locie wylądujesz na pierwszej z kilku lewitujących wysp. Musisz poruszać się pomiędzy nimi, korzystając ze znanych Ci już platform. Twoim celem jest Zamek Nexy, który zlokalizowany jest w północnej części krainy.
Gdy w końcu zawitasz do twierdzy, zamień kilka słów z Klucznikiem Demonów. Stwór posiada interesujący Cię klucz, ale nie zamierza go tak po prostu oddać. Jeśli chcesz zdobyć przedmiot, musisz wpierw udowodnić swoją wielkość, a uczynisz to pokonując w walce demonicę Xeonę. Zadanie ułatwia fakt, że władczyni Zamku Nexy nie jest zbyt wymagającym przeciwnikiem, ale i tak przygotuj się na ciężką przeprawę z Cerberami, Demonicami, Szamanami oraz Impami, czyli jednostkami wchodzącymi w skład armii rywalki. Kiedy Xeona padnie u Twoich stóp, ponownie porozmawiaj z Klucznikiem Demonów i odbierz należną Ci nagrodę.
W Zamku Nexy rządzi demonica Xeona. Jeśli marzysz o kluczu, musisz ją pokonać w bitwie.
| Brama do Labiryntu Smoków.
|
Teraz czeka Cię długa droga powrotna do krainy elfów, a konkretnie do Doliny Tysiąca Rzek. To właśnie tutaj, w pobliżu stolicy Ellinii znajdują się krasnoludzkie wrota. Otwórz je za pomocą klucza i przejdź przez portal do Labiryntu Smoków.
Po przekroczeniu bramy czeka Cię rozmowa ze smokiem Skaarem, jedynym gadem w okolicy, który nie będzie wykazywał w stosunku do Ciebie wrogich zamiarów. Stwór opowie Ci o aktualnej sytuacji w krainie, a także zaoferuje zadanie poboczne (Wcielenie Haasa) koncentrujące się na eksterminacji panoszących się w labiryncie, śmiertelnie niebezpiecznych smoków. Możesz skorzystać z tej oferty lub nie, ale pamiętaj że większość potworów tak czy siak stanie Ci na drodze, a co za tym idzie - zmusi Cię do walki. Ukończenie tej misji opłaca się jeszcze z jednego względu - jeśli unicestwisz wszystkie wcielenia Haasa, będziesz mógł przejść na skróty cały labirynt, kilkając na krasnoludzkiej bramie w Dolinie Tysiąca Rzek.
Sam Labirynt Smoków składa się z dwudziestu sześciu plansz, połączonych ze sobą systemem portali (niektóre z nich przenoszą tylko w jedną stronę!). Łatwo się tu zgubić, dlatego też podczas wędrówki korzystaj z zamieszczonej niżej mapy. Wędrówkę zaczynasz w punkcie numer 1 (to właśnie tutaj znajduje się smok Skaar), a kończysz w lokacji oznaczoną liczbą 16.
Na powyższej mapce uwzględniono ponadto wszystkie punkty spotykane w Labiryncie Smoków, które pozwalają na uzupełnienie strat w postaci nowych jednostek. Pełna lista tych obiektów, wraz z wykazem dostępnych w nich wojsk, przedstawia się następująco:
- 1 - Chata Pirata (Piraci, Chłopi, Zbrojni);
- 2 - Świątynia Rozkoszy (Demonice, Arcydemony);
- 3 - Magiczny Ogród (Jednorożce, Węże Bagienne, Gryfy);
- 4 - Chata Wiedźmy (Berserkerzy, Bandyci);
- 5 - Rodzinna Krypta (Prastare Wampiry, Gnijące Zombie);
- 6 - Gigantyczny Grzyb (Jadowite Pająki, Okrutni Obserwatorzy, Ciernie Wojownicy);
- 7 - Legowisko Smoków (Czarne Smoki, Szmaragdowe Smoki);
- 8 - Statek Wikingów (Barbarzyńcy, Hieny);
- 9 - Dom Leśniczego (Niedźwiedzie, Królewskie Węże, Duszki);
- 10 - Odlom (Ogry, Olbrzymy);
- 11 - Magiczne Drzewo (Wilkoelfy, Szmaragdowe Smoki);
- 12 - Legowisko Smoków (Czarne Smoki);
- 13 - Rycerski Namiot (Rycerze, Konni, Arcymagowie);
- 14 - Kowal (Górnicy, Olbrzymy);
- 15 - Legowisko Smoków (Cyklopi, Czarne Smoki);
- 16 - Tyrhat (Goblini, Szamani, Niedźwiedzie Polarne).
W Labiryncie Haasa będziesz przemieszczać się za pośrednictwem tego typu portali.
| Wysłannicy smoka Haasa to jedni z najtrudniejszych przeciwników spotykanych w grze.
|
Gdy uda Ci się dotrzeć do Muroku w jednym kawałku, misja zostanie zakończona sukcesem. W tym samym momencie rozpocznie się nowe i zarazem ostatnie zadanie w głównego wątku fabularnego: Na ratunek księżniczce.
Nagrody: Punkty doświadczenia.