Szczyty Ardanu | Zadania poboczne King's Bounty Legenda poradnik King's Bounty: Legenda
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Szczyty Ardanu
Dobre piwo
Odwiedź Tawernę Echo! w północno-zachodniej części krainy i porozmawiaj z jej właścicielem Nerodem. Krasnolud poskarży się na bardzo niską jakość piwa i poprosi Cię o interwencję w tej sprawie. Karczmarz pragnie byś odwiedził znajdujący się niedaleko browar i dowiedział się o przyczynie problemu od piwowara Dalasa.
Tawerna Echo!
| Piwowar Dalas poprosi Cię o zdobycie rzadkich roślin.
|
Producent nie będzie ukrywać, że piwo mogłoby być zdecydowanie lepsze, ale browar cierpi na niedostatek jednego ze składników złocistego napoju - gerdzhaku. Niestety, to rzadkie ziele rośnie wyłącznie głęboko w jaskiniach Ardanu. Dalas utrzymuje, że kilka sztuk znajdziesz w pobliżu podziemnego morza.
Skieruj się do Kopalni Taronu i znajdź zlokalizowaną na wschodzie windę do podziemnego morza (rozpoznasz ją po tabliczce z rysunkiem ryby). Nad brzegiem wielkiego akwenu stoi statek z czerwonymi żaglami. Wsiądź na jego pokład i podpłyń do małej wysepki, na której wyraźnie widać poszukiwane przez Dalasa rośliny. Pokonaj krążące w pobliżu ogrodu demony i zabierz ziele. Jeżeli nie jesteś wystarczająco silny, aby unicestwić istoty z piekła rodem, możesz spróbować pozbierać gerdzhak nie wdając się w walkę. Czekaj cierpliwie na pokładzie statku i gdy demony znajdą się wystarczająco daleko, wyląduj na brzegu i zacznij zbiór. W razie zagrożenia szybko wycofaj się na pokład okrętu i poczekaj aż znów zrobi się bezpiecznie.
Aby dostać się gerdzhaku, musisz wpierw zdobyć statek.
| Pole gerdzhaku chronione jest przez armię demonów.
|
Wróć do browaru Dalasa na Szczytach Ardanu i przekaż mu zdobyte z trudem rośliny. Piwowar wręczy Ci napój, który natychmiast dostarcz do tawerny. Nerod ucieszy się z dostawy piwa, co będzie równoznaczne z zaliczeniem zadania.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Ochrona producenta
Karod Drom - właściciel Fabryki Trójka - jest jednym z najbogatszych mieszkańców Kordaru. Krasnolud chciałby odwiedzić zakład, ale jednocześnie obawia się, że w trakcie wędrówki do zakładu, zostanie napadnięty przez wrogów. Dlatego właśnie Drom poprosi Cię o eskortę, która ma mu zapewnić bezpieczeństwo podczas wyprawy.
Droma znajdziesz tuż za mostem prowadzącym do stolicy królestwa krasnoludów - Taronu.
| Poczekaj na krasnoluda i porozmawiaj z nim. Gdy Drom wróci do fabryki, będziesz mógł w niej rekrutować wojsko.
|
Fabryka Droma znajduje się kilkaset metrów na północ od Stolicy Kordaru, a drogi do niej strzeże kilku wymagających przeciwników. Jakby tego było mało, w chwili przyjęcia zadania, na mapie pojawią się dodatkowi wrogowie, czyniąc z niełatwej przecież misji zdecydowanie trudniejsze wyzwanie.
Gdy tylko zgodzisz się eskortować Droma, ten wyruszy w podróż do fabryki, nie oglądając się na Ciebie. Tak naprawdę nie ma znaczenia, czy będziesz faktycznie osłaniać krasnoluda czy nie. Drom dotrze do celu w jednym kawałku, nie niepokojony przez nikogo. Problem będziesz mieć za to Ty, bo żeby dotrzeć do fabryki, musisz przebić się przez wszystkich przeciwników blokujących drogę. Gdy w końcu Ci się to uda, pogadaj z krasnoludem i odbierz nagrodę.
Nagrody: Sakiewka, możliwość kupna jednostek w Fabryce Trójka.
Seans spirytystyczny
Tuż obok Stolicy Kordaru znajduje się dom, w którym mieszka krasnolud Żdak. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się że Twój rozmówca miał niegdyś bardzo chciwą żonę, łasą na każdą złotą monetę, jaka wpadła w jej ręce. Gruba Garmaha odkładała zdobyte pieniądze w tylko sobie znanym schowku i nie dzieliła się nimi z nikim. Pech chciał że żona krasnoluda przypadkiem zginęła w wypadku i tym samym zabrała ze sobą do grobu informację o miejscu ukrycia skarbu. Żdak pragnie, abyś zlokalizował kufer z kosztownościami. W wykonaniu zadania pomóc może nekromanta Baddyha, który potrafi kontaktować się z duchami i na dodatek żyje w okolicy.
Siedziba nekromanty Baddyha.
| Garmaha ukryła skarb za główną twierdzą krasnoludów.
|
Baddyh mieszka w północno-zachodniej części Szczytów Ardanu. Jego dom poznasz bez trudu, gdyż wokół posiadłości próżno szukać śniegu - otacza go wypalona ziemia. Porozmawiaj z nekromantą i poproś go o przeprowadzenie seansu spirytystycznego. Baddyh zgodzi się, ale w zamian zażąda jeden magiczny kryształ.
Żona Żdaka powie podczas seansu, że ukryła złoto w pobliżu Stolicy Kordaru. Skieruj się do twierdzy krasnoludów, obejdź ją dookoła i użyj łopaty w miejscu wskazanym przez promień światła. Gdy skrzynia znajdzie się w Twoich rękach, oddaj ją Żdakowi, a zaliczysz zadanie.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Wioska Okular
W trakcie wędrówki po bezdrożach Kordaru, natkniesz się na stojącego przy ścieżce Trantosa. Krasnolud jest kowalem w wiosce o nazwie Okular, która niedawno mocno ucierpiała w wyniku ataku demonów. Trantos poprosi Cię o pomoc w unicestwieniu najeźdźców, którzy całkowicie opanowali osadę.
Trantosa spotkasz w pobliżu okupowanej wioski.
| Osadę kontrolują dwa oddziały demonów.
|
Wejścia do wioski strzeże grupa Impów, natomiast tuż obok kuźni spotkasz Cerbery. Ta druga armia jest bardziej wymagająca, ale i tak nie powinieneś mieć większych kłopotów z eliminacją przeciwników - jeśli udało Ci się dotrzeć tak daleko w jednym kawałku, to z łatwością poradzisz sobie także i z tym problemem.
Kiedy pozbędziesz się wszystkich przeciwników, donieś o tym Trantosowi. Zadanie zostanie wykonane. Poczekaj aż krasnolud powróci do swojej kuźni, a będziesz mógł kupić w niej przedmioty oraz zwerbować nowe jednostki.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, możliwość rekrutacji jednostek w kuźni Trantosa.