Arlania (cz.3) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda poradnik King's Bounty: Legenda
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Portret króla gryfów
Zadanie to otrzymasz podczas rozmowy z królem Gryfów, jeśli wcześniej oddasz mu zrabowaną przez piratów koronę (więcej informacji na ten temat w rozdziale Królowa gryfów). Harl chciałby, abyś przyniósł mu obraz, który od dłuższego czasu powstaje w pracowni Aleksa Artysty. Malarz mieszka na tej samej wyspie co Gryfy, a dostaniesz się do niego statkiem, lądując na plaży w pobliżu jego domu.
Porozmawiaj z artystą, a dowiesz się że portret króla Gryfów jest praktycznie gotowy. Do zakończenia prac Alex potrzebuje jeszcze odrobinę pozłoty. Problem polega na tym, że w chwili obecnej jej nie posiada. Zdobycie farby spadnie oczywiście na Twoje barki.
Harl poprosi Cię o dostarczenie obrazu.
| Portret wykonuje Alex Artysta, który podobnie jak Harl, mieszka na wyspie Gryfów.
|
Farbę pozłacającą możesz uzyskać od Dekara, który przebywa w pobliżu kopalni, we wschodniej części Arlanii. Krasnolud chętnie Ci pomoże, ale nie za darmo. Górnik żąda, abyś w zamian za pozłotę, przyniósł mu kilka ładunków rudy, wydobywanej w Creiston.
Dostęp do Kopalni Creiston jest zablokowany od początku gry. Aby móc dostać się do środka, musisz najpierw zaliczyć misję Handlarze niewolników (jest to jedno z zadań głównego wątku, zlecane przez króla Marka w Grenwort). Uzyskawszy pozwolenie na eksplorację podziemi, idź do Arlanii i porozmawiaj z pilnującym kopalni strażnikiem. Powołując się na królewski rozkaz, bez problemu wejdziesz do jaskini.
Poszukiwana przez krasnoluda czerwona ruda składowana jest w małych wagonach, a te z kolei stoją w różnych zakątkach kopalni. Większość z nich chroniona jest przez Obserwatorów, więc walka ze stworami będzie nieunikniona. W sumie musisz odnaleźć siedem ładunków rudy. Gdy zbierzesz je wszystkie, wyjdź z powrotem na powierzchnię.
Krasnolud Dekar odda Ci pozłotę w zamian za rudę.
| Wagonik z rudą.
|
Oddaj rudę Dekarowi. Zgodnie z zawartą wcześniej umową krasnolud wręczy Ci pozłotę. Popłyń do Aleksa Artysty i przekaż mu zdobytą przed chwilą farbę. Kapryśny malarz dokończy obraz, ale w zamian za swoje dzieło zażąda dodatkowej opłaty w wysokości 10 tysięcy sztuk złota. Możesz oczywiście wyłożyć na stół taką sumę, ale lepszym rozwiązaniem będzie przekonanie artysty, żeby oddał portret za darmo.
Z obrazem w ręku skieruj się do Harla. Ucieszony z prezentu król Gryfów wręczy Ci ustaloną wcześniej nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Tawerna Smoczy Ząb
W pobliżu portu znajduje się Tawerna Smoczy Ząb, której właściciel - człowiek imieniem Drin - narzeka na słabnącą popularność lokalu. Karczmarz ma jednak pomysł na promocję, a jest nim zmiana nazwy przybytku. Operacja ta jednak nie jest wcale taka prosta.
Tawerna zlokalizowana jest w pobliżu portu.
| Smoczyca Druhna odda Ci za darmo swój kieł.
|
Drin wymyślił sobie, że zmieni nazwę tawerny na Smoczy Kieł, ale na razie nie może tego zrobić, gdyż nie dysponuje odpowiednim zębem, który mógłby pokazywać klientom zgromadzonym w lokalu. Karczmarz poprosi Cię żebyś zdobyć niezbędny element wyposażenia wnętrza od smoczycy Drahny, przebywającej w pobliżu swojego legowiska w północno-zachodniej części krainy.
Odwiedź smoczycę i napomknij jej o rozterkach karczmarza. Drahna zgodzi się od razu oddać kieł i po krótkiej operacji chirurgicznej, znajdzie się on w Twoim inwentarzu. Teraz nie pozostaje Ci nic innego, jak oddać ząb Drinowi i odebrać nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, większa liczba dostępnych jednostek w tawernie.
Zaczarowana miłość
Graf Argus z Zamku Netvill - zlokalizowanego nieopodal bramy do Grenwortu - marzy o ożenku z piękną księżniczką. Władca naczytał się jednak za dużo bajek i ma specjalne wymagania. Wybranka jego serca musi być koniecznie zaczarowana - co oznacza, że kandydatki należy szukać wśród... żab, zdolnych zamienić się po pocałunku w uroczą kobietę.
Żaby w Darionie najłatwiej znaleźć na bagnach, dlatego czym prędzej popędź na Błotne Moczary. Idealna kandydatka - Feanora - siedzi na kamieniu w pobliżu głównej siedziby Starej Kwachy. W trakcie rozmowy okaże się, że zamieniona w płaza księżniczka słyszała wcześniej o specyficznych upodobaniach grafa i za wszelką cenę chciałaby uniknąć z nim spotkania.
Zamek Netvill stoi w pobliżu bramy do Grenwortu.
| Żaba Feanora słyszała o pomyśle Argusa i nie jest nim niestety zachwycona.
|
Zadanie można wykonać na dwa sposoby - rozwiązanie uzależnione jest od wyboru linii dialogowej w trakcie rozmowy z Feanorą. W pierwszym wariancie decydujesz się wrzucić żabę do worka bez jej zgody, a następnie odstawić ją na Zamek Netvill. Władca będzie zachwycony z otrzymanego prezentu i szybko zabierze się do roboty - po chwili pocałunek grafa zmieni żabę w piękną hrabinę. Argus obsypie Cię złotem, ale odmieniona Feanora nie będzie chciała z Tobą więcej rozmawiać.
Wybierając drugą linię dialogową obiecujesz pomóc Feanorze, która chciałaby uzyskać informacje na temat innych "księżniczek" schwytanych przez grafa Argusa. Wątek ten będzie kontynuowany w odrębnej misji Na ratunek żabom (z zestawu zadań pobocznych dla Błotnych Moczar ).
Feanora nie ma zamiaru spotkać się z Argusem, dlatego też musisz znaleźć inne rozwiązanie problemu miłosnych rozterek władcy Arlanii. Skieruj się do Netvill i w trakcie rozmowy z grafem przekonaj władcę, żeby zaczął rozglądać się za zwykłymi kobietami. Argus przystanie na Twoją propozycję, ale jednocześnie zażąda od Ciebie eliksiru miłości, który pomoże mu skraść serce wybranej dziewczyny. Skąd wziąć wymagany napój? Najlepiej od wiedźmy. Jedna z nich - Helga - podobno mieszka w Arlanii.
Wejście do jaskini, w której ukrywa się wiedźma.
| Rezydencja Helgi.
|
Wiedźma ukrywa się w jaskini (poznasz ją po wykutej w skale, olbrzymiej trupiej czaszce), zlokalizowanej nieopodal zamku. W grocie roi się od Węży, dlatego przygotuj się na ciężkie potyczki (niedoświadczony bohater jest bez szans). Gdy w końcu uda Ci się dotrzeć w jednym kawałku do celu podróży, wejdź do chatki Helgi i porozmawiaj z nią. Czarownica ofiaruje Ci pożądany eliksir.
Wróć się do Netvill i wręcz Argusowi magiczny napój. Zadanie zostanie zakończone, a Ty otrzymasz nagrodę. Graf otworzy Ci również wejście do podziemi, dzięki czemu będziesz w stanie wykonać misję Na ratunek żabom.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.