Błotne Moczary (cz.1) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda poradnik King's Bounty: Legenda
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Błotne Moczary
Cuchnący eliksir
Zadanie to otrzymasz w Domu starej wiedźmy (znajdziesz go w północnej części Moczar), po rozmowie z Kwachą. Czarownica poprosi Cię o wypędzenie z bagien krasnoluda Foritopa, przeprowadzającego w okolicy różne eksperymenty. W wykonaniu delikatnej misji ma Ci pomóc cuchnący eliksir, który należy wlać do kotła przed domem ofiary.
Laboratorium Foritopa zlokalizowane jest nieopodal zamku Brązowy Hlezn. Aby przeprowadzić sabotaż w siedzibie alchemika, musisz po prostu kliknąć na olbrzymiej fiolce stojącej przed budynkiem. Jeśli natychmiast wrócisz do Kwachy i pochwalisz się jej swoim osiągnięciem, otrzymasz obiecaną nagrodę i misja zakończy się.
Stara Kwacha mieszka w domu na bagnach.
| Kliknij na fiolce przed domem Alchemika, żeby sabotować badania Foritopa.
|
Zadanie to można jednak rozwiązać w inny, zdecydowanie korzystniejszy sposób. Po zniszczeniu fiolki porozmawiaj z krasnoludem, a dowiesz się, że Foritop nie tylko nie jest zmartwiony Twoim występkiem, ale wręcz tryska radością. Okazuje się bowiem, że śmierdzący eliksir wiedźmy to wymarzony składnik do materiału wybuchowego, którego alchemik od dawna poszukiwał. Mało tego, krasnolud będzie miał dla Ciebie również nowe zadanie (Graty z cmentarza). Misji tej nie da się aktywować w inny sposób.
Nawet jeśli zdradzisz krasnoludowi, że to Kwacha wpadła na pomysł zniszczenia fiolki, nic nie stoi na przeszkodzie, aby odebrać nagrodę od wiedźmy. Kobieta nie będzie mieć nic przeciwko, że wypaplałeś prawdę Foritopowi.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, magiczny zwój.
Dług Brudnego Butorego
Brudny Butory to rzezimieszek, który rabuje podróżników na miejscowych bagnach. Bandyta ma dług wobec Bagaby, ale nie zamierza go zapłacić. Żabołak pragnie głowy Butorego i wynajmie Cię do roli kata (o ile zakończysz sukcesem zadanie Zniewolenie Bogisa).
Butory ukrywa się w lesie nieopodal siedziby Wściekłego Paladyna. Bandyta złoży Ci podczas rozmowy interesującą ofertę - w zamian za darowanie mu życia, otrzymasz od niego tysiąc złotych monet. Rzezimieszek chce jednak abyś okłamał Bagabę, zapewniając go o śmierci oprycha. Po powrocie do Zamku Mudin przedstaw zmyśloną naprędce historyjkę. Żabołak łatwo łyknie kłamstwo i obsypie Cię złotem.
To zadanie zleci Ci Bagaba z zamku Mudin.
| Brudny Butory ukrywa się w pobliżu siedziby Wściekłego Paladyna i cmentarza.
|
Jeśli nie chcesz kłamać, możesz zignorować prośbę Butorego i zaatakować go zgodnie z planem Bagaby. Przeciwnik wystawi do walki sporą grupę Maruderów i Bandytów, która może sprawić sporo kłopotów. Trzeba też pamiętać, że wróg jest bohaterem, czyli może rzucać zaklęcia w trakcie walki. Wyczerpująca walka z Butorym jest jednak opłacalna, gdyż po jej zakończeniu program przydzieli Ci sporo punktów doświadczenia. Nie do pogardzenia jest także pełen złota kufer, którego chronił rzezimieszek. Po zabiciu rabusia skieruj się oczywiście do Bagaby, aby odebrać główną nagrodę.
Bandytę można zaatakować również po wykonaniu zadania w wariancie pokojowym. Wystarczy odebrać nagrodę od Bagaby, a następnie skierować się do Butorego i wybrać odpowiednią linię dialogową (masz na to tylko jedną szansę - jeśli teraz zrezygnujesz z bitwy, nie będziesz mógł więcej napaść na bandytę). Tym razem jednak wróg wystawi do walki znacznie mocniejsze jednostki (Węże), potyczka będzie zatem zdecydowanie trudniejsza.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Graty z cmentarza
Aby otrzymać to zadanie, musisz porozmawiać z krasnoludem Foritopem po zniszczeniu fiolki stojącej przed jego domem, ale przed udaniem się do Starej Kwachy z wiadomością o wykonaniu misji (więcej informacji na ten temat w rozdziale Cuchnący eliksir). Alchemik poprosi Cię o przyniesienie składników, które na cmentarzu zbiera dla niego niejaki Norik.
Norik włóczy się po cmentarzu.
| Zanim zwrócisz torbę alchemikowi, zabierz z niej złoto.
|
Norik jest ożywieńcem, dzięki czemu może poruszać się po cmentarzu, nie zwracając na siebie uwagi innych nieumarłych. Sługę Foritopa znajdziesz w zachodniej części nekropolii. Po krótkiej konwersacji i zapewnieniu, że przybywasz z rozkazu alchemika, zombie wręczy Ci torbę ze śmierdzącymi składnikami.
Misja zakończy się z chwilą przekazania torby Foritopowi. Zanim to uczynisz, możesz przeszukać przedmiot bez żadnych konsekwencji. W środku znajduje się kilkaset złotych monet.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.