Szare Pustkowia | Zadania poboczne King's Bounty Legenda poradnik King's Bounty: Legenda
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Szare Pustkowia
Nietoperz pocztowy
Skieruj się do Osady Herky w północnej części krainy. W jednej z położonych tu chat mieszka ożywieniec Gerack Few. Nieumarły chciałby przesłać wiadomość swojemu bratu, który przebywa w Dolinie Śmierci, ale jego ostatni nietoperz pocztowy został pożarty przez smoki. Zombie kupił co prawda nowego "listonosza", ale zanim ten zacznie służyć, musi wpierw zapoznać się z trasą do celu podróży. Tą ostatnią wskażesz mu Ty, o ile zgodzisz się zabrać nietoperza do brata Geracka.
Dom Geracka w Osadzie Herky.
| Brat Geracka mieszka na wyspie, dlatego musisz kupić statek. Okręty sprzedawane są w Domu Przewoźnika.
|
Chedro Few mieszka na wyspie, dlatego do wykonania zadania potrzebny będzie okręt. Łajbę można kupić w Domu przewoźnika, w południowo-zachodniej części krainy, płacąc za ten luksus aż dziesięć tysięcy sztuk złota. Gdy statek stanie się Twoją własnością, wejdź na jego pokład i skieruj się drogą morską do Doliny Śmierci.
Morski portal do Doliny Śmierci.
| Chedro ucieszy się z nowego nietoperza.
|
Gdy przekroczysz magiczną bramę, od razu skieruj się na wschód. Sklep należący do Chedra położony jest na jednej z leżących w tej części krainy wysp. Wyląduj na brzegu i skieruj się do chaty. Gdy opowiesz ożywieńcowi o celu swojej wizyty, zadanie zostanie wykonane.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.
Uciekająca księga
Odwiedź Dom nekromanty w Osadzie Herky (północna części Szarych pustkowi)i porozmawiaj z zamieszkującym go czarnoksiężnikiem Kvorumem. Mag ma dla Ciebie pewne zadanie. Chodzi o odnalezienie ożywionej Księgi Zła, która dla nekromanty ma bardzo dużą wartość.
Nekromantę Kvoruma znajdziesz w jego posiadłości na terenie Osady Herky.
| Wejście do Smoczych Jaskiń na Przełęczy Arratha.
|
Księga Zła błąka się po Smoczych Jaskiniach, które zlokalizowane są we wschodniej części krainy (wejście do podziemi znajdziesz na Przełęczy Arratha). Grota zamieszkana jest przez smoki i to one stanowią główny problem w wykonaniu zadania. Z racji tego, że księga nieustannie porusza się pomiędzy tymi stworami, prawdopodobnie będziesz zmuszonymi stoczyć z gadami kilka pojedynków, a te do łatwych nie należą.
Bić trzeba się również z Księgą Zła, gdyż ta nie zamierza oddać się dobrowolnie w Twoje ręce. W jej armii znajduje się kilkuset ożywieńców ze Szkieletami i Nekromantami na czele. Pojedynek może przysporzyć Ci trochę kłopotów, ale horda nieumarłych nie jest mimo wszystko tak groźna, jak patrolujące okolicę smoki.
W jaskiniach roi się od smoków.
| Księga Zła nie podda się bez walki.
|
Gdy księga zostanie w końcu pokonana, automatycznie trafi ona do Twojego ekwipunku. Opuść jaskinię i ponownie odwiedź Dom nekromanty. Czarnoksiężnik z radością przyjmie opasłe tomisko i sowicie wynagrodzi Cię za wykonanie zadania. W Twoje ręce wpadną m.in. zwoje ze zaklęciem Księga Zła.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, magiczne zwoje.
Uwięzione dusze
W południowej części krainy (tuż obok portalu do Doliny Śmierci) znajduje się cmentarz, przed którym stoją duchy elfów. Jeden z nich - Netleco - poprosi Cię o pomoc w usunięciu runicznych pieczęci nałożonych na grobowce, gdyż te nie pozwalają odejść zmarłym w pokoju.
Duchy elfów poproszą Cię o oczyszczenie cmentarza.
| Pieczęcie zerwiesz klikając na grobowcach otoczonych błękitną poświatą.
|
Aby zerwać blokujące dostęp do grobów pieczęcie, wystarczy kliknąć na dwunastu grobowcach, które otoczone są błękitną poświatą. Wcześniej jednak będziesz zmuszony uporać się z wrogimi Wampirami i Cyklopami, które patrolują teren cmentarza. Obie armie są na tym etapie zabawy bardzo wymagającymi przeciwnikami, dlatego też musisz być doskonale przygotowany do walki i dysponować potężną armią lub niemniej skutecznymi zaklęciami.
Po zerwaniu wszystkich pieczęci, odwiedź ponownie ducha Netleco i zamelduj mu o wykonaniu zadania. Elfy z radością przyjmą wieść o likwidacji pieczęci i udadzą się na wieczny odpoczynek. Ty natomiast otrzymasz obiecane wcześniej punkty doświadczenia. Po zakończeniu misji możesz wrócić na cmentarz i przetrząsnąć groby w poszukiwaniu złota lub nowych jednostek.
Nagrody: Punkty doświadczenia.