Arlania (cz.2) | Zadania poboczne King's Bounty Legenda poradnik King's Bounty: Legenda
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Ładunek kapitana Geka
Kapitan Gek z portu w Arlanii poprosi Cię o odnalezienie cennego ładunku, który wypadł ze statku podczas sztormu. W jego skład wchodzą cztery drewniane skrzynie. Do wykonania tego zadania niezbędny jest okręt, ale nie musisz się o niego martwić - marynarz chętnie pożyczy Ci swojej łajby, bylebyś tylko zdobył ładunek.
Kapitana Geka znajdziesz w porcie w Arlanii.
| Jedna z poszukiwanych skrzyń.
|
Trzy skrzynie pływają na południe od portu, po czwartą musisz pofatygować się drogą morską do Lasu Verlon. Gdy wreszcie skompletujesz ładunek, udaj się do kapitana po nagrodę. Oprócz złota otrzymasz również statek, który wcześniej pomógł Ci w poszukiwaniu skrzyń.
Nagrody: Złoto, statek.
Magiczny poligon
Obok bramy do Grenwortu i zamku Netvill znajdziesz komandora Nerolda. Rycerz strzeże portalu prowadzącego na magiczny poligon, który jest areną testową dla czarodziejów z Darionu. Na placu bitwy mogą sprawdzić się wszyscy bohaterowie, także Ci nie mający zielonego pojęcia o rzucaniu zaklęć. Muszą oni jednak zapłacić za wstęp 500 sztuk złota. Tylko magowie są w stanie przekroczyć bramę bez uiszczania jakiejkolwiek opłaty.
Arena została zaprojektowana z myślą o czarodziejach, dlatego bohaterowie nie będący magami lub nie posiadający odpowiednio wysokiego Intelektu (minimum 15 punktów), zostaną ukarani przy przekroczeniu bramy konfiskatą połowy oddziałów wchodzących w skład armii. Straconych jednostek nie można odzyskać, dlatego dobrze zastanów się czy Twojemu podopiecznemu opłaci się wchodzić na poligon. Odbudowanie dużego wojska kosztuje fortunę. Jakby tego było mało, w przypadku niektórych oddziałów możesz mieć problem z ich ponownym zaciągnięciem do armii, a to ze względu na ich małą liczebność.
Po przekroczeniu bramy nie będzie odwrotu. Dopóki nie uaktywnisz ołtarzy, nie opuścisz poligonu.
| Jeden z trzech ołtarzy, który należy uaktywnić.
|
Po przekroczeniu bramy będziesz mógł wrócić do Arlanii tylko w jeden sposób - uaktywniając wszystkie ołtarze znajdujące się na poligonie. W centralnej części areny przebywa oddział Węży (wspierany przez inne jednostki), który oczywiście musisz wyeliminować. Po kliknięciu na każdym z trzech ołtarzów sprawisz, że w tym samym miejscu pojawią się kolejni wrogowie: po Wężach przyjdzie czas na ożywieńców, później na armię elfów i w końcu na rycerzy.
Magiczny poligon okaże się sporym wyzwaniem, zwłaszcza w sytuacji, gdy Twój bohater stracił część swoich oddziałów. Największy problem stanowią pojedynki ze stworami - w sumie trzeba stoczyć cztery bitwy, a pomiędzy nimi nie można uzupełnić strat w jednostkach. Z tego właśnie względu lepiej jest zaczekać z wykonaniem tego zadania do momentu, w którym będziemy dysponować bardzo doświadczonym wojownikiem (nie dotyczy to rzecz jasna magów).
Po uaktywnieniu wszystkich ołtarzy, będziesz mógł opuścić poligon. Porozmawiaj z Neroldem i odbierz od niego dokument potwierdzający zaliczenie testu. Teraz udaj się do Lasu Verlon i odwiedź Akademię Magii. Porozmawiaj z czarodziejem Tregiuszem i opowiedz mu o Twoich wyczynach na arenie. Mag wręczy Ci nagrody, wśród których będzie m.in. potężny artefakt.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto, runy, magiczny zwój, artefakt.
Na ratunek Artridisowi
W południowej części krainy znajduje się wyspa, na którą można dostać się wyłącznie za pomocą statku. Obszar ten zamieszkują Gryfy, w tym wyróżniający się kolorem upierzenia Kaghem. Gdy tylko znajdziesz się w pobliżu, zwierzę poprosi Cię o pomoc w eksterminacji okupujących jego gniazdo pająków.
Na wyspę Gryfów dostaniesz się drogą morską.
| Gryf Kaghem.
|
Zbliż się do gniazda i rozpocznij batalię z pająkami. Mimo wyraźnej przewagi liczebnej, powinieneś bez trudu poradzić sobie z przeciwnikami i tym samym oczyścić gniazdo. Po zakończonej potyczce zdaj raport Kaghemowi. Okazuje się, że na tym nie koniec zadania. Pająki ukradły jajo gryfa i ukryły je w jaskini, która znajduje się gdzieś na wyspie. Ze znalezieniem groty nie będziesz mieć problemu - w okolicy jest tylko jedna.
Jaskinię zamieszkuje spora liczba Węży oraz Obserwatorów, wspieranych w trakcie walk przez Ciernie i Pająki. Musisz przeczesać całą grotę w poszukiwaniu jaja i likwidować wrogów, jeśli będzie to konieczne. Potyczki są wymagające, dlatego zachowaj czujność i nie wdawaj się w potyczki, w których istnieje groźba poniesienia dużych strat.
Pająki wyniosły jajo Kaghema do jaskini.
| Przeszukaj podziemia w poszukiwaniu jaja.
|
Odzyskawszy jajo opuść jaskinię i odwiedź jeszcze raz gryfa Kaghema. Zwierzę podziękuje Ci za zwrócenie zguby i wręczy obiecaną wcześniej nagrodę.
Nagrody: Punkty doświadczenia, złoto.