Hitman: Zamordowanie Rezy Zaydana, Marrakesz - Złota klatka | Solucja poradnik Hitman
Ostatnia aktualizacja: 30 kwietnia 2020
Zamordowanie Rezy Zaydana
Dobrze jest - niezależnie od sposobu, w jaki postanowimy wyeliminować Rezę Zaydana - zdobyć strój elitarnego żołnierza. To właśnie dzięki niemu będziemy mogli wejść na teren dawnej placówki edukacyjnej bez wzbudzania żadnego podejrzenia i zaalarmowania ochrony naszego celu (co wiąże się z odblokowaniem osiągnięcia "Nowy transfer"). Do szkoły możemy się udać z trzech stron - od sklepu z dywanami, od strony studni oraz jedną z ulic prowadzących bezpośrednio z targowiska.
- Zamordowanie Rezy Zaydana
- Morderstwo jako więzień
- Morderstwo jako pracownik lokalnej prasy
- Morderstwo muszlą klozetową
- Inne sposoby na zamordowanie Rezy Zaydana
Morderstwo jako więzień
Pierwsza możliwość wyeliminowania generała Zaydana pojawi się tuż po ominięciu żołnierzy strzegących przejścia od strony sklepu z dywanami. Po przekroczeniu kamiennego łuku będziesz miał możliwość podsłuchania rozmowy dwóch wojskowych. Wynika z niej jasno, że w garnizonie przetrzymywany jest więzień (M5,6). Przetrzymywany był dawniej przyjacielem Rezy. Odwrócił się jednak od niego po krwawej próbie odbicia Strandberga, w której zginął jego brat należący do miejscowej policji. Więzień postanowił, że nagłośni całą sprawę, jednak żołnierze Zaydana zdołali go porwać - w swojej celi oczekuje na karę śmierci.
Celę odnajdziesz bez trudu - po wejściu do budynku, idąc głównym wejściem, natkniesz się na szkolny dziedziniec - gdy do niego dojdziesz udaj się w lewą stronę. Chwilę później napotkasz na swej drodze zabarykadowane schody, przed którymi skręcisz w prawo. Cela z więźniem znajduje się na końcu korytarza, którego pilnuje jeden z żołnierzy. O ile sama twoja obecność w celi - oczywiście w stroju elitarnego żołnierza - nie wzbudzi podejrzeń strażnika, o tyle jakakolwiek próba podejścia do przetrzymywanego zakończy się wzbudzeniem podejrzeń i zaalarmowaniem całego kompleksu.
Jedynym rozwiązaniem jest zdobycie przebrania oficera, który gwarantuje ci możliwość odesłania żołnierza strzegącego więźnia. Najlepiej jest je zdobyć na parterze, w pomieszczeniu sztabowym po drugiej stronie szkolnego dziedzińca - tuż obok magazynu uzbrojenia. Należy odczekać, aż jeden z żołnierzy stanie przy oknie, a oficer (M5,7) odwróci się tyłem w rogu pomieszczenia. Wtedy możesz pozbyć się wojskowego spoglądającego na zewnątrz, a następnie dorwać oficera.
Po wykonaniu tego manewru (na którego niewidoczne wykonanie potrzebne jest bardzo dobre zmieszczenie się w czasie) udaj się na powrót do celi i odeślij strażnika pilnującego więźnia. Teraz wystarczy już tylko podejść do więźnia od tyłu, ogłuszyć go (lub zabić), a następnie przebrać się w jego ubranie, schować ciało do szafy i czekać na generała. Pamiętaj jednak o tym, że nie możesz mieć przy sobie widocznej na plecach broni - karabiny należy zostawić gdzieś obok, inaczej nie będziesz mógł usiąść na krześle, na którym masz oczekiwać pojawienia się Zaydana. Ten sposób zabójstwa nagradzany jest odblokowaniem osiągnięcia "Złe stosunki".
Morderstwo jako pracownik lokalnej prasy
Możliwość tego zabójstwa jest dostępna po natknięciu się na propagandową ekipę pracowników drukarni, która - podszywając się pod terrorystyczną komórkę określaną mianem Kryształowego Świtu - rozwiesza plakaty nawołujące ludność cywilną do walki z rządem. Grupę znajdziesz, gdy wychodząc z kawiarni skręcisz w prawo i będziesz trzymał się cały czas prawego krańca mapy. O planach prowokacyjnych dowiesz się również z harmonogramu druku (M5,12), który znaleźć można obok środkowego wejścia do szkoły.
Teraz musisz zdobyć kostium pracownika lokalnej drukarni. W tym celu powinieneś udać się za jednym z pracowników zmierzających w kierunku targowiska (M5,1) - droga, którą nas poprowadzi, jest kręta i zapełniona gapiami, więc cierpliwie musimy za nim podążać. Najlepszym miejscem na obezwładnienie drukarza jest wnęka magazynowa - trzeba to jednak uczynić szybko, ponieważ po ulicy przechadzają się ludzie, którzy mogą dostrzec nasze niewłaściwe zachowanie.
Po uporaniu się z drukarzem musisz w jego stroju powrócić do propagandowej ekipy pracowników drukarni i z nią porozmawiać - jej członkowie dojdą do wniosku, że należy powrócić do drukarni znajdującej się w szkole. Po drodze całą grupkę zatrzymają strażnicy, jednak nie rozpoczną przeszukania - możesz więc bez obaw przechowywać za paskiem pistolet z tłumikiem oraz inne rozpoznawalne przedmioty.
Na miejscu Reza będzie już wydawał polecenia drukarzom. Pozostaje ci więc wtopić się w tłum pracujących tu osób i poczekać na ponowne przybycie generała do drukarni. Gdy tylko znajdzie się nieopodal pomieszczenia, wyłącz maszynę drukarską (M5,17). Sprawi to, że poirytowany Zaydan wścieknie się, podejdzie uruchomić maszynę, a następnie pochyli się nad jej pracującym taśmociągiem - to właśnie wtedy musisz popchnąć generała do wnętrza maszyny. Zrealizowanie zadania w ten sposób równoznaczne jest ze zdobyciem osiągnięcia "Nie tym tonerem".
Morderstwo muszlą klozetową
Szkoła, w której zabarykadował się Reza Zayden, jest ruiną - rozwalone ściany, dziury w sufitach oraz wszechobecny gruz. Nikogo nie zdziwiłby chyba sedes, który spadł na głowę generała z łazienki położonej piętro wyżej. Rezie jednak nie po drodze jest, aby przechadzać się w interesującym cię miejscu, dlatego musisz go do tego sprowokować.
Na parterze szkoły, tuż pod na wpół działającą łazienką ulokowaną na pierwszym piętrze, znajduje się sala wyposażona w szkolny interkom (M5,13). Nieświadomi tego faktu żołnierze postanowili wymienić się niepochlebnymi opiniami na temat generała. Możemy to wykorzystać do zwabienia Rezy pod muszlę klozetową znajdującą się niebezpiecznie blisko dziury w podłodze.
Wystarczy, że włączymy szkolny interkom za plecami plotkujących żołnierzy i udamy się w stronę jasnych skrzyń ustawionych w sąsiednim pokoju. Reza, słysząc plotki na swój temat, pójdzie w kierunku łazienki. Gdy tylko dostrzeże plotkarzy, natychmiast zejdzie na dół, by udzielić im reprymendy. To właśnie czas, w którym możemy po skrzyniach wspiąć się bezpośrednio do łazienki. Z muszlą (M5,18) wystarczy wejść w interakcje, gdy tylko generał znajdzie się w zasięgu jej rażenia (musi stać bliżej, niż w progu drzwi). Zabójstwo te odblokowuje osiągnięcie "odcedzenie kartofelków" i nie wzbudza podejrzeń pozostałych żołnierzy - pozostaje niewykryte.
Inne sposoby na zamordowanie Rezy Zaydana
Wypchnięcie z okna
Okazja ku temu nadarza się kilka razy, gdy Reza przechadza się po pierwszym piętrze rozmawiając przez telefon. Co pewien czas - między innymi w biurze Zaydana - generał zatrzyma się przy oknie, co pozwala na zamordowanie go przez zrzucenie na niższą kondygnację. Jest to jednak eliminacja celu w najgłośniejszy sposób, ponieważ odgłos spadającego ciała zwraca uwagę żołnierzy i może doprowadzić do wszczęcia alarmu.
Zapalenie lampy naftowej
Zabójstwo to nie jest trudne do przeprowadzenia, a w dodatku odnotowane zostanie, jako wypadek. Wystarczy, że zakradniesz się do biura Zaydana i wyłączysz lampkę naftową stojącą na biurku (M5,19). Następnie rozszczelnij butlę z gazem. Generał przychodząc do biura zapali lampkę ponownie, co natychmiastowo poskutkuje gwałtowną reakcją ognia z gazem wydobywającym się z butli. Należy jednak pamiętać, abyś odkręcił butlę dopiero po zgaszeniu lampki naftowej - w przeciwnym wypadku sam staniesz się ofiarą wybuchowej pułapki.
Podduszenie garotą
Sposób ten jest najmniej wyrafinowany, jednak warto podjąć próbę przejścia misji w ten sposób. Gwarantuje to bowiem odblokowanie osiągnięcia "Pianista". Możesz spróbować wykonać te zadanie w przebraniu dyrektora szkoły, co wiąże się z odblokowaniem osiągnięcia "zemsta dyrektora"
Zabójstwo podczas tańców
Jest to chyba najserdeczniejszy sposób na pozbawienie generała życia. W przebraniu oficera musisz odprawić wszystkich żołnierzy patrolujących korytarze szkoły. Gdy tylko to uczynisz udaj się do pomieszczenia, w którym znajdziesz plotkujących żołnierzy. Tym razem jednak, oprócz interkomu (M5,13), włącz również radio tranzytowe (M5,14), które znajdziesz na biurku obok mikrofonu interkomu. Sprawi to, że szkolne mury zapełnią się orientalną muzyką. Przejdź teraz na podwórko za drukarnią - znaleźli się tam wszyscy odprawieni przez Ciebie żołnierze, a kwestią czasu jest przybycie generała. Wszyscy dobrze się bawią tańcząc w rytm uruchomionej przez ciebie muzyki - możesz więc bez przeszkód, z drugiego końca podwórka, posłać kulkę w głowę Rezy. Dzięki temu zdobędziesz osiągnięcie "tańcz, aż padniesz" oraz "celny strzał" (ten drugi wyłącznie wtedy, gdy trafisz swój cel w głowę).
UWAGA - radio buguje się, przez co często nie można go dostrzec i uruchomić. Gdybyś nie odnalazł radia na biurku, to nie panikuj - spróbuj pokręcić się po szkole i poodsyłać kolejnych żołnierzy na podwórko. Gdyby problem występował nadal, zrestartuj poziom.
Zatrucie pokarmu
Wbrew pozorom nie jest to zadanie łatwe. W pierwszej kolejności zdobądź słoik z pigułkami ze śmiertelną trucizną (M5,9) - znajduje się on w biurze Zaydana, do którego można dostać się najłatwiej w stroju oficera. Po zdobyciu pigułek musisz udać się w kierunku targowiska, a następnie zatruć talerz z jedzeniem (M5,20) znajdujący się w przydrożnej kuchni.
Gdy już posiłek zostanie odpowiednio przyrządzony powinieneś wrócić w kierunku drzwi prowadzących na zaplecze palarni - nieopodal będzie drzemał kelner (M5,21). Aby go obudzić musisz włączyć stojące w pobliżu radio tranzytowe. Kelner, gdy tylko się ocknie, wyłączy radio i powędruje w kierunku przygotowanego przez nas talerza. Nie musisz już śledzić kelnera - ten zaniesie truciznę w pokarmie na sam stolik Zaydana, który umrze po pierwszych kęsach posiłku. Ten sposób zabójstwa odblokuje osiągnięcie "Trucizna IV" oraz "Nie ma smaku, nie zostawia śladu".