Hitman: Sapienza - Ikona, Mapa | Solucja poradnik Hitman Ostatnia aktualizacja: 30 kwietnia 2020 5757 Następna Sapienza - Ikona Przebrania i ważne przedmioty Poprzednia Marrakesz - Złota klatka Opuszczenie obszaru misji Lokacje związane z zabójstwami1 – Miejsce spotkania z fanamiDino Bosco może się tu spotkać z fanami po tym jak przerwane zostanie kręcenie filmu (czerwone 7 na mapie). Możesz wsypać truciznę do butelki (użyj przebrania pomocnika kuchennego) lub sabotować lampę gazową (użyj przebrania pracownika ekipy filmowej).Wyłączenie generatora odwróci uwagę ochroniarza. 2 – PiwnicaW piwnicy znajduje się jedyna skrytka Agencji dla misji Ikona.Trutka na szczury - 2 sztuki 3 – KawiarniaFrontowe drzwi są zamknięte (możesz użyć klucza do sklepu - zielone 1 na mapie).Możesz tu podsłuchać rozmowy menadżerki Dino Bosco.Trutka na szczury 4 – WieżaPrzebywają tu pracownik ekipy filmowej oraz ochroniarz. Jest to dobry punkt snajperski.Klucz francuski. 5 – Przyczepa Dino BoscoMożesz dotrzeć do drzwi wejściowych (2 ochroniarzy) lub przedostać się na dach przyczepy i wskoczyć przez dziurę. Dino Bosco co pewien czas wraca do przyczepy i możesz go wtedy zabić.Klucz do samochodu Dino Bosco 6 – Komputer do sterowania pirotechniką na planie filmowymPozwala on na włączenie manualnej detonacji i jest powiązany z jedną z metod zabójstwa Dino Bosco. Przebywa tu dwóch specjalistów od efektów specjalnych. Możesz się ich łatwo pozbyć wsypując truciznę i sabotując generator.Śrubokręt. 7 – GeneratoryMożesz sabotować je żeby przerwać zdjęcia. Nakłoni to Dino Bosco do spotkania się z fanami (czerwone 1 na mapie).Instrukcja pirotechnikaJest w przyczepie. 8 – Miejsce podmiany paliwaMożesz umieścić wysokooktanowe paliwo (czerwone 13 na mapie) żeby zamordować Dino Bosco z pomocą robota. 9 – Panel zwiększenia ciśnienia rampyJest on powiązany z zamordowaniem Dino Bosco. Z panelu mogą korzystać specjaliści od efektów specjalnych.Łom 10 – Detonator pirotechnicznyMożesz go użyć do zamordowania Dino Bosco, ale najpierw musisz uaktywnić manualną detonację ładunków wybuchowych (czerwone 6 na mapie). 11 – DrabinaProwadzi ona na balkonik gdzie można sabotować ostrza (czerwone 12 na mapie). 12 – Miejsce sabotażu zębów potworaDokonanie sabotażu jest powiązane z jedną z metod na zamordowanie Dino Bosco. Musisz dodatkowo zwiększyć ciśnienie rampy (czerwone 9 na mapie). 13 – Walizka z wysokooktanowym paliwemWalizkę możesz otworzyć wytrychem, łomem lub odnajdując klucz (zielone 7 na mapie). Paliwo musisz umieścić w slocie obok planu filmowego (czerwone 8 na mapie) i umożliwi ci to zamordowanie Dino Bosco.Trutka na szczury, śrubokręt, klucz francuski. Lokacje na mapie1 – Miejsce startuJedyne dostępne miejsce rozpoczęcia misji. 2 – Samochód BoscoMożesz go użyć do ucieczki po zaliczeniu misji. Potrzebne są kluczyki do samochodu (czerwone 5 na mapie). 3 – Pracownicy ekipy filmowejMożesz odciągnąć jednego z nich rzuconym obiektem (w pobliżu na ziemi leży moneta), wyeliminować go i założyć jego przebranie. 4 – Plan filmowyPo planie filmowym mogą poruszać się pracownicy ochrony, specjaliści od efektów specjalnych oraz pracownicy ekipy filmowej (oni nie mogą wkroczyć do obszarów na północ i na zachód od planu filmowego). Wejście na obszar gdzie kręcony jest film zaalarmuje wrogów. 5 – Tylne wejście do kawiarniMożesz tu zaatakować pracownika ekipy filmowej i łatwo przedostać się do wnętrza budynku. 6 – Asystent kuchennyCo pewien czas zatrzymuje się tu asystent kuchenny. Możesz go zaatakować i odciągnąć jego ciało w ustronne miejsce.Butelka - możesz wsypać truciznę i otruć pracownika ekipy filmowej. 7 – Brama starego miastaMożesz uciec tędy do zaliczeniu misji. 8 – Zablokowane uliczkiNie możesz odwiedzić północnej części miasteczka. 9 – MonitoringMożesz zniszczyć nagrania jeśli nie zdołałeś uniknąć kamer. Pomieszczenie nie jest pilnowane. Ważne przedmioty na mapie1 – Klucz do sklepuMożesz z jego pomocą otworzyć drzwi do kawiarni (czerwone 3 na mapie) oraz do kilku sklepów na mapie. 2 – Monety 3 – Przebranie asystenta kuchennegoJest wewnątrz furgonetki. Zaczekaj aż nikt nie będzie patrzył w stronę Agenta 47. 4 – Klucz do ratuszaMożesz otwierać drzwi na różnych piętrach głównego budynku. 5 – Klucz do przyczepy Dino BoscoPrzyczepa jest we wschodniej części planu filmowego (czerwone 5 na mapie). 6 – Łom 7 – Klucz do walizki z paliwemWalizka jest w jednym z północnych budynków (czerwone 13 na mapie).Przebranie pracownika ekipy filmowejUważaj na okoliczne osoby zanim założysz strój. 8 – Klucz francuski Legenda Hitman - M9 Sapienza: Ikona Lokacje na mapie Ważne przedmioty na mapie Lokacje związane z zabójstwami Powyższa mapa prezentuje obszar działań dostępny podczas rozgrywania szóstego głównego epizodu gry Hitman (finałowego dla pierwszego sezonu tej produkcji). Jest to kontrakt o nazwie Situs Inversus i jego akcja rozgrywa się na terenie prywatnego szpitala Gama zlokalizowanego wysoko w górach w Hokkaido w Japonii. Agent 47 musi zinfiltrować prywatną klinikę działając (domyślnie) pod przykrywką pacjenta o statusie VIP-a - Tobiasa Riepera. Zadaniem głównego bohatera w misji Situs Inversus jest zamordowanie dwóch osób. Kontrakt ten jest nietypowy, gdyż będący jednym z celów misji Erich Soders leży na stole operacyjnym w klinice. Postać ta jest w rezultacie bezbronna, aczkolwiek sala operacyjna jest pilnie strzeżona i przedostanie się do głównej części szpitala nie jest takie proste. Drugi cel misji to Yuki Yamazaki. W tym przypadku obowiązuje już dość typowy schemat działania. Yuki podróżuje po różnych częściach prywatnego szpitala i możesz ją wyeliminować gdy znajdzie się na osobności lub z wykorzystaniem różnorakich przebrań i obiektów z otoczenia. Przemieszczanie się po prywatnym szpitalu jest bardziej kłopotliwe z racji na zaostrzone środki bezpieczeństwa i nadzorowanie pracy placówki przez sztuczną inteligencję. Kwestie te dokładniej opisane zostały na kolejnych stronach poradnika. Przygotowania do misjiInformacje na temat misji Przygotowania do misjiOpcja zabrania ze sobą wyposażenia staje się dostępna dopiero na 20 poziomie mistrzostwa Hokkaido Do misji tej nie możesz się niestety w żaden sposób przygotować, albowiem z racji na środki bezpieczeństwa obowiązujące na terenie szpitala domyślnie nie jest możliwe zabranie ze sobą jakiegokolwiek elementu wyposażenia Agenta 47. Oznacza to, że kontrakt rozpoczniesz z pustym inwentarzem i wszystkie przedmioty, które będą mogły zostać użyte jako bronie czy do odblokowania kolejnych obszarów szpitala, będziesz musiał pozyskać we własnym zakresie dzięki dokładnej eksploracji całej placówki. Opisana wyżej sytuacja ulega poprawie wraz ze zdobywaniem kolejnych rang i osiąganiu wyższych poziomów mistrzostwa w Hokkaido. Awansując na wyższe poziomy mistrzostwa będziesz mógł przede wszystkim skorzystać ze skrytek Agencji i dostarczyć z ich pomocą do prywatnej kliniki wybrany przez siebie pojedynczy przedmiot. Wszystko "wraca do normy" dopiero po osiągnięciu maksymalnego dwudziestego poziomu mistrzostwa. Od tego momentu będziesz mógł zabierać ze sobą na misję standardowy zestaw przedmiotów, nawet jeśli zdecydujesz się na rozpoczęcie kontraktu bez dodatkowego przebrania (czyli jako VIP Tobias Rieper). Jeśli masz taką możliwość to na misję tę warto zabrać urządzenie szyfrujące (Disposable Scrambler), które może ci pomóc w obejściu zabezpieczeń przy wielu drzwiach w szpitalu (uwaga - urządzenie może zostać użyte tylko trzy razy!). Wybór ten nie jest jednak obowiązkowy, gdyż możesz równie dobrze docierać do kolejnych lokacji polegając na zakładaniu przebrań osób dysponujących większymi uprawnieniami do podróżowania po szpitalu. Domyślne miejsce rozpoczęcia misji to apartament Agenta 47 (Tobiasa Riepera) (M8,1). Bez przebrania możesz odwiedzić najważniejsze lokacje na poziomach 0 i 1 szpitala, m.in. restaurację, saunę i duży ogród. Po tym jak awansujesz dostatecznie w misji i odblokujesz nowe miejsca startu możesz rozważyć zainteresowanie się rozpoczęciem misji w kuchni w przebraniu kucharza (M8,4) lub w głównym budynku szpitala w przebraniu chirurga (M8,34). Gra wymusza niestety zdobycie najbardziej wartościowych przebrań (ochroniarza i dyrektora szpitala) we własnym zakresie, ale na szczęście nie jest to zbyt skomplikowane (szczegóły na stronie z omówieniem dostępnych przebrań). Jeśli masz w planach użycie snajperki to jako miejsce startu dobrze jest wybrać górską ścieżkę (M8,17). Do tej samej lokacji możesz też dostarczyć karabin snajperski (jest tam skrytka Agencji). Informacje na temat misjiCele misji to Erich Soders oraz Yuki Yamazaki. Erich Soders już w momencie rozpoczęcia misji leży na stole operacyjnym w głównym budynku szpitala (M8,30) w oczekiwaniu na zabieg. Pomimo tego, że cel misji nie może się ruszać, istnieje wiele metod na wyeliminowanie go (większość z nich zakłada sabotowanie różnorakich urządzeń medycznych znajdujących się w klinice). Yuki Yamazaki podróżuje po różnych częściach kliniki. Odwiedzane przez nią miejsca to jej apartament (M8,6), spa (M8,23), sauna (M8,24), ogród (M8,32) i restauracja (M8,22). Yuki towarzyszy dwóch ochroniarzy, aczkolwiek w wybranych momentach może się ona od nich oddzielić (np. gdy zechce udać się na papierosa, spotkać z dyrektorem czy zrelaksować w saunie). Uwaga - Jeśli doprowadzisz do wszczęcia alarmu to Yuki może zostać ewakuowana do głównego budynku szpitala lub (w skrajnym przypadku) może podjąć decyzję o ucieczce ze szpitala wagonikiem kolejki górskiej (M8,4). W takiej sytuacji musisz doprowadzić do zrzucenia wagonika w przepaść zanim opuści on obszar misji (będziesz miał na to 45 sekund). Informacje jak tego dokonać są na stronie ze sposobami eliminacji Yuki. Poziom trudności: Misja ta kładzie bardzo duży nacisk na dobre poznanie terenu działań. Podczas eksploracji szpitala po raz pierwszy możesz czuć się przytłoczony poziomem skomplikowania tej lokacji i koniecznością uzyskiwania specjalnych praw dostępu do jego wybranych części. Z czasem jednak bardzo dobrze opanujesz zasady działania i będziesz mógł wykorzystywać otoczenie żeby z większą łatwością dotrzeć do celów misji i pozbawić je życia. Na początek postaraj się przejrzeć zamieszczoną wyżej mapę oraz przeczytać kolejne strony poradnika, zwłaszcza te z informacjami o dostępnych przebraniach oraz o zasadach eksploracji szpitala. Następna Sapienza - Ikona Przebrania i ważne przedmioty Poprzednia Marrakesz - Złota klatka Opuszczenie obszaru misji