Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hitman - poradnik do gry

Hitman - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Hitman - M9 Sapienza: Ikona
Hitman - M9 Sapienza: Ikona
Miejsce spotkania z fanami
Dino Bosco może się tu spotkać z fanami po tym jak przerwane zostanie kręcenie filmu (czerwone 7 na mapie). Możesz wsypać truciznę do butelki (użyj przebrania pomocnika kuchennego) lub sabotować lampę gazową (użyj przebrania pracownika ekipy filmowej).
Wyłączenie generatora odwróci uwagę ochroniarza.
Piwnica
W piwnicy znajduje się jedyna skrytka Agencji dla misji Ikona.
Trutka na szczury - 2 sztuki
Kawiarnia
Frontowe drzwi są zamknięte (możesz użyć klucza do sklepu - zielone 1 na mapie).
Możesz tu podsłuchać rozmowy menadżerki Dino Bosco.
Trutka na szczury
Wieża
Przebywają tu pracownik ekipy filmowej oraz ochroniarz. Jest to dobry punkt snajperski.
Klucz francuski.
Przyczepa Dino Bosco
Możesz dotrzeć do drzwi wejściowych (2 ochroniarzy) lub przedostać się na dach przyczepy i wskoczyć przez dziurę. Dino Bosco co pewien czas wraca do przyczepy i możesz go wtedy zabić.
Klucz do samochodu Dino Bosco
Komputer do sterowania pirotechniką na planie filmowym
Pozwala on na włączenie manualnej detonacji i jest powiązany z jedną z metod zabójstwa Dino Bosco. Przebywa tu dwóch specjalistów od efektów specjalnych. Możesz się ich łatwo pozbyć wsypując truciznę i sabotując generator.
Śrubokręt.
Generatory
Możesz sabotować je żeby przerwać zdjęcia. Nakłoni to Dino Bosco do spotkania się z fanami (czerwone 1 na mapie).
Instrukcja pirotechnika
Jest w przyczepie.
Miejsce podmiany paliwa
Możesz umieścić wysokooktanowe paliwo (czerwone 13 na mapie) żeby zamordować Dino Bosco z pomocą robota.
Panel zwiększenia ciśnienia rampy
Jest on powiązany z zamordowaniem Dino Bosco. Z panelu mogą korzystać specjaliści od efektów specjalnych.
Łom
Detonator pirotechniczny
Możesz go użyć do zamordowania Dino Bosco, ale najpierw musisz uaktywnić manualną detonację ładunków wybuchowych (czerwone 6 na mapie).
Drabina
Prowadzi ona na balkonik gdzie można sabotować ostrza (czerwone 12 na mapie).
Miejsce sabotażu zębów potwora
Dokonanie sabotażu jest powiązane z jedną z metod na zamordowanie Dino Bosco. Musisz dodatkowo zwiększyć ciśnienie rampy (czerwone 9 na mapie).
Walizka z wysokooktanowym paliwem
Walizkę możesz otworzyć wytrychem, łomem lub odnajdując klucz (zielone 7 na mapie). Paliwo musisz umieścić w slocie obok planu filmowego (czerwone 8 na mapie) i umożliwi ci to zamordowanie Dino Bosco.
Trutka na szczury, śrubokręt, klucz francuski.
Miejsce startu
Jedyne dostępne miejsce rozpoczęcia misji.
Samochód Bosco
Możesz go użyć do ucieczki po zaliczeniu misji. Potrzebne są kluczyki do samochodu (czerwone 5 na mapie).
Pracownicy ekipy filmowej
Możesz odciągnąć jednego z nich rzuconym obiektem (w pobliżu na ziemi leży moneta), wyeliminować go i założyć jego przebranie.
Plan filmowy
Po planie filmowym mogą poruszać się pracownicy ochrony, specjaliści od efektów specjalnych oraz pracownicy ekipy filmowej (oni nie mogą wkroczyć do obszarów na północ i na zachód od planu filmowego). Wejście na obszar gdzie kręcony jest film zaalarmuje wrogów.
Tylne wejście do kawiarni
Możesz tu zaatakować pracownika ekipy filmowej i łatwo przedostać się do wnętrza budynku.
Asystent kuchenny
Co pewien czas zatrzymuje się tu asystent kuchenny. Możesz go zaatakować i odciągnąć jego ciało w ustronne miejsce.
Butelka - możesz wsypać truciznę i otruć pracownika ekipy filmowej.
Brama starego miasta
Możesz uciec tędy do zaliczeniu misji.
Zablokowane uliczki
Nie możesz odwiedzić północnej części miasteczka.
Monitoring
Możesz zniszczyć nagrania jeśli nie zdołałeś uniknąć kamer. Pomieszczenie nie jest pilnowane.
Klucz do sklepu
Możesz z jego pomocą otworzyć drzwi do kawiarni (czerwone 3 na mapie) oraz do kilku sklepów na mapie.
Monety
Przebranie asystenta kuchennego
Jest wewnątrz furgonetki. Zaczekaj aż nikt nie będzie patrzył w stronę Agenta 47.
Klucz do ratusza
Możesz otwierać drzwi na różnych piętrach głównego budynku.
Klucz do przyczepy Dino Bosco
Przyczepa jest we wschodniej części planu filmowego (czerwone 5 na mapie).
Łom
Klucz do walizki z paliwem
Walizka jest w jednym z północnych budynków (czerwone 13 na mapie).
Przebranie pracownika ekipy filmowej
Uważaj na okoliczne osoby zanim założysz strój.
Klucz francuski
Zablokowane uliczki
Nie możesz odwiedzić północnej części miasteczka.
Powiększ mapę

Hitman: Sapienza - Ikona, Mapa | Solucja poradnik Hitman

Ostatnia aktualizacja: 30 kwietnia 2020

Lokacje związane z zabójstwami

1Miejsce spotkania z fanami
Dino Bosco może się tu spotkać z fanami po tym jak przerwane zostanie kręcenie filmu (czerwone 7 na mapie). Możesz wsypać truciznę do butelki (użyj przebrania pomocnika kuchennego) lub sabotować lampę gazową (użyj przebrania pracownika ekipy filmowej).
Wyłączenie generatora odwróci uwagę ochroniarza.

2Piwnica
W piwnicy znajduje się jedyna skrytka Agencji dla misji Ikona.
Trutka na szczury - 2 sztuki

3Kawiarnia
Frontowe drzwi są zamknięte (możesz użyć klucza do sklepu - zielone 1 na mapie).
Możesz tu podsłuchać rozmowy menadżerki Dino Bosco.
Trutka na szczury

4Wieża
Przebywają tu pracownik ekipy filmowej oraz ochroniarz. Jest to dobry punkt snajperski.
Klucz francuski.

5Przyczepa Dino Bosco
Możesz dotrzeć do drzwi wejściowych (2 ochroniarzy) lub przedostać się na dach przyczepy i wskoczyć przez dziurę. Dino Bosco co pewien czas wraca do przyczepy i możesz go wtedy zabić.
Klucz do samochodu Dino Bosco

6Komputer do sterowania pirotechniką na planie filmowym
Pozwala on na włączenie manualnej detonacji i jest powiązany z jedną z metod zabójstwa Dino Bosco. Przebywa tu dwóch specjalistów od efektów specjalnych. Możesz się ich łatwo pozbyć wsypując truciznę i sabotując generator.
Śrubokręt.

7Generatory
Możesz sabotować je żeby przerwać zdjęcia. Nakłoni to Dino Bosco do spotkania się z fanami (czerwone 1 na mapie).
Instrukcja pirotechnika
Jest w przyczepie.

8Miejsce podmiany paliwa
Możesz umieścić wysokooktanowe paliwo (czerwone 13 na mapie) żeby zamordować Dino Bosco z pomocą robota.

9Panel zwiększenia ciśnienia rampy
Jest on powiązany z zamordowaniem Dino Bosco. Z panelu mogą korzystać specjaliści od efektów specjalnych.
Łom

10Detonator pirotechniczny
Możesz go użyć do zamordowania Dino Bosco, ale najpierw musisz uaktywnić manualną detonację ładunków wybuchowych (czerwone 6 na mapie).

11Drabina
Prowadzi ona na balkonik gdzie można sabotować ostrza (czerwone 12 na mapie).

12Miejsce sabotażu zębów potwora
Dokonanie sabotażu jest powiązane z jedną z metod na zamordowanie Dino Bosco. Musisz dodatkowo zwiększyć ciśnienie rampy (czerwone 9 na mapie).

13Walizka z wysokooktanowym paliwem
Walizkę możesz otworzyć wytrychem, łomem lub odnajdując klucz (zielone 7 na mapie). Paliwo musisz umieścić w slocie obok planu filmowego (czerwone 8 na mapie) i umożliwi ci to zamordowanie Dino Bosco.
Trutka na szczury, śrubokręt, klucz francuski.

Lokacje na mapie

1Miejsce startu
Jedyne dostępne miejsce rozpoczęcia misji.

2Samochód Bosco
Możesz go użyć do ucieczki po zaliczeniu misji. Potrzebne są kluczyki do samochodu (czerwone 5 na mapie).

3Pracownicy ekipy filmowej
Możesz odciągnąć jednego z nich rzuconym obiektem (w pobliżu na ziemi leży moneta), wyeliminować go i założyć jego przebranie.

4Plan filmowy
Po planie filmowym mogą poruszać się pracownicy ochrony, specjaliści od efektów specjalnych oraz pracownicy ekipy filmowej (oni nie mogą wkroczyć do obszarów na północ i na zachód od planu filmowego). Wejście na obszar gdzie kręcony jest film zaalarmuje wrogów.

5Tylne wejście do kawiarni
Możesz tu zaatakować pracownika ekipy filmowej i łatwo przedostać się do wnętrza budynku.

6Asystent kuchenny
Co pewien czas zatrzymuje się tu asystent kuchenny. Możesz go zaatakować i odciągnąć jego ciało w ustronne miejsce.
Butelka - możesz wsypać truciznę i otruć pracownika ekipy filmowej.

7Brama starego miasta
Możesz uciec tędy do zaliczeniu misji.

8Zablokowane uliczki
Nie możesz odwiedzić północnej części miasteczka.

9Monitoring
Możesz zniszczyć nagrania jeśli nie zdołałeś uniknąć kamer. Pomieszczenie nie jest pilnowane.

Ważne przedmioty na mapie

1Klucz do sklepu
Możesz z jego pomocą otworzyć drzwi do kawiarni (czerwone 3 na mapie) oraz do kilku sklepów na mapie.

2Monety

3Przebranie asystenta kuchennego
Jest wewnątrz furgonetki. Zaczekaj aż nikt nie będzie patrzył w stronę Agenta 47.

4Klucz do ratusza
Możesz otwierać drzwi na różnych piętrach głównego budynku.

5Klucz do przyczepy Dino Bosco
Przyczepa jest we wschodniej części planu filmowego (czerwone 5 na mapie).

6Łom

7Klucz do walizki z paliwem
Walizka jest w jednym z północnych budynków (czerwone 13 na mapie).
Przebranie pracownika ekipy filmowej
Uważaj na okoliczne osoby zanim założysz strój.

8Klucz francuski

Legenda Hitman - M9 Sapienza: Ikona

Lokacje na mapie

Ważne przedmioty na mapie

Lokacje związane z zabójstwami

Powyższa mapa prezentuje obszar działań dostępny podczas rozgrywania szóstego głównego epizodu gry Hitman (finałowego dla pierwszego sezonu tej produkcji). Jest to kontrakt o nazwie Situs Inversus i jego akcja rozgrywa się na terenie prywatnego szpitala Gama zlokalizowanego wysoko w górach w Hokkaido w Japonii. Agent 47 musi zinfiltrować prywatną klinikę działając (domyślnie) pod przykrywką pacjenta o statusie VIP-a - Tobiasa Riepera.

Zadaniem głównego bohatera w misji Situs Inversus jest zamordowanie dwóch osób. Kontrakt ten jest nietypowy, gdyż będący jednym z celów misji Erich Soders leży na stole operacyjnym w klinice. Postać ta jest w rezultacie bezbronna, aczkolwiek sala operacyjna jest pilnie strzeżona i przedostanie się do głównej części szpitala nie jest takie proste. Drugi cel misji to Yuki Yamazaki. W tym przypadku obowiązuje już dość typowy schemat działania. Yuki podróżuje po różnych częściach prywatnego szpitala i możesz ją wyeliminować gdy znajdzie się na osobności lub z wykorzystaniem różnorakich przebrań i obiektów z otoczenia.

Przemieszczanie się po prywatnym szpitalu jest bardziej kłopotliwe z racji na zaostrzone środki bezpieczeństwa i nadzorowanie pracy placówki przez sztuczną inteligencję. Kwestie te dokładniej opisane zostały na kolejnych stronach poradnika.

Przygotowania do misji

Opcja zabrania ze sobą wyposażenia staje się dostępna dopiero na 20 poziomie mistrzostwa Hokkaido - Hitman: Sapienza - Ikona, Mapa | Solucja - Hitman - poradnik do gry
Opcja zabrania ze sobą wyposażenia staje się dostępna dopiero na 20 poziomie mistrzostwa Hokkaido

Do misji tej nie możesz się niestety w żaden sposób przygotować, albowiem z racji na środki bezpieczeństwa obowiązujące na terenie szpitala domyślnie nie jest możliwe zabranie ze sobą jakiegokolwiek elementu wyposażenia Agenta 47. Oznacza to, że kontrakt rozpoczniesz z pustym inwentarzem i wszystkie przedmioty, które będą mogły zostać użyte jako bronie czy do odblokowania kolejnych obszarów szpitala, będziesz musiał pozyskać we własnym zakresie dzięki dokładnej eksploracji całej placówki.

Opisana wyżej sytuacja ulega poprawie wraz ze zdobywaniem kolejnych rang i osiąganiu wyższych poziomów mistrzostwa w Hokkaido. Awansując na wyższe poziomy mistrzostwa będziesz mógł przede wszystkim skorzystać ze skrytek Agencji i dostarczyć z ich pomocą do prywatnej kliniki wybrany przez siebie pojedynczy przedmiot. Wszystko "wraca do normy" dopiero po osiągnięciu maksymalnego dwudziestego poziomu mistrzostwa. Od tego momentu będziesz mógł zabierać ze sobą na misję standardowy zestaw przedmiotów, nawet jeśli zdecydujesz się na rozpoczęcie kontraktu bez dodatkowego przebrania (czyli jako VIP Tobias Rieper).

Jeśli masz taką możliwość to na misję tę warto zabrać urządzenie szyfrujące (Disposable Scrambler), które może ci pomóc w obejściu zabezpieczeń przy wielu drzwiach w szpitalu (uwaga - urządzenie może zostać użyte tylko trzy razy!). Wybór ten nie jest jednak obowiązkowy, gdyż możesz równie dobrze docierać do kolejnych lokacji polegając na zakładaniu przebrań osób dysponujących większymi uprawnieniami do podróżowania po szpitalu.

Domyślne miejsce rozpoczęcia misji to apartament Agenta 47 (Tobiasa Riepera) (M8,1). Bez przebrania możesz odwiedzić najważniejsze lokacje na poziomach 0 i 1 szpitala, m.in. restaurację, saunę i duży ogród. Po tym jak awansujesz dostatecznie w misji i odblokujesz nowe miejsca startu możesz rozważyć zainteresowanie się rozpoczęciem misji w kuchni w przebraniu kucharza (M8,4) lub w głównym budynku szpitala w przebraniu chirurga (M8,34). Gra wymusza niestety zdobycie najbardziej wartościowych przebrań (ochroniarza i dyrektora szpitala) we własnym zakresie, ale na szczęście nie jest to zbyt skomplikowane (szczegóły na stronie z omówieniem dostępnych przebrań). Jeśli masz w planach użycie snajperki to jako miejsce startu dobrze jest wybrać górską ścieżkę (M8,17). Do tej samej lokacji możesz też dostarczyć karabin snajperski (jest tam skrytka Agencji).

Informacje na temat misji

Cele misji to Erich Soders oraz Yuki Yamazaki. Erich Soders już w momencie rozpoczęcia misji leży na stole operacyjnym w głównym budynku szpitala (M8,30) w oczekiwaniu na zabieg. Pomimo tego, że cel misji nie może się ruszać, istnieje wiele metod na wyeliminowanie go (większość z nich zakłada sabotowanie różnorakich urządzeń medycznych znajdujących się w klinice). Yuki Yamazaki podróżuje po różnych częściach kliniki. Odwiedzane przez nią miejsca to jej apartament (M8,6), spa (M8,23), sauna (M8,24), ogród (M8,32) i restauracja (M8,22). Yuki towarzyszy dwóch ochroniarzy, aczkolwiek w wybranych momentach może się ona od nich oddzielić (np. gdy zechce udać się na papierosa, spotkać z dyrektorem czy zrelaksować w saunie).

Uwaga - Jeśli doprowadzisz do wszczęcia alarmu to Yuki może zostać ewakuowana do głównego budynku szpitala lub (w skrajnym przypadku) może podjąć decyzję o ucieczce ze szpitala wagonikiem kolejki górskiej (M8,4). W takiej sytuacji musisz doprowadzić do zrzucenia wagonika w przepaść zanim opuści on obszar misji (będziesz miał na to 45 sekund). Informacje jak tego dokonać są na stronie ze sposobami eliminacji Yuki.

Poziom trudności: Misja ta kładzie bardzo duży nacisk na dobre poznanie terenu działań. Podczas eksploracji szpitala po raz pierwszy możesz czuć się przytłoczony poziomem skomplikowania tej lokacji i koniecznością uzyskiwania specjalnych praw dostępu do jego wybranych części. Z czasem jednak bardzo dobrze opanujesz zasady działania i będziesz mógł wykorzystywać otoczenie żeby z większą łatwością dotrzeć do celów misji i pozbawić je życia. Na początek postaraj się przejrzeć zamieszczoną wyżej mapę oraz przeczytać kolejne strony poradnika, zwłaszcza te z informacjami o dostępnych przebraniach oraz o zasadach eksploracji szpitala.