Przebrania | Kolorado - Bojownicy o wolność | Solucja Hitman poradnik Hitman
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
W misji "Bojownicy o wolność" gry Hitman do odnalezienia i założenia jest dziewięć przebrań, których lista znajduje się poniżej. Jeśli odwiedzasz Kolorado po raz pierwszy to postaraj się jak najszybciej zdobyć jedno z nich (np. przebranie żołnierza), bo Agent 47 w swoim domyślnym stroju nie może się nigdzie czuć bezpiecznie i zostanie zaatakowany w przypadku wykrycia.
- Przebranie żołnierza (Militia Soldier)
- Przebranie technika (Militia Technician)
- Przebranie specjalisty od materiałów wybuchowych (Explosives Specialist)
- Przebranie milicjanta do zadań specjalnych (Militia Spec Ops)
- Przebranie dowódcy grupy uderzeniowej (Point Man)
- Przebranie elitarnego członka milicji (Elite Militia)
- Przebranie hakera (Hacker)
- Przebranie kucharza (Militia Cook)
- Przebrania stracha na wróble (Scarecrow)
Przebranie żołnierza (Militia Soldier)
To podstawowe przebranie w opisywanej misji. Żołnierzy odnajduje się na całej farmie, przy czym rozpoczynając misję po raz pierwszy dobrze jest rozejrzeć się za jakimś celem ataku w południowej części farmy. Możesz np. wyeliminować jednego z żołnierzy stojących przy belarce do siana (M7,8) lub jednego z tych ustawionych niedaleko generatora nadającego się do sabotażu (M7,34).
Po tym jak awansujesz na jedną z wyższych rang mistrzostwa w Kolorado będziesz mógł rozpocząć misję w przebraniu żołnierza.
Żołnierze mają wstęp tylko do podstawowych obszarów na farmie, m.in. do południowego pola, centralnego placu oraz dużego sadu. Nie mogą oni wkraczać do obszaru do testów ładunków wybuchowych, do stodoły, na strzelnicę ani do głównego domu.
Przebranie technika (Militia Technician)
Przebranie to nieco trudniej jest zdobyć od stroju żołnierza, ale niestety nie gwarantuje ono dodatkowych "profitów". Technicy kręcą się przy centralnym placu na farmie (M7,17) i poznasz ich po słuchawkach na uszach. Zaatakowanie którejś z tych osób w miejscu publicznym jest niewskazane, ale możesz odciągnąć jednego z techników w ustronne miejsce. Warto rozważyć na przykład sabotowanie generatora zlokalizowanego przy wschodnim wejściu na farmę (M7,6). Gdy technik pojawi się przy generatorze możesz go poddusić i przeciągnąć jego ciało do pobliskiej szafki. Nieużywany strój technika znajdziesz też w południowo-zachodnim budynku z dowódcą grupy uderzeniowej (M7,7). Przed założeniem go musiałbyś jednak zabić lub odwrócić uwagę co najmniej dwóch okolicznych wrogów.
Po tym jak awansujesz na jedną z wyższych rang mistrzostwa w Kolorado będziesz mógł rozpocząć misję w przebraniu technika.
Technicy mają wstęp tylko do podstawowych obszarów na farmie, m.in. do południowego pola, centralnego placu oraz dużego sadu. Nie mogą oni wkraczać do obszaru do testów ładunków wybuchowych, do stodoły, na strzelnicę ani do głównego domu.
Przebranie specjalisty od materiałów wybuchowych (Explosives Specialist)
Przebranie to noszą osoby przebywające w odgrodzonej strefie w południowo wschodniej części farmy (M7,14) i poznasz je po kamizelkach z żółtymi elementami. Lokacja ta jest niedostępna dla wszystkich innych "profesji" i oznacza to, że chcąc zaatakować któregoś ze specjalistów musisz się tam zakraść. Do strefy testowania materiałów wybuchowych najlepiej zbliżyć się od północy lub od południa. Możesz przy okazji wykorzystać niepilnowaną przez wrogów małą stodołę (M7,16). Najprostszym sposobem na ciche wyeliminowanie specjalisty jest dotarcie w pobliże belarki do siana (M7,15) i załączenie radia. Po tym jak zjawi się tu jeden z przeciwników zaatakuj go i wrzuć jego ciało do belarki.
Po tym jak awansujesz na jedną z wyższych rang mistrzostwa w Kolorado będziesz mógł rozpocząć misję w przebraniu specjalisty od materiałów wybuchowych.
Specjaliści mogą oprócz głównych obszarów na farmie (tych dostępnych także dla żołnierzy i techników) przebywać również w strefie testowania ładunków wybuchowych. Musisz jednak pamiętać o tym, że niektórzy inni specjaliści z tej lokacji (m.in. specjalista pracujący przy załadunku materiałów wybuchowych dla Seana Rose'a) mogą rozpoznać Agenta 47 nawet gdy będzie on używał przebrania.
Przebranie milicjanta do zadań specjalnych (Militia Spec Ops)
Przebranie to jest wykorzystywane przez wrogów rozstawionych wewnątrz oraz w pobliżu dużej stodoły (M7,19) i strzelnicy (M7,20). Obie te lokacje znajdują się w północnej części farmy. Wielu milicjantów rozstawionych jest w dwuosobowych grupach i może to utrudnić zaatakowanie jakiegoś wroga z zamiarem pozyskania jego przebrania. Dobrym miejscem do zdobycia stroju milicjanta do zadań specjalnych jest dotarcie do małego południowo-zachodniego budynku (M7,8) gdzie przebywa również dowódca grupy uderzeniowej. Możesz tam np. otruć dowódcę i pozostać sam na sam z milicjantem (obok jest szafka do ukrycia ciała) lub nakłonić go do zbadania łazienki po sabotowaniu w niej zlewu.
Na mapie znajduje się także nieużywane przebranie milicjanta do zadań specjalnych, ale jest ono na pilnowanym przez dwóch wrogów górnym poziomie stodoły (M7,12). Chcąc do niego dotrzeć musiałbyś odciągnąć lub wyeliminować innych przeciwników.
Milicjanci do zadań specjalnych mają prawo wstępu na strzelnicę oraz mogą wchodzić do dużej stodoły gdzie Maya Parvati nadzoruje treningi z ataków na limuzynę. Oprócz tego mogą oni oczywiście podróżować po głównych obszarach na mapie, czyli tych, które są też "otwarte" dla żołnierzy i techników.
Przebranie dowódcy grupy uderzeniowej (Point Man)
To jedno z unikalnych przebrań, gdyż na farmie przebywa tylko jeden dowódca. Osobę tę odnajdziesz wewnątrz lub obok małego budynku zlokalizowanego w zachodniej części mapy (M7,8). Poznasz ją po tym, że będzie utykać i że będzie miała założone na głowę kaptur i kominiarkę (dowódcę pokazuje powyższy obrazek).
Dowódcę grupy uderzeniowej możesz przede wszystkim zastrzelić, ale w takiej sytuacji musiałbyś też szybko pozbyć się towarzyszącego mu milicjanta do zadań specjalnych. Lepszym pomysłem jest wykorzystanie obiektów z otoczenia na swoją korzyść. Dowódcę możesz porazić śmiertelnie prądem dzięki uszkodzeniu przedłużacza i przywróceniu dostaw prądu. Jeszcze lepszym pomysłem jest wsypanie trucizny do butelki znajdującej się w budynku. Sprawi to, że dowódca uda się do toalety i tam bezpiecznie będziesz go mógł wyeliminować (ciało zostaw w łazience lub wyrzuć przez okno i schowaj w pojemniku przy ścianie budynku).
Dowódca grupy uderzeniowej ma te same uprawnienia co milicjanci do zadań specjalnych, tak więc oprócz ogólnodostępnych obszarów może też wkraczać do dużej stodoły (M7,19) i na strzelnicę (M7,20). Przebranie to jest wymagane jeśli chcesz pozbyć się Mayi Parvati w zaaranżowanym wypadku z użyciem tarana (więcej na ten temat na stronie dotyczącej metod zamordowania Mayi).
Przebranie elitarnego członka milicji (Elite Militia)
Przebranie to jest wykorzystywane przez wrogów rozstawionych wokół oraz wewnątrz głównego budynku farmy (M7,27). Strój ten najłatwiej jest odebrać jednemu z przeciwników stojących przy małym garażu na wschód od domu (M7,15). Zaczekaj aż zakończy rozmowę z kolegą, upewnij się, że nikt nie spogląda w stronę Agenta 47 i dopiero wtedy ogłusz członka milicji. Tuż obok jest pojemnik gdzie możesz schować jego ciało.
O wiele lepszym pomysłem jest pozyskanie jednego z dwóch nieużywanych strojów elitarnych członków milicji. Pierwsze przebranie możesz odnaleźć w przyczepie obok domu (M7,10) i podczas zamiany stroju nie powinno dojść do zaalarmowania wrogów. Drugie przebranie jest w pomieszczeniu na parterze budynku (M7,16) i niestety w pobliżu rozstawieni są wrogowie.
Elitarni członkowie milicji mogą swobodnie poruszać się po głównym budynku farmy, aczkolwiek nie dotyczy to pokoju Seana Rose'a oraz piwnicy. Musisz się też liczyć z tym, że główny bohater może zostać zdemaskowany przez niektórych wrogów nawet pomimo korzystania z przebrania. Tak jest m.in. z członkiem milicji pilnującym zejścia do piwnicy czy patrolującym górne piętro budynku. Oprócz tego strój ten pozwala też oczywiście na podróżowanie po ogólnodostępnych obszarach farmy.
Przebranie hakera (Hacker)
Hakerzy przebywają wewnątrz głównego budynku farmy (M7,27) i okazjonalnie można też ich spotkać na podwórzu na jego tyłach. Strój hakera najlepiej jest pozyskać docierając do serwerowni na parterze budynku (M7,33). Sabotowanie jednego z serwerów sprawi, że w pomieszczeniu tym zjawi się haker. Możesz zaatakować tę osobę i po udanej akcji schować jej ciało np. za dużymi obiektami przy oknie.
Po tym jak awansujesz na jedną z wyższych rang mistrzostwa w Kolorado będziesz mógł rozpocząć misję w przebraniu hakera.
Hakerzy mają identyczne do uprawnienia do elitarnych członków milicji, a więc oprócz ogólnodostępnych obszarów farmy mogą też swobodnie podróżować po głównym domu. Wyjątkiem ponownie są pokój Seana Rose'a oraz piwnica. Jest to lepsze przebranie od stroju członka milicji, gdyż istnieje mniejsze prawdopodobieństwo wykrycia przez inne osoby. Tak na dobrą sprawę musisz jedynie uważać na hakera obecnego na piętrze (tego podróżującego pomiędzy pomieszczeniami z drukarką 3D i telefonem hakera).
Przebranie kucharza (Militia Cook)
To jedno z unikalnych przebrań, gdyż na farmie przebywa tylko jeden kucharz. Osobę tę odnajdziesz przy kuchni gazowej w dużym sadzie w zachodniej części farmy (M7,26). Pozyskanie stroju kucharza bez alarmowania wrogów jest dość trudne, gdyż przebywa on w publicznym miejscu. Zainteresuj się pokazanym na powyższym obrazku pojemnikiem. Zaczekaj aż pojawi się tam żołnierz, ogłusz go i schowaj jego ciało. Użyj następnie obiektu do rzucania żeby nakłonić kucharza do zbadania tej okolicy. Po tym jak dotrze on do pojemnika również jego wyeliminuj i zadbaj o ukrycie jego ciała.
Przebranie kucharza nie gwarantuje niestety żadnych dodatkowych atrakcji, gdyż podobnie jak żołnierze i technicy nie ma on prawa wstępu do unikalnych lokacji na mapie (obszar do testów materiałów wybuchowych, stodoła, strzelnica, główny dom). Jedynym ułatwieniem jest to, że grając jako kucharz możesz niepostrzeżenie doprowadzić do sabotażu kuchni gazowej i podjąć próbę doprowadzenia do eksplozji gazu gdy w okolicy pojawi się Penelope Graves.
Przebrania stracha na wróble (Scarecrow)
To jedno z unikalnych przebrań, gdyż na farmie do odnalezienia jest tylko jeden strach na wróble. Znajdziesz go konkretnie w zachodniej części głównego sadu (M7,9). Strój możesz założyć tylko jeśli Agent 47 nie jest aktualnie poszukiwany przez wrogów.
Przebranie stracha na wróble nie gwarantuje żadnej "ochrony" i podobnie jak w przypadku korzystania z domyślnego stroju głównego bohatera zostaniesz zaatakowany od razu po wykryciu. Warto dodać, że w kilku miejscach na farmie znajdują się stojaki, na których możesz ukryć się jako strach na wróble. Przebrania tego możesz użyć do zaliczenia jednego z drobnych wyzwań w głównej misji. Oprócz tego jest one wymagane do ukończenia piątego poziomu eskalacji dla tej lokacji.