Eksploracja szpitala Gama | Hokkaido - Situs Inversus | Solucja Hitman poradnik Hitman
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Prywatny szpital Gama z misji "Situs Inversus" pomimo swoich stosunkowo niewielkich rozmiarów jest złożoną lokacją i poprawna jego eksploracja jest początkowo dość kłopotliwa. Poniżej znajduje się kilka wskazówek odnośnie badania tego miejsca. Wskazane zostały też dodatkowe lokacje niekoniecznie bezpośrednio powiązane z eliminowaniem głównych celów misji. Szczegółowa mapa szpitala znajduje się na jednej z poprzednich stron poradnika.
Zasady poruszania się po terenie szpitala
Szpital Gama wyróżnia się od lokacji z poprzednich epizodów Hitmana tym, że jego funkcjonowanie w pewnym stopniu nadzorowane jest przez sztuczną inteligencję KAI. Jest to utrudnienie w temacie eksploracji tej placówki, albowiem większość drzwi w szpitalu ma elektroniczne zabezpieczenia. Zamek drzwi w przypadku wykrycia braku elektronicznego czipa odmówi ich otwarcia. Nie musisz na szczęście rozglądać za poszczególnymi czipami, gdyż są one bezpośrednio powiązane z wykorzystywanymi przebraniami. Przykładowo, po założeniu stroju przebrania pracownika ochrony ośrodka automatycznie będziesz mógł otwierać drzwi do wszystkich pomieszczeń, które są dostępne dla reprezentantów tej profesji.
Przy wielu drzwiach możesz też odnaleźć oznaczenia o ograniczeniach dostępu i mogą one ci posłużyć jako dodatkowa podpowiedź. Cały system nie jest przesadnie skomplikowany i w uproszczeniu przedstawia się on następująco:
- Ochroniarze oraz dyrektor szpitala mają największe uprawnienia. Mogą oni zaglądać do większości pomieszczeń na terenie szpitala.
- Przedstawiciele profesji medycznych mają mniejsze uprawnienia, przy czym mogą oni wchodzić do apartamentów pacjentów.
- Zwykli pracownicy szpitala mają najniższe uprawnienia i wiele stref jest dla nich niedostępnych.
- Pacjenci szpitala mogą podróżować jedynie po ogólnodostępnych obszarach (własny pokój, restauracja, spa, ogród).
Problem zamkniętych drzwi możesz rozwiązywać nie tylko dzięki odnajdywaniu "lepszych" przebrań, ale także dzięki stosownym elektronicznym gadżetom:
- Uniwersalny czip RFID możesz pozyskać dzięki uwolnieniu Smitha z jednej z lodówek w kostnicy (M8,27). Czip ten odblokowuje automatycznie wszystkie drzwi, do których Agent 47 się zbliży (niezależnie od używanego w danym momencie przebrania)
- Jednorazowe urządzenie szyfrujące możesz odnaleźć w szafce w pomieszczeniu kontrolnym (M8,6) lub zabrać ze sobą na misję (np. dostarczając je do jednej ze skrytek Agencji). Gadżet ten pozwala na złamanie zabezpieczeń drzwi, ale ma niestety ograniczoną liczbę użyć.
Wstępna eksploracja szpitala
Zanim zajmiesz się wykonaniem czynności, które przybliżą Cię do eliminacji celów misji, dobrze byłoby oczywiście trochę rozejrzeć się po prywatnej placówce medycznej i ją trochę lepiej poznać. Najlepiej jest szybko wejść w posiadanie np. stroju ochroniarza, bo dzięki niemu będziesz mógł bezproblemowo zajrzeć do większości lokacji. Strój ochroniarza najprościej możesz zdobyć pozbywając się jednego ze strażników przy południowym wagoniku kolejki (M8,3).
Alternatywnie możesz postarać się zdobyć strój dyrektora szpitala, ale chcąc uniknąć wszczęcia alarmu musiałbyś znaleźć się z nim na osobności. Możesz tego dokonać np. zatruwając pożywienie w restauracji (M8,17) i następnie zaskakując go w jednej z kabin w toalecie (M8,16).
Polecaną taktyką jest uporanie się już na samym początku misji z tematem sabotażu monitoringu placówki. Całkowite unikanie znalezienia się w polu widzenia kamer jest bardzo czasochłonne i o wiele lepiej jest zniszczyć nagrania. Możesz tego dokonać w jednej z dwóch lokacji:
- Pomieszczenie monitoringu na poziomie 1 (M8,20) jest niestety pilnowane przez dwóch strażników. Musiałbyś wyeliminować co najmniej jednego z nich (warto go zaatakować w mniejszym bocznym pomieszczeniu) i dopiero wtedy dokonać aktu sabotażu.
- Małe pomieszczenie przy kostnicy (M8,26) nie jest przez nikogo strzeżone i przez to o wiele łatwiej jest się tam przedostać. Możesz tam przejść korytarzem rozpoczynającym się w garażu na poziomie 0 (M8,11) lub skorzystać ze wschodniego wejścia do głównego budynku szpitala (M8,14).
Ewakuacja Yuki Yamazaki
Yuki Yamazaki (jest ona jednym z dwóch głównych celów misji) będzie odwiedzała te same miejsca w klinice tak długo jak będziesz prowadził działania z ukrycia. Jeśli zostaniesz wykryty i doprowadzisz do wszczęcia alarmu to może wejść w życie procedura ewakuacji Yuki. W takiej sytuacji może ona zostać odeskortowana przez strażników do jednej z dwóch lokacji - do głównego budynku szpitala lub do południowej kolejki górskiej. Bardziej problematyczny jest ten drugi scenariusz, gdyż Yuki może uciec z mapy gondolą. Jeśli zauważyłeś, że zamierza ona uciec to szybko dotrzyj na jeden z balkoników apartamentów (masz na to 45 sekund) i zestrzel wagonik. Szczegółowe informacje na ten temat są na kolejnej stronie poradnika.