Przedostanie się na farmę i jej eksploracja | Kolorado - Bojownicy o wolność poradnik Hitman
Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2017
Zanim będziesz mógł zająć się tematem wyeliminowania głównych celów misji konieczna będzie poprawna infiltracja farmy. Oprócz tego podczas przechodzenia misji "Bojownicy o wolność" po raz pierwszy warto jest bardzo dokładnie zbadać całą mapę żeby się z nią dobrze zapoznać.
Przedostanie się na farmę
Rozpoczynając tę misję po raz pierwszy znajdziesz się w południowo-wschodnim narożniku mapy (M7,1) i znajdziesz się w dość niekorzystnym położeniu. W przeciwieństwie do poprzednich misji nie ma tu żadnych "miejsc publicznych" gdzie Agent 47 mógłby wtopić się w tłum i czuć bezpiecznie. Do czasu zdobycia pierwszego przebrania musisz liczyć się z tym, że wykrycie przez wrogów w dowolnym punkcie na mapie doprowadzi do zaatakowania głównego bohatera.
Jeśli chcesz to pierwsze przebranie możesz zdobyć jeszcze przed wkroczeniem na farmę. W takiej sytuacji możesz np. udać się na północ i zainteresować się żołnierzami przebywającymi niedaleko belarki do siana (M7,8). Uważaj jednak wtedy na dodatkowy dwuosobowy patrol, który podróżuje wokół farmy (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i rozpoczyna właśnie we wschodniej części mapy. Alternatywnie strój żołnierza możesz zdobyć nieco później, np. po zbliżeniu się do dwóch wrogów w południowej części farmy (M7,34) (możesz sabotować generator, by odciągnąć jednego z nich).
Farmę możesz zinfiltrować na wiele sposobów i jednym z najprostszych z nich jest przejście przez okiennicę małej chatki zlokalizowanej tuż obok miejsca startu (M7,7). Jeśli zabrałeś na misję wytrych to odnajdziesz wiele bramek nadających się do otwarcia (M7,5). To nie wszystko, bo w wielu miejscach nad ogrodzeniem brakuje zasieków czy znajdują się inne otwory i wszystko to możesz wykorzystać na swoją korzyść.
Do czasu zdobycia przebrania staraj się trzymać z dala od wszystkich głównych wejść na farmę, między innymi tego południowego (M7,2) i wschodniego (M7,6). Każde z tych wejść jest pilnowane przez co najmniej dwóch strażników i dodatkowo możesz znaleźć się w polu widzenia kamery (konieczność późniejszego zniszczenia nagrań z monitoringu).
Eksploracja farmy
Zanim zajmiesz się na dobre eksploracją farmy warto dowiedzieć się na temat ograniczeń odnośnie odwiedzania wybranych jej części. Po większości farmy możesz bezproblemowo przemieszczać się w dowolnym przebraniu (za wyjątkiem stroju stracha na wróble). Wyjątkiem są trzy obszary zaznaczone na powyższym obrazku:
- Obszar 1 to główny dom oraz teren wokół niego (m.in. podwórze). Prawo wstępu mają tu wyłącznie elitarni członkowie milicji oraz hakerzy. Najłatwiej jest rozwiązać ten problem zaglądając do przyczepy na wschód od tego domu (M7,10), bo jest tam nieużywany strój elitarnego milicjanta. Możesz go założyć bez ryzyka wszczęcia alarmu.
- Obszar 2 to strzelnica oraz duża stodoła. Prawo wstępu mają tu wyłącznie milicjanci do zadań specjalnych oraz dowódca grupy uderzeniowej. Najlepiej jest zdecydować się w tym przypadku na zaatakowanie dowódcy przebywającego w zachodnim małym budynku (M7,8) celem pozyskania jego przebrania. Możesz go zastrzelić (musiałbyś też zabić stojącego obok milicjanta), porazić go prądem po sabotowaniu przedłużacza lub otruć go i następnie wyeliminować po tym jak uda się do łazienki.
- Obszar 3 to zamknięta strefa testów ładunków wybuchowych. Prawo wstępu mają tu wyłącznie specjaliści od materiałów wybuchowych. Najlepszym pomysłem jest dotarcie w pobliże belarki do siana (M7,15) i załączenie radia. Możesz następnie zaatakować specjalistę, który pojawi się w tym miejscu i schować jego ciało w belarce.
Zanim jeszcze podejmiesz pierwsze działania związane z wyeliminowaniem celów misji warto zajrzeć do głównego domu (M7,27). Na parterze tego budynku znajduje się pomieszczenie monitoringu (M7,34) i dobrze jest zniszczyć taśmy (jeśli znalazłeś się wcześniej w polu widzenia jednej z kamer lub na wypadek zaistnienia tego zdarzenia). Miejsca tego pilnuje co najmniej jeden milicjant, ale możesz go odciągnąć na tyły pomieszczenia i po zaatakowaniu go schować jego ciało lub (lepszy pomysł) załączyć w sąsiednim pokoju odkurzacz, żeby odwrócić jego uwagę.
Oprócz tego w głównym domu do odnalezienia są dwa klucze, które mogą przydać ci się w dalszej części misji - klucz do pokoju Rose'a (M7,14) oraz klucz do garażu (M7,15).