Hitman: Sapienza - Świat Jutra, Mapa | Solucja poradnik Hitman Ostatnia aktualizacja: 30 kwietnia 2020 5757 Następna Sapienza - Świat Jutra Przebrania Poprzednia Paryż - The Showstopper Opuszczenie obszaru misji Lokacje na mapie1 – Miejsce startu Tutaj rozpoczniesz swoją misję. Jako turysta nie możesz wejść do posiadłości Caruso, a jedynie przechadzać się po okolicznych ulicach. 2 – Główne wejście do posiadłości Silvio Jest to główne wejście do siedziby rodziny Caruso. Przy wejściu zostaniesz przeszukany, czy nie posiadasz przy sobie broni palnej. 3 – Główny hol Główny hol posiadłości Caruso 4 – Czytelnia W pokoju znajdują się liczne kolekcje książek, których dogląda sprzątaczka. 5 – Pralnia Możesz w niej zdobyć przebranie sprzątacza. 6 – Przechowywania win Caruso trzyma w piwnicy swoją kolekcję win. 7 – Wejście na teren posesji Caruso Możesz używać tego przejścia, gdy masz w ekwipunku magnetyczną kartę dostępu. 8 – Fontanna W jej środku znajduje się przejście do piwnic posiadłości. 9 – Metalowa brama Prowadzi do piwnic posiadłości Caruso 10 – Pokój z zaopatrzeniem W tym miejscu składowane są zapasy żywności. 11 – Pokój dla obsługi W tym miejscu wypoczywa obsługa. Znajdziesz tutaj m.in kartę magnetyczną do posiadłości. 12 – Wejście na teren posesji Caruso Wejście od strony ulicy, musisz posiadać kartę magnetyczną, by przez nie przejść 13 – Sala obiadowa Wielka sala biesiadna, dla Caruso i jego gości. 14 – Pokój z fortepianem W pomieszczeniu znajduję się stary fortepian, jak również, dwóch pracowników, którzy doglądają pokoju. 15 – Korytarze Przechadzają się po nich pracownicy domowi. 16 – Drzwi prowadzące na zewnątrz obserwatorium Przez te drzwi możesz łatwo wejść na dach posiadłości lub do środka obserwatorium. 17 – Pokój z eksponatami Znajdziesz w nim monety oraz kulę z prochem, którą możesz wykorzystać do naładowania armat (czerwone 43 na mapie). 18 – Toaleta Franceski Korzysta z niej jedynie Francesca, możesz zmusić trenera golfa, by się do niej udał. 19 – Strzeżone wejście do laboratorium Możesz tędy bezpiecznie wejść do laboratorium, ale tylko wtedy gdy jesteś przebrany za naukowca i posiadasz kartę magnetyczną do laboratorium (zielone 5 na mapie). 20 – Składzik W tym pomieszczeniu znajdziesz wiele cennych przedmiotów m.in wybuchową butlę gazową, klucz francuski czy śrubokręt. 21 – Wejście do laboratorium Możesz tędy wejść do laboratorium, o ile posiadasz kartę dostępu. 22 – Dziura w moście Możesz przez nią wejść na most. 23 – Wejście do laboratorium Możesz tędy wejść do laboratorium, jednak musisz posiadać kartę dostępu. 24 – Zamurowane wejście Jeśli posiadasz materiały wybuchowe, lub butlę gazową możesz wysadzić tę ścianę, by zyskać dostęp do laboratorium, lub z niego uciec. 25 – Uszkodzony murek Możesz tędy zeskoczyć i znaleźć się na ternie posiadłości Silvio. 26 – Statek Możesz nią uciec po zakończeniu misji. 27 – Boczne wejście do kościoła Możesz tędy wejść, tylko wtedy gdy posiadasz klucz od pracowników kościelnych. 28 – Główne wejście do kościoła Możesz tędy wejść do kościoła. 29 – Wejście do kanałów Możesz tędy wejść do kanałów. 30 – wejście do kanałów Możesz tędy wejść do kanałów 31 – Wejście do kanału Kolejne wejście do kanałów. 32 – Wejście do kanału Kolejne wejście do kanału. 33 – Pokój z trumnami Miejsce przechowywania trumien. W pomieszczeniu pracuje pracownik kościelny. 34 – Pokój hipisa Możesz w tym pokoju zdobyć skręta z trawką i przebranie przedstawiciela bohemy, którego wcześniej musisz ogłuszyć. 35 – Rejestrator obrazu Zniszcz dowody, by nikt nie dowiedział się, że byłeś w tym budynku. 36 – Tylne wejście do kawiarni Gdy kobieta, którą podsłuchałeś w konfesjonale zjawi się tutaj, zabierz jej kartę dostępu i klucz sprzętowy do laptopa w laboratorium. 37 – Wejście do kawiarni Możesz tutaj wejść do kawiarni. 38 – Mieszkania Znajdziesz tutaj mieszkanie nowego pracownika kuchennego Caruso i swoją kryjówkę, jeśli wcześniej wybrałeś tę siedzibę. 39 – Toalety publiczne Wejście do toalet. 40 – Samochód do ewakuacji Gdy wypełnisz wszystkie cele misji, możesz ewakuować się tym samochodem. 41 – Wystająca krawędź Możesz się podciągnąć i wejść do ruin zamku. 42 – Szczyt wieży Możesz stąd łatwo zastrzelić swoje cele, jeśli dysponujesz karabinem snajperskim. Na górze znajduje się dwóch strażników. 43 – Gabinet Caruso Jedno z miejsc, które odwiedzą Francesca. 44 – Okno do gabinetu z dokumentami Caruso Wejdź przez okno, żeby znaleźć się w pokoju z prywatnymi dokumentami Silvio. Znajdziesz tu m.in kod do sejfu. 45 – Wejście na poddasze Tymi drzwiami możesz wejść na strych. 46 – Wejście na strych Możesz tutaj podciągnąć się ku włazowi, który prowadzi na strych 47 – Kominek Możesz zaaranżować zabójstwo przy kominku, jeśli zrzucisz z poddasza butlę gazową. 48 – Rejestrator obrazu Musisz go zniszczyć, by pozbyć się wszelkich dowodów i nagrań z agentem 47. 49 – Wejście do laboratorium Możesz tędy wejść do laboratorium, jeśli posiadasz kartę magnetyczną. 50 – Rejestrator obrazu Musisz go zniszczyć, by pozbyć się wszelkich dowodów i nagrań z agentem 47. 51 – Brama ogrodowa Możesz ją otworzyć, by wejść na teren posesji Silvio. Uważaj jednak na ogrodnika, który chodzi po tunelu. 52 – Samolot Możesz nim się ewakuować po zakończeniu misji. 53 – Obejście sali ze skafandrami Można tędy przejść, by wejść na tył sali ze skafandrami. 54 – Boczne wejście do sali ze skafandrami Możesz tędy niepostrzeżenie wejść do środka. 55 – Drzwi prowadzące do laboratorium Możesz tymi drzwiami przejść do laboratorium. 56 – Motorówka Możesz ją użyć by ewakuować się z mapy. 57 – Szczyt wieży Jedno z najwyższych miejsc na mapie. Możesz stąd zastrzelić swoje cele, wykorzystując karabin snajperski oraz zdobyć osiągnięcie, polegające na zestrzelenie dzwonków na statku (patrz osiągnięcia). 58 – Budynek z przejściem m do laboratorium Zejdź schodami w dół, żeby wejść do laboratorium 59 – Alarm przeciwpożarowy Jego uruchomienie wywoła panikę, a gdy w pobliżu znajduje się Silvio - zmusi go do ucieczki samolotem. 60 – Alarm przeciwpożarowy Jego uruchomienie wywoła panikę, a gdy w pobliżu znajduje się Silvio - zmusi go do ucieczki do laboratorium 61 – Rynek Możesz tutaj ogłuszyć ulicznego artystę, by zabrać jego kostium Ważne przedmioty i przebrania na mapie1 – Przebranie pracownika służby z rezydencji Strój leży na ławce, ubierz się w niego, gdy nikogo nie będzie w pobliżu. 2 – Przebranie ogrodnika Ubranie ogrodnika znajduje się na ławce. 3 – Trutka na szczury W pomieszczeniu leży trutka na szczury, którą m.in możesz użyć do zatrucia posiłku dla Silvio (czerwone 5 na mapie). 4 – Romantyczny liścik Gdy podniesiesz list miłosny, dowiesz się, że Francesca ma romans z trenerem golfa. 5 – Karta magnetyczna do laboratorium Karta umożliwia wejście do laboratorium. 6 – Przebranie średniowiecznego lekarza W rogu sali znajduje się kukła, przebrana za średniowiecznego lekarza. Możesz się z powodzeniem wcielić w tę rolę, gdy Silvio będzie w pokoju oglądał swoje nagrania z dzieciństwa. 7 – Trutka na szczury Leży na biurku, możesz ją wykorzystać m.in do zatrucia posiłku dla Silvio Caruso. 8 – Przebranie pomocnika kuchennego Przebranie znajdziesz na łóżku. Nie zbliżaj się do mężczyzny, który stoi na balkonie. 9 – Karta magnetyczna do posiadłości Znajduje się na biurku. Pozwala otwierać liczne wejścia na terenie posiadłości. 10 – Klucz do kościoła Klucz leży na stole. 11 – Przebranie księdza Przebranie leży na ziemi. 12 – Skręt z trawką Możesz go podrzucić Caruso, by ten udusił się nim na śmierć. 13 – Trutka na szczury Podnieś trutkę na szczury. Możesz ją wsypać do drinka doktora Lafayette (czerwone 29 na mapie). 14 – Przebranie dostawcy W środku budynku znajdziesz przebranie dostawcy oraz bukiet kwiatów. Możesz za ich pomocą dostać się na teren posiadłości Caruso. 15 – Kod do sejfu Kod znajduje się na biurku. Z jego pomocą możesz włamać się do sejfu (czerwone 33 na mapie). 16 – Karta magnetyczna do laboratorium Karta umożliwia wejście do laboratorium i używanie jej w tamtejszym obszarze. 17 – Protokół bezpieczeństwa wirusa Po jego przeczytaniu, dowiesz się jak zniszczyć wirus, używając wysokiej temperatury. 18 – Skafander Pozwala bezpiecznie wejść do sali z wirusem. 19 – Zabytkowa kula armatnia Możesz nią załadować armatę, która stoi nieopodal. Lokacje i ważne obiekty związane z zabójstwami/zniszczeniem celu1 – Furgonetka dostawcy Możesz tutaj ogłuszyć kuriera i zabrać jego strój, wraz z kwiatami, by dotrzeć na grób matki Caruso. 2 – Kamerdyner Kamerdyner cierpliwie czeka na gości Silvio. Zależnie od tego w jakim stroju się zjawisz, to zostaniesz odprowadzony do prywatnego pokoju Caruso (czerwone 35 na mapie) lub na cmentarz (czerwone 3 na mapie). 3 – Grób matki Silvio Jeśli dotrzesz tutaj w przebraniu kuriera, wraz z kwiatami, to za moment zjawi się Silvio, by opłakiwać swoją zmarłą matkę. Stworzy to idealną przestrzeń na zamordowanie go. Ciało warto ukryć w maszynie do utylizacji odpadów (czerwone 4 na mapie), by je rozczłonkować i zdobyć jedno z osiągnięć. 4 – Maszyna do utylizacji odpadów Wrzuć tutaj zwłoki Silvio, by mieć gwarancję, że nikt ich nie znajdzie. Przy okazji zdobędziesz dodatkowe punkty na koniec misji. 5 – Kuchnia To w niej przygotowywane są posiłki dla Silvio. Przebrany za pomoc kuchenną, możesz zatruć garnek ze spaghetti. Gdy kucharz poda Caruso potrawę, to zależnie od tego co dodałeś do potrawy, ten pójdzie wymiotować (czerwone 15 na mapie), lub od razu padnie martwy. 6 – Winda schodowa Uruchom windę, gdy Silvio będzie sprawdzał, co uruchomiło Gramofon, co zbawi mężczyznę głębiej w jego posiadłość. 7 – Wyciągarka Możesz z jej pomocą zerwać żyrandol. 8 – Gramofon Gramofon, który należał do zmarłej matki Silvio. Gdy go włączysz, Silvio przybiegnie do sali, myśląc, że to duch kobiety przy nim majstruje. 9 – Pokój Matki Silvio Gdy uruchomisz Gramofon (czerwone 8 na mapie) i windę schodową (czerwone 6 na mapie), zadzwoń dzwonkiem dla obsługi, który wisi nad łóżkiem. Zaalarmuje to Silvio, który za moment przybiegnie. Włącz wentylator koło okna i wejdź do skrzyni. Gdy Caruso zemdleje, możesz go wyeliminować. 10 – Balkon Podsłuchasz tutaj rozmowy dwóch pracowników, którzy rozmawiają o kasetach VHS. 11 – Kasety VHS Znajdziesz tutaj kasety VHS, z nagraniami Silvio. Możesz je zabrać do odtwarzacza (czerwone 14 na mapie), by zwabić Caruso na prywatny, sentymentalny seans. 12 – Włącznik kopuły obserwatorium Uruchom włącznik, by otworzyć kopułę obserwatorium i tym samym zwabić Silvio, by spoglądał przez teleskop. 13 – Prywatna kwatera Franceski Francesca umawia się tutaj ze swoim trenerem golfa. Zdobądź telefon i przebranie jej kochanka, po czym umów się z nią tutaj. Usiądź na krześle w półmroku i oczekuj na przybycie swojej ofiary. 14 – Pokój badawczy Możesz tutaj m.in włożyć kasetę VHS do nośnika, by zwabić Silvio do pokoju. 15 – Róg budynku W to miejsce uda się Silvio, gdy zatrujesz jego posiłek trutką na szczury. Zabij go, a ciało schowaj w skrzyni, która jest tuż obok. 16 – Stolik na posiłek Silvio Tutaj Caruso zasiądzie do posiłku, którzy przygotowałeś w kuchni (czerwone 5 na mapie). 17 – Włącznik zasilania Wyłącz zasilanie, by zwabić strażnika. Następnie obezwładnij naukowca, który skorzystał z momentu, by wyjść za potrzebą. 18 – Pole golfowe Jest to jedno z miejsc, które odwiedza Silvio Caruso. Możesz podłożyć wybuchową piłeczkę(możesz się w nią zaopatrzyć w swoich kryjówkach) do stosu piłek golfowych, co wyeliminuje Twój cel. 19 – Trener golfa Trener często rozmawia tutaj z Francescą. Możesz podsłuchać jego rozmowę. 20 – Butelka z wodą Nasyp do niej trutki na szczury, by po jej wypiciu, trener udał się do toalety Franceski (niebieskie 18 na mapie). Możesz go tam obezwładnić i przebrać się w jego strój. 21 – Molo Możesz tutaj się spotkać z Francescą, gdy przebierzesz się za prywatnego detektywa. 22 – Tunel Udając prywatnego detektywa, możesz skłonić Francescę do prywatnej rozmowy tutaj. Gdy ją zamordujesz, ukryj jej ciało w koszu na śmieci obok. 23 – Konfesjonał Możesz tutaj podsłuchać spowiedzi jednej z pracownic laboratorium. Dowiesz się, że chce pożegnać jednego z pracowników, który zmarł w tragicznym wypadku. 24 – Schody kościoła Na poziomie trzecim znajdziesz klucz do kanałów. Natomiast na balkonie, na poziomie szóstym możesz dokonać zamachu na swoje cele, wykorzystując karabin snajperski. 25 – Kostnica Gdy kobieta, którą podsłuchałeś w konfesjonale zjawi się tutaj, zabierz jej kartę dostępu i klucz sprzętowy do laptopa w laboratorium. Możesz również zabrać przebranie laboranta. 26 – Miejsce odpoczynku grabarza Obezwładnij grabarza gdy wypoczywa, by zabrać jego strój. 27 – Doktor Lafayette Psychoterapeuta, który ma niedługo zrobić sesje Silvio. Podsłuchaj jego rozmowy telefonicznej. 28 – Stolik psychoterapeuty Przebrany za kelnera dodaj trutki na szczury do drinka, co spowoduje przemieszczenie Lafayette do toalety. 29 – Miejsce przerwy kelnera Obezwładnij kelnera gdy pali i zabierz jego strój. Pamiętaj, żeby ciało schować w koszu na śmieci. 30 – Toaleta męska Do tej toalety uda się doktor Lafayette, gdy zatrujesz jego drink. Obezwładnij go i przebierz w jego strój. Nieprzytomnego ukryj w koszu. 31 – Salon Fryzjerski Podsłuchasz tutaj rozmowy fryzjerów o prywatnym detektywie. Który znajduje się nieopodal (czerwone 32 na mapie). 32 – Śpiący detektyw Znajdziesz tutaj prywatnego detektywa, który niebawem ma się spotkać z Francescą. Obudź go i zacznij śledzić. 33 – Sejf Znajdziesz tutaj sejf, z poufnymi dokumentami Silvio. Aby się do niego dostać potrzebujesz zdobyć kod z kombinacją (zielone 15 na mapie). 34 – Otwór w kominie Możesz do niego wrzucić butlę gazową, by wywołać eksplozje w kominku piętro niżej. Aby w ten sposób zamordować Francesce, daj jej dokumenty z sejfu. 35 – Pokój Silvio Pokój Caruso. Możesz się udać tam przebrany za Doktora Lafayette. Usiądź wtedy na krześle, koło kanapy i poczekaj na Silvio. W trakcie terapii uduś go. 36 – Pokój z kominkiem Jest to jedno z miejsc, które odwiedza Francesca. Jeśli wręczysz jej dokumenty z sejfu, podejdzie do kominka, a Ty możesz zrzucić na strychu butlę gazową, by ją w ten sposób zamordować (czerwone 34 na mapie). 37 – Gniazdko na ziemi Wykorzystaj śrubokręt, który leży w pokoju z kominkiem (czerwone 36 na mapie), by ściągnąć osłonę gniazdka. Następnie podejdź do włącznika z wodą(czerwone 37 na mapie), by spowodować zwarcie, gdy Francesca będzie rozmawiała przez telefon. 38 – Włącznik z wodą Jego uruchomienie spowoduje spięcie, o ile wcześniej ściągnąłeś osłonę gniazdka elektrycznego (czerwone 37 na mapie). 39 – Samotny strażnik Łatwy cel, możesz go szybko obezwładnić i zabrać jego strój, który jest konieczny, by zejść niżej, na poziom 0 laboratorium. 40 – Laptop laboratoryjny Możesz go użyć, by zdalnie zniszczyć wirus. Jednak potrzebujesz do tego klucz sprzętowy. Możesz go zdobyć m.in w kostnicy (czerwone 25 na mapie). 41 – System wentylacji Jego wyłączenie spowoduje wyłączenie wentylacji w pokoju z wirusem. 42 – Wirus Jego zniszczenie jest obowiązkowe, by ukończyć misję. Możesz to zrobić, poprzez podgrzanie temperatury, przy kontrolerze, który znajduje się zaraz obok stanowiska z wirusem. Aby to zrobić, zajmij czymś naukowców - sabotuj jeden z komputerów w sali, oraz pobierz dwie sprzeczne ze sobą próbki. 43 – Dziedziniec z armatami Możesz wykorzystać armaty, by zabić Twoje cele, jednak licz się z tym, że robią one dużo hałasu i przyciągną uwagę strażników. 44 – Wyciągarka Gdy Silvio będzie sprawdzał, co spowodowało uruchomienie windy piętro niżej, zwolnij wyciągarkę, co spowoduje zerwanie żyrandola i zabicie mężczyzny. 45 – Grill Silvio Caruso często go dogląda, możesz zrzucić z dachu butlę gazową do komina, by go w ten sposób uśmiercić. 46 – Komin Wrzuć butlę gazową do komina, by spowodować wybuch grilla. Legenda Hitman - M4 Sapienza Lokacje na mapie Ważne przedmioty i przebrania na mapie Lokacje i ważne obiekty związane z zabójstwami/zniszczeniem celu Cele misji i mapa lokacji - M4Powyższa mapa prezentuje dokładny obszar działań misji Sapienza. Tym razem obszarem misji są malownicze Włochy. Agent 47 ma za zadanie zlikwidować dwa cele i zniszczyć śmiercionośny wirus. Podobnie jak w poprzedniej misji, istnieje bardzo dużo różnych możliwości na ukończenie misji. Najskuteczniejsze i najbardziej finezyjne rozwiązania zostały przedstawione na kolejnych stronach poradnika. Mapa misji jest olbrzymia i obejmuje również wycinek miasta, który znajduje się tuż obok wilii Caruso. Informacje na temat misjiCele misji to Silvio Caruso, Francesca De Santis i śmiercionośny wirus. Silvio najczęściej przebywa na polu golfowym (M4,18), ale patroluje również zewnętrzne rejony swojej posiadłości -odwiedza swój grill (M4,45) oraz salę obiadową (M4,13). Cały czas towarzyszą mu strażnicy. Najlepiej go wyeliminować poprzez wcielenie się w rolę postaci, z którymi wchodzi w interakcje. Francesca najczęściej przebywa na poziomie szóstym posesji. Porusza się ona między pokojem z kominkiem (M4,36), a gabinetem Silvio (M4,43). Kobiecie asystują ochroniarze, którzy dbają o jej bezpieczeństwo. Jeśli wirus zostanie zniszczony, podąży ona do sali z nim (M4,42), by sprawdzić co się stało. Pokój z wirusem (M4,42) znajduje się w laboratorium, na poziomie 0. Istnieje wiele wariantów na realizacje celów misji. Można je podzielić na warianty główne, które są bezpieczne, ale wymagają wiele przygotowań, oraz te krótsze, których realizacja jest szybsza, ale bardziej ryzykowna i grożą wykryciem. Poziom trudności: Poziom trudności wyraźnie wzrósł i jest to zdecydowanie najcięższe z dotychczasowych zleceń. Mapa misji jest bardzo złożona i jeszcze większa niż w poprzedniej lokacji. Oferuje jednak bardzo dużo satysfakcji i generuje dużo możliwości na poprowadzenie rozrywki. Podobnie jak w poprzednich zleceniach, bardzo dobrze jest poświęcić sporo czasu na poznanie otoczenia, w którym przyjdzie nam realizować cele misji. Nie warto się spieszyć i warto powoli odkrywać sekrety mapy. Przydatne jest zebranie ze sobą wytrychów, ponieważ na mapie, aż się roi od zamkniętych przejść. Następna Sapienza - Świat Jutra Przebrania Poprzednia Paryż - The Showstopper Opuszczenie obszaru misji